Barcelo heeft een bijzonder jaar welquote:Op zondag 29 juni 2025 18:48 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Romeo heeft gewonnen. Barcelo nog tweedes, niet gek voor Caja Rural.
Valter wordt ook in eigen huis naar huis gefietst tegenwoordigquote:Op zondag 29 juni 2025 19:00 schreef Pistolero het volgende:
Ach ach ach Visma.
0 (nul) truien dit jaar. Dat kan écht niet.
Ach, Israëlquote:Op zondag 29 juni 2025 19:26 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Het zijn over het algemeen niet de grootste namen.
Omrzel in Slovenië had ik nog gemist, jemig. Pogacar, move over.
En het hele landquote:Op zondag 29 juni 2025 19:28 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Nu nog de ploeg cancellen.
Stewart en Blackmore zullen wel eigen kansjes beloofd zijn. Of zoiets.quote:Op zondag 29 juni 2025 18:19 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Die zouden toch gewoon voor Vernon moeten rijden?
Dit houdt echt niet over inderdaad.quote:Op zondag 29 juni 2025 19:26 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Blackmore fietst behoorlijk achteruit de laatste tijd.quote:Op zondag 29 juni 2025 19:42 schreef wimderon het volgende:
[..]
Stewart en Blackmore zullen wel eigen kansjes beloofd zijn. Of zoiets.
Brennan had een type Tulett wel kunnen gebruiken (of gewoon zelf eens een keer doorzetten toen hij een gaatje had bovenaan het klimmetje).
Van 17:30 to 18:40 zien we de Oostenrijks kampioen in actiequote:Op zondag 29 juni 2025 19:26 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Da's leuk, maar dan moet je hem niet pas op kop laten boren als het gat al een halve minuut is.quote:Op zondag 29 juni 2025 19:59 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Blackmore fietst behoorlijk achteruit de laatste tijd.
Balint Feldhoffer geloof ik inquote:Op zondag 29 juni 2025 22:00 schreef Koffieplanter het volgende:
Attila Valter is een dief. 13e van de 17 tussen een paar Hongaarse kraanmachinisten en banketbakkers.
Ik weet niet hoe goed hun kraanmachinisten zijn, maar lángos is wel fucking lekker.quote:Op zondag 29 juni 2025 22:00 schreef Koffieplanter het volgende:
Attila Valter is een dief. 13e van de 17 tussen een paar Hongaarse kraanmachinisten en banketbakkers.
quote:Op zondag 29 juni 2025 10:09 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Klassiek indekken voor een grote ronde. Die gaat dus even een kuurtje draaien en volop schroeien in de Tour.
https://youtu.be/WTzH1dDn3OA?t=203quote:Boezemvriend Daan Soete over zieke Wout van Aert: "Geen smoesje, want zijn hele familie heeft buikgriep gehad"
Een laatste test voor de Tour de France is er vandaag niet gekomen voor Wout van Aert. De kopman van Visma-Lease a Bike meldde zich vanochtend af voor het BK. Buikgriep zou de boosdoener zijn, zo bevestigt ook boezemvriend Daan Soete. "Maar misschien kan Wout dit net gebruiken om extra uit te rusten."
Zijn ploegleider noemde de ziekte van Wout van Aert "een donderslag bij heldere hemel" en ook zijn copain Daan Soete was helemaal verrast.
"Ik had zaterdag nog contact gehad met Wout en hij zag het BK zitten. Hij voelde zich goed, dus ook voor ons was het nieuws een verrassing", vertelt Soete vanop het Wattage Festival.
"Ik hoorde dat hij buikgriep heeft en dat ook zijn volledige gezin het gehad heeft. Wellicht heeft hij het daardoor opgeschaard."
"Wout hoopt er snel van af te zijn en bij zijn familie duurde het ook niet al te lang. Het zal wel goedkomen richting de Tour."
Was het dan geen smoesje om niet te hoeven deel te nemen aan dit BK? "Neen, zeker niet. Het parcours lag hem en zo'n laatste koers is altijd goed richting de Tour."
"Wout wilde ook kampioen worden en heeft hier altijd ambitie voor. Het is niet zo dat hij het vooraf al wist."
Van Aert zit dus een beetje in hetzelfde schuitje als voor de Giro. Zijn deelname hing toen aan een zijden draadje nadat hij ziek was geworden op stage.
Is die herhaling puur toeval? "Je zoektocht naar topvorm is een dunne lijn. Hoe beter je wordt, hoe scherper je staat en als je dan met mensen in contact komt, dan kan je sneller ziek worden."
"Men zegt soms dat topsport een ziekte is. Maar soms kan het ook geen kwaad om het enkele dagen verplicht wat rustiger te doen. Zolang het hier maar bij blijft."
"In de Giro was het nog een stuk erger en Wout kwam er goed uit. Hij kan dus wel tegen iets. Niemand hoeft te vrezen voor de start van de Tour."
"Als het binnen 2 dagen opgelost is, dan verlies je er heel weinig mee. Soms kan extra rust geen kwaad."
"Het is nu zo, dan moet je dit gewoon gebruiken om extra uit te rusten. Het zal wel meevallen."
quote:
Allemaal training!quote:Zijn lange mouwen in de Sporza-studio waren geen toeval: hoe Tim Wellens zich omvormde tot "Sun Man"
Het was een opvallend beeld na afloop van een snikheet BK wielrennen. Winnaar Tim Wellens kwam naar de tafel van Maarten Vangramberen met lange mouwen bij zijn gloednieuwe Belgische trui. Het is een tafereel dat botst met Wellens, voor wie hitte lange tijd een kwelgeest was. Maar daar heeft hij keihard aan gesleuteld.
Het was ook Maarten Vangramberen niet ontgaan toen hij de Belgische kampioen over de vloer kreeg.
Onder zijn Belgische trui geen ontblote armen, maar wel lange mouwen. Een gek beeld bij deze temperaturen.
"Heb je echt lange mouwen, want het is hier al zo warm?", pikte Vangramberen er meteen op in. "De andere renners waren aan het klagen over de warmte en jij hebt gewoon lange mouwen aan."
"Ik denk gewoon dat het een goeie training is voor de warmte in de Tour de France", reageerde Tim Wellens.
Van "Rain Man" naar "Sun Man"
Ook bij Sven Nys brandde de vraag al een tijdje op zijn lippen.
"Je was een renner die bij dit soort weer in paniek sloeg en nooit zijn beste prestaties kon bovenhalen. Nu ben je indrukwekkend bij deze temperaturen. Hoe ben je daarin geslaagd?"
Tim Wellens: "Paul Van den Bosch (zijn voormalige trainer) stelde me onlangs ook die vraag. Ik heb dit jaar zo veel hittetrainingen gedaan op de rollen. Het was zo zwaar, ik heb enorm hard afgezien."
"Die hittetrainingen voelen alsof je aan het stikken bent op de rollen. Dat wil ik zelfs mijn dichtste concurrent niet aandoen."
"Maar het was het helemaal waard, want de warmte is tegenwoordig geen probleem meer."
Een pil om de warmte te meten
"Wat doen die trainingen dan met je lichaam? Heb je zicht op de stijging van de temperatuur in je lichaam?", wilde Vangramberen tot slot nog weten.
"Want ik heb me laten vertellen dat het allemaal kan gemeten worden met een speciale pil die je inslikt."
Wellens: "Dat klopt. Dat is met een soort thermometer. Je krijgt eigenlijk koorts als je lichaam tot 40 graden opwarmt. Het is een goede training."
Eentje die Tim Wellens straks goed kan gebruiken in de Ronde van Frankrijk.
quote:Op maandag 30 juni 2025 01:38 schreef wimderon het volgende:
[..]
[..]
https://youtu.be/WTzH1dDn3OA?t=203
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |