abonnement Unibet Coolblue
pi_184743705
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 19:38 schreef Schuifpui het volgende:

- In 96% van de ongevallen tussen fiets en auto ligt de eigenlijke oorzaak bij de fietser

Lekker met wat onrealistische cijfertjes gooien als een verwende automobilist. :')
  vrijdag 1 februari 2019 @ 00:25:58 #52
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184744116
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 22:41 schreef Leandra het volgende:
Zal wel lease zijn.
Ik dacht dat de prachtige term "Leasebakkenkaste" van jou was, maar hij was van Ritmo... Scheelt niks :D

Ik gebruik de term regelmatig.
Ik vind het wel een typisch Ringo-woord.

8-).
NWS / Geen uitkering bij weigeren controle

[ Bericht 1% gewijzigd door Ringo op 01-02-2019 02:13:48 ]
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 1 februari 2019 @ 04:14:55 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184745213
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 00:25 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik vind het wel een typisch Ringo-woord.
[ afbeelding ]
8-).
NWS / Geen uitkering bij weigeren controle
Oh toch?! ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 1 februari 2019 @ 04:32:05 #54
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184745238
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 23:28 schreef MadJackthePirate het volgende:
Waar ik het wel weer mee eens zou kunnen zijn is 'telefoon vrije zones'. Ikzelf doe op de fiets doorgaans ook niet meer dan af en toe een nummer veranderen of als ik gebeld wordt even kijken wie het is op de fiets. Maar ik kan ook genoeg fietspaden opnoemen waar je niet in contact komt met ander verkeer, er geen zijwegen zijn en alleen toegankelijk zijn voor fietsers. Vaak zijn dit saaie en lange fietspaden, dus lees ik er wel eens topics, appjes etc... Totaal ongevaarlijk tenzij je zwakbegaafd bent. Maar in het centrum kan ik me ook wel eens irriteren aan onoplettende personen op de fiets als je een kruispunt nadert op een fietspad op de weg.
En ik ben dan die andere weggebruiker die door jouw over de weg gezwalk de gekste capriolen moet uithalen om je veilig te kunnen inhalen, zwakbegaafde.

En dat "even kijken" ken ik, gaat vaak gepaard met plotseling geslinger en tegen de as van de weg gaan rijden, zodat veilig inhalen onmogelijk is.

Er is geen enkele reden je telefoon te gebruiken op de fiets. Als je wilt kijken wie er gebeld heeft, dan kun je makkelijk stoppen om dat veilig te doen.
  vrijdag 1 februari 2019 @ 04:34:49 #55
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184745241
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 23:27 schreef ems. het volgende:
Lekker fietsen op het fietspad in de polder, geen hond/fiets in zicht, even van nummertje switchen op spotify, polderpolitie in je nek die voorheen slechts kon jagen op mensen zonder licht maar nu allerlei nieuwe randstad verzinsels kan gebruiken om schouderklopjes te kopen bij de chef.
Je moet achter je kijken. Wie jou achterop komt heeft het meeste last.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lunatiek op 01-02-2019 20:31:33 ]
pi_184746896
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 04:32 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

En ik ben dan die andere weggebruiker die door jouw over de weg gezwalk de gekste capriolen moet uithalen om je veilig te kunnen inhalen, zwakbegaafde.

En dat "even kijken" ken ik, gaat vaak gepaard met plotseling geslinger en tegen de as van de weg gaan rijden, zodat veilig inhalen onmogelijk is.

Er is geen enkele reden je telefoon te gebruiken op de fiets. Als je wilt kijken wie er gebeld heeft, dan kun je makkelijk stoppen om dat veilig te doen.
Jij hebt geen fietsbel?
  vrijdag 1 februari 2019 @ 10:22:22 #57
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184748088
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 23:10 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Oke Henk, maar de wet zegt iets anders
Die kan aangepast worden, toch?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 1 februari 2019 @ 10:24:44 #58
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184748138
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 23:27 schreef ems. het volgende:
Lekker fietsen op het fietspad in de polder, geen hond/fiets in zicht, even van nummertje switchen op spotify, polderpolitie in je nek die voorheen slechts kon jagen op mensen zonder licht maar nu allerlei nieuwe randstad verzinsels kan gebruiken om schouderklopjes te kopen bij de chef.
Nummertje swichten op spotify? Heb je nooit van playlists gehoord? Anyway, regels zijn regels. Kassa! ^O^
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184748197
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 04:34 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je moet achter je kijken. Wie jouw achterop komt heeft het meeste last.
Ja, en in de polder is 9 van de 10 keer niemand achter je. Behalve dan dus de politie die specifiek op zoek is naar dit soort "overtredingen".
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 10:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nummertje swichten op spotify? Heb je nooit van playlists gehoord? Anyway, regels zijn regels. Kassa! ^O^
Wat hebben playlisten ermee te maken?
Conscience do cost.
  vrijdag 1 februari 2019 @ 10:31:16 #60
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184748266
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 23:13 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Dit is dus het hele probleem van die wet. Alle Veel fietsers denken dat ze alles maar kunnen maken en zich niet aan de wet (verkeerslichten, verlichting voeren en straks het appverbod) hoeven te houden, omdat de wet aan hun zijde staat. Waar denk je waar die ongelukken vandaan komen? Als je dit gewoon op een eerlijke manier regelt, dan worden fietsers wel gedwongen om voorzichtiger te doen in het verkeer en dan zal je zien dat het aantal ongelukken zal dalen.
Je gaat hier even voorbij dat je als fietser ook zomaar in het ziekenhuis of erger kunt belanden.

Er is echt niemand die denkt, joh, maakt mij niet uit als ik straks dood ben want de uitvaart moet dan lekker door de automobilist betaald worden!

Nee, het gaat hier om een onderschatting van risico’s op een ongeluk en daar heeft die wet niks mee te maken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_184748295
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 23:25 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Hier heb ik geen bron van, maar dit lijkt me evident. Kijk alleen al naar de reactie van MadJackthePirate: Het maakt niet uit of ik append door rood fiets zonder licht en een aanrijding veroorzaak, want de aansprakelijkheid komt toch bij de automobilist te liggen.

Geen idee of hier onderzoek naar is gedaan, maar als je wat hebt, lees ik het graag.
Dus je zuigt uit je dikke duim. Bedankt voor het toegeven :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 1 februari 2019 @ 10:34:13 #62
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184748324
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 10:27 schreef ems. het volgende:

Wat hebben playlisten ermee te maken?
Hoef je geen 'nummertje te wisselen'. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 1 februari 2019 @ 20:35:34 #63
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184759780
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 09:15 schreef schaapblaat het volgende:

[..]

Jij hebt geen fietsbel?
Nee. Daar is een scooter niet mee uitgerust. En als ik als een Türk ga tüüteren om mij komst te melden, pleuten die zwakbegaafden temet van hun fiets door de schrik. Werkelijk levensgevaarlijk dat telefoongezooi op de fiets.
Heb trouwens de eerste zwakbegaafden op de (huur)snorscooter met hun foontje ook al gespot. 25 km/h, hartje Rotterdam.
  vrijdag 1 februari 2019 @ 20:37:13 #64
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184759810
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 10:27 schreef ems. het volgende:

[..]

Ja, en in de polder is 9 van de 10 keer niemand achter je. Behalve dan dus de politie die specifiek op zoek is naar dit soort "overtredingen".
Alsof de PoPo daar tijd voor heeft. Met twee man 25x10 km surveilleren, 24/7 :')
pi_184761688
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 10:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Hoef je geen 'nummertje te wisselen'. :)
Mood kan veranderen bij een fietstocht van ~1 uur.
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 20:37 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Alsof de PoPo daar tijd voor heeft. Met twee man 25x10 km surveilleren, 24/7 :')
Ik woon ondertussen in een grote stad dus dat valt natuurlijk niet te vergelijken maar ja, in mijn ervaring is de popo in de polder -juist- actief bij het opsporen van dergelijke 'kleine' misdrijven om de eenvoudige reden dat ze daar een stuk minder te maken hebben met serieuzere zaken.

In de stad kijken ze geeneens om naar je als je zonder licht fiets, in de polder waren ze, zeker op de uitgaansavonden ontzettend hard op zoek naar lichtloze fietsers.

Ik ben in principe trouwens niet tegen het hele euvel, maar ik denk wel dat er het een probleem is wat met name in de randstad speelt en in de kleinere dorpjes eigenlijk verwaarloosbaar is. Zeker in bovengenoemde polderfiets-scenario. Nog even los van dat dit weer een geval van "een klein groepje verpest het voor iedereen" is.
Conscience do cost.
pi_184761900
Wat rest dan nog een scootmobiel of brommobiel?
pi_184770752
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 22:00 schreef ems. het volgende:

[..]

Mood kan veranderen bij een fietstocht van ~1 uur.

[..]

Ik woon ondertussen in een grote stad dus dat valt natuurlijk niet te vergelijken maar ja, in mijn ervaring is de popo in de polder -juist- actief bij het opsporen van dergelijke 'kleine' misdrijven om de eenvoudige reden dat ze daar een stuk minder te maken hebben met serieuzere zaken.

In de stad kijken ze geeneens om naar je als je zonder licht fiets, in de polder waren ze, zeker op de uitgaansavonden ontzettend hard op zoek naar lichtloze fietsers.

Ik ben in principe trouwens niet tegen het hele euvel, maar ik denk wel dat er het een probleem is wat met name in de randstad speelt en in de kleinere dorpjes eigenlijk verwaarloosbaar is. Zeker in bovengenoemde polderfiets-scenario. Nog even los van dat dit weer een geval van "een klein groepje verpest het voor iedereen" is.
Bij mij in Den Haag controleren ze geregeld op verlichting.

Zetten ze een fuik, bijvoorbeeld bij Hollands Spoor en klopt er iets niet dan krijg je meteen een bon. Volkomen terecht mijns inziens.

Donderdagochtend vroeg zat ik op de fiets en klapte verdomme twee keer bijna bovenop fietsers die totaal niet uitkeken.

De eerste kwam wereldvreemd van links een straat uit en plempte zichzelf voor m'n wielen neer.

De tweede was een moeder met bakfiets en kind die naast de stoep stil stond en draaide terwijl ik haar passeerde vrolijk naar links zonder te kijken en ik klapte er bijna boven op. Als antwoord op mijn kritiek kreeg ik een buitenlands hevig verongelijkte opgewonden brabbel zin.

Bij elke rood licht waar ik als fietser stilsta zie ik zeker 80% mij voorbij zoeven, zo de kruising / straat op. Wachten is er niet bij meer. Ze willen en zullen doorrijden.

Tering, wat mankeert dit soort debielen?

Zowel in de auto als op de fiets zie ik fietsers de meest idiote acties uithalen, dat het niet veel vaker fout gaat is een wonder te noemen.
pi_184771957
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 04:34 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je moet achter je kijken. Wie jou achterop komt heeft het meeste last.
Al wat achterop komt en mij raakt houdt niet genoeg afstand!
Niet dat ik bel of app hoor, echter achter boeit mij het minste die houden maar afstand.
pi_184771996
Appt, wat valt hier precies onder dan?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 2 februari 2019 @ 15:59:09 #70
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184774532
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 22:00 schreef ems. het volgende:

Mood kan veranderen bij een fietstocht van ~1 uur.
Boeiuh...

quote:
In de stad kijken ze geeneens om naar je als je zonder licht fiets, in de polder waren ze, zeker op de uitgaansavonden ontzettend hard op zoek naar lichtloze fietsers.

....maar ik denk wel dat er het een probleem is wat met name in de randstad speelt en in de kleinere dorpjes eigenlijk verwaarloosbaar is. .
En dan precies dat ene ding aansnijden, dat in de polder hoogstwaarschijnlijk gevaarlijker is dan in de stad. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184779967
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 15:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Boeiuh...

[..]

En dan precies dat ene ding aansnijden, dat in de polder hoogstwaarschijnlijk gevaarlijker is dan in de stad. :)
Het is sowieso gevaarlijk. Spotify op je telefoontje is in de polder echter een stuk minder gevaarlijk. En dat is waar dit topic om gaat :)
Conscience do cost.
pi_184782694
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 20:43 schreef ems. het volgende:

[..]

Het is sowieso gevaarlijk. Spotify op je telefoontje is in de polder echter een stuk minder gevaarlijk. En dat is waar dit topic om gaat :)
Juist daar dus super gevaarlijk, ook als zo iemand in het drukst van het drukst gaat rijden toch.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')