Ja, het was geen overdrijven inderdaad, je gaat ziek hard binnenlopen als je een Derby-winnaar op stal hebtquote:Op zondag 4 mei 2025 08:33 schreef Samzz het volgende:
Scheelt dat een dekking van volbloeden sowieso al in de tig- tot honderduizenden per dekking loopt, dus in de miljoenen is zeker haalbaar.
Mijn vriendin heeft een volbloed, en de vader van haar paard kostte in dekgeld alleen al 150.000. En dat was geen Kentucky Derby winnaar.
En ik gok dat zeker 95% van alle winnaars ooit afstamt van de Darley Arabianquote:
Ja, de dekgelden in de renpaardenwereld zijn echt over de top bizar.quote:Op zondag 4 mei 2025 08:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, het was geen overdrijven inderdaad, je gaat ziek hard binnenlopen als je een Derby-winnaar op stal hebt![]()
Als het een beetje mee wil zitten dekt zo'n paard zo te lezen 100-200 merries in een jaar tijd. Die kassa rinkelt uit zijn voegen.
Er waren drie stamvaders, de Godolphin Arabian, de Byerley Turk en de Darley Arabian, die laatste zie je in de directe lijnen inderdaad het meest, waarbij Godolphin Arabian dan weer veel meer terug komt in de merrielijnen, wat ook niet onbelangrijk is.quote:Op zondag 4 mei 2025 08:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En ik gok dat zeker 95% van alle winnaars ooit afstamt van de Darley Arabian
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |