abonnement Unibet Coolblue
pi_181135445
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:17 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als je die woorden gebruikt kan je het beter niet noemen.
Misschien heb je gelijk maar de keiharde realiteit is gewoon pas je aan of je komt niet meer binnen. En om altijd maar degene te zijn die zich moet aanpassen is nogal vermoeiend, daar heb ik ook niet oneindig de energie voor.

[ Bericht 1% gewijzigd door Daboman op 12-08-2018 19:16:30 ]
  zondag 12 augustus 2018 @ 22:56:22 #27
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_181142074
Waarom zo onnodig in hokjes denken? Gaat nergens over. Hoe je millennials kan motiveren? Simpel, net zoals elk mens, zorg dat ze iets kunnen bijdragen dat aansluit op hun drijfveren en geef ze daar de juiste erkenning voor.

Echt totale bullshit om millennials ineens als een aparte groep te zien.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zondag 12 augustus 2018 @ 22:57:34 #28
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_181142109
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 08:56 schreef HPoi het volgende:
Maar dat is wellicht meer salaris en leeftijd afhankelijk en het feit dat er (nog) geen kinderen zijn.
Of, tromgeroffel, afhankelijk van zijn persoonlijkheid?
Ten percent faster with a sturdier frame
  zondag 12 augustus 2018 @ 23:16:45 #29
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_181142513
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 18:58 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Zelfsturende teams werken volgens mij alleen bij hoger opgeleiden of waar men tenminste allemaal hetzelfde doel heeft. Als er een paar ongemotiveerden tussen zitten is het funest.
Ik denk dat het overal wel kan werken tot op zekere hoogte. En als er mensen tussen zitten die ongemotiveerd zijn heeft dat een reden en moet je daar wat aan doen.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zondag 12 augustus 2018 @ 23:24:03 #30
277627 Seven.
We are Borg.
pi_181142691
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 23:16 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ik denk dat het overal wel kan werken tot op zekere hoogte. En als er mensen tussen zitten die ongemotiveerd zijn heeft dat een reden en moet je daar wat aan doen.
Zelfsturing houdt in dat de groep dit oplost, niet de manager.
Resistance is futile.
pi_181224868
Ik doe laaggeschoold werk. Er zijn hier een hele hoop millenials.

Wat mij vooral opvalt is hoe naief en volgzaam ze zijn. Het werk is echt niet gezond voor je lichaam. Maar het deel dat er blijft werken slikt dat dus gewoon. Voor de rest volgen ze heel braaf alle regeltjes op en gaan zelfs elkaar wijzen op regeltjes. Zo kwam ik bijv. binnenlopen zonder het bedrijfsshirt aan(die zou ik dan later aantrekken) gelijk kwam iemand me waarschuwen...

Voor zichzelf opkomen doen ze dus niet, ze vertrekken gewoon weer. Aangezien we net een lange crisis hebben gehad durven ze werkgevers niet kritisch te benaderen. Het uitzendbureau klaagt dus dat mensen van de ene op de andere dag niet meer komen opdagen. Aan de andere kant bieden ze geen enkele zekerheid en bellen ze zelf mensen af tot nog wel 3 uurtjes voor aanvang dienst. De werkdruk is ook ontzettend hoog.

Ik zie met open ogen hoe dit grote NL bedrijf keihard hun winst kan maximaliseren met totale flexibiliteit.
Maar de jongelui zien dit gewoon niet. Zij vinden het normaal en zijn blij met wat ze krijgen.

Los hiervan kende ik ook iemand die werkte voor Foodora. Helemaal happy daar. Gezellig, werk genoeg etc. Ik was heel kritisch. Ik zie gewoon een multinational die je laat vallen als een baksteen zodra je niet meer rendabel bent. Dankzij die flexcontracten natuurlijk. Nu moest ik weer aan hem denken toen in de krant stond dat Foodora stopt met de activiteiten. Ik weet dat hij zich keihard heeft ingezet voor Foodora(tientallen km per dag fietsen) en zich had opgewerkt tot teamleider.

Door die flex haal je dus geen vol salaris maar ze bezetten wel je halve week. Zo heb ik mij deze week 4 dagen opgegeven. 1 dag hadden ze me niet nodig(hoor ik 3 uur vtv) en de andere dag sta ik op standby. Dat is dus naar de lokatie komen voor een paar uurtjes rotklusjes en dan kijken of je een volle dienst kan draaien. Dan is de week weer voorbij en krijg ik +- 200,- aan salaris...

[ Bericht 19% gewijzigd door tstile op 16-08-2018 11:36:00 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')