quote:
Op dinsdag 10 maart 2026 19:51 schreef Nizno het volgende:[..]
dit topic.
en wat betreft je andere bericht.
Het is geen nieuwe regel, het staat al tijden in de FAQ, zoals hier boven gemeld.
[..]
Echter ik lees niet elke keer mee aangezien ik zelf geen GTST aan heb staan in huis. Dus moet ik het doen met TR's
Ik heb door de vingers gekeken naar spoilers, officieel is TV gewoon zoals in de FAQ gemeld de uitzendingen op TV, tenzij anders beschreven.
Echter de spoilers werden niet meer gebruikt en werd ik er nu op gewezen.
Maar je geeft letterlijk aan dat je het niet echt in de gaten houdt, dus het is gewoon luisteren naar degene die het hardste loopt te zeiken (om niks) in TR's. Ik quote in dit geval even wat ik in het andere topic ook al schreef:
Het gehele FOK!-platform dreigt momenteel te verdwijnen door [onder andere een] totaal gebrek aan users, en iemand hier vindt het een goed idee om een onderwerp als GTST nóg meer te versplinteren naar een 'Videoland spoilers'-topic. Een beslissing die door wijlen Static (
) destijds [note: in iets andere vorm] al enigszins werd afgekeurd.De user in kwestie is nu al zijn eigen nieuw aangemaakte topic aan het verkloten (heeft het over voetbalclubs?), dus de urgentie voor een topic rondom zo'n bizarre aftakking is NUL.
Op Videoland verschijnen verder elke dag 'nieuwe oude' afleveringen (de classics, inderdaad), en dit heeft in de afgelopen 13 jaar(!) maar twee keer discussies opgeleverd. Nu, en in 2013, toen er eens in de zoveel tijd nieuwe dvd-boxen uitkwamen en mensen daar begrijpelijkerwijs over spraken (soms zelfs vaker dan over de huidige serie). Toen de user die in 2013 daar zo'n moeite mee had na lang zeuren een eigen topic over kon losmaken,
is dat na een paar topics doodgebloed.
Edit/aanvulling: begrijp me niet verkeerd, ik heb ook een hekel aan spoilers, maar als het écht gaat om de users die spoilers over nog niet uitgezonden Videoland-afleveringen dumpen: modereer daar dan wat strakker in? Maak een betere afspraak dat een duidelijk 'VIDEOLAND' bovenaan een post ook volstaat om aan te wijzen waarover het gaat? Een nieuw topic is namelijk in mijn ogen gewoon compleet killing voor de complete discussie.
EDIT 2: er is nóg iets waarom ik er zo fel tegenin ga. Op tv-kanaal RTL Lounge wordt de uitzending van de volgende dag namelijk al om 22:30 uitgezonden, onder het kopje 'preview'. Daarmee zou, volgens de regels uit de FAQ hier, vanaf dat moment de uitzending van de volgende dag dus al niet langer 'te spoileren' zijn, want is letterlijk al uitgezonden op tv. Letterlijk de strekking. Gaan we voor die specifieke regeling dan dus NOG een topic openen? 'GTST [RTL LOUNGE SPOILERS]'?
Of gaan we gewoon nu even alles centraal trekken en laten zien dat we met elkaar door één deur kunnen, en aantonen dat de kleine community díe nog naar Goede Tijden kijkt in tegenstelling tot in 2013 nu wél met elkaar overweg kan?

En dan tot slot: het is natuurlijk van de zotte dat er in het centrale topic niet over 'spoilers' kan worden gesproken als de landelijke media ergens over schrijven. Wanneer sites als Mediacourant of GTST courant zelf al het nieuws breken dat een personage na vier jaar terugkeert omdat ze op Videoland al opduikt, dan is dat in het centrale topic gewoon relevant, klaar. Het is dan niet een user op FOK! die spoilt, het zijn álle nieuwsmedia.
En dat een mod ook daadwerkelijk uitspreekt dat die pas modereert wanneer er een TR gemacht wordt, vind ik ook heel erg bijzonder.
[ Bericht 3% gewijzigd door ArnieAlberts op 10-03-2026 20:25:05 ]
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.