abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218948247

Welkom bij het FAQ & Feedback topic van TV

Wat kan ik allemaal kwijt in dit TV forum?
Eigenlijk alles wat maar enigszins met TV te maken heeft en niet direct elders thuishoort.
Spelshows, opinie programma's, amusementsprogramma's, documentaires, woonprogramma's, op welke zender dan ook. Dus ook die via online platforms als NPO Plus, YouTube en (in sommige gevallen) Netflix of Videoland e.d. worden aangeboden. Discussieer erover in dit forum.
We hebben nu ook subforums (forumfilters) waardoor topics in het genre dat je zoekt er makkelijker tussenuit te filteren zijn. Op- of aanmerkingen zijn altijd welkom!

Wat valt er buiten de scope van het TV forum?
Voor sommige zaken die via de TV te zien/beluisteren zijn, zijn er andere, meer specifieke fora.
De films en series die je via streamingsdiensten, in de bioscoop of op DVD bekijkt kun je bespreken in het Films & Series (F&S) forum, de Reality programma's en Real Life Soaps zijn (weer) ondergebracht in Real Life Soaps & Streams (RLS), radioprogramma's zijn opgenomen in het Muziek (MUZ) forum en de roddels en nieuwtjes rond de TV-sterren mag je kwijt in het Show (SHO) forum. Ook het Eurovisie Songfestival (ESF) en Wie is de Mol? (MOL) hebben hun eigen forum.

Wat is niet de bedoeling?
- Vragen naar of aanbieden van TV-programma's via niet officiële kanalen/TV aanbieders is niet toegestaan.
- Plaats geen openlijke spoilers over programma's/afleveringen die nog niet via de officiële TV zenders zijn uitgezonden. Zie hierover het volgende onderdeel 'Spoilers' in deze FAQ over hoe hier al dan niet om te gaan met spoilers.

Spoilers...hoe ga je daarmee om in dit forum?
FOK! heeft spoiler-tags die je kunt gebruiken om spoilers te posten zonder dat ze meteen zichtbaar zijn voor de lezers van het topic waarin je ze plaatst.
Typ voordat je een spoiler plaatst spoiler tussen vierkante haken en typ /spoiler tussen vierkante haken erna. Er ontstaat dan een vlak met daarin de tekst 'SPOILER'.

Voorbeeld:
1[spoiler] De Titanic zinkt. [/spoiler]

En dat ziet er dan uiteindelijk zo uit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je dit vlak met je muis aanklikt, zie je de tekst die er binnen de spoiler-tags staat.
Op deze manier kan iedereen zelf kiezen of ze een bepaalde spoiler wel of niet willen zien.

Wat wordt bij TV-programma's gezien als een spoiler?
Bij TV-programma's houden we de regel aan dat tot een aflevering via een reguliere TV zender (één van de NPO-, RTL-, SBS- e.d. zenders) officieel uitgezonden is, alle informatie over die aflevering een spoiler is.
Informatie uit eerder dan via een reguliere TV zender te bekijken afleveringen via betaalplatforms (het zgn. vooruitkijken) als Videoland, Netflix, Viaplay, Amazon Prime, Disney Channel e.d., previews, ook al zitten die aan het eind van een aflevering, uitgelekte afleveringen, beschrijvingen of nieuws over komende afleveringen vanuit andere (media)bronnen horen dus netjes in een spoiler geplaatst te worden.

Indien een TV-programma uitsluitend via een on demand kanaal (Videoland, Netflix, Amazon Prime, Disney Channel, etc.) uitgezonden wordt, waarbij iedereen z'n eigen kijktempo bepaalt, dan geldt het moment van beschikbaar komen van de betreffende aflevering als het moment waarop geen spoilers (meer) nodig zijn.
Heb je een aflevering van het TV-programma zelf nog niet gezien, heb dan de zelfdiscipline om niet in het topic te kijken om zo eventuele spoilers te voorkomen.

Op deze manier kan iedereen zelf kiezen het risico op spoilers te lopen bij het openen van een topic. Plaats daarom ook geen spoilers in de topic titels. Die worden namelijk door iedere bezoeker gelezen.

Wat als je desondanks toch openlijke spoilers tegen komt?
Als je van mening bent dat de hierboven genoemde regels m.b.t. spoilers niet worden gevolgd in één of meerdere posts in een topic, meld dan de betreffende post(s) met de link van die post(s) via een TR of eventueel hier in het FB topic.
Ga niet in het betreffende topic je gal spuien (ook al heb je misschien wel gelijk…), dat is daar off-topic en lijdt alleen maar tot nog meer off-topic discussie, wat niet prettig is voor de personen die daar niets mee van doen hebben.

Waar moet ik verder nog rekening mee houden?
Over veel TV-programma's loopt al een discussie, misschien in één van de eerder genoemde andere subfora. Als je een topic over een (nieuw) TV-programma wil openen, kijk dan eerst even met de search van FOK! of er niet toevallig al een topic over is. Dubbele topics gaan over het algemeen op slot.
Ook is het prettig als je iets nuttigs toevoegt aan een topic: smileyposts en terugvindposts worden verwijderd.
Probeer het vooral allemaal on topic te houden.

Welk gedrag wordt niet op prijs gesteld in het TV forum?
Een mening hebben is prima, maar ga elkaar er niet op aanvallen of mee kwetsen.
Flame-posts worden ge-edit, spamtopics worden gesloten. Verder dienen de topics te gaan over het onderwerp uit de titel en niet over downloaden; posts die ingaan op downloaden worden verwijderd.
In algemene zin zijn off-topic posts sowieso niet gewenst.
Verder geldt uiteraard de algemene policy, die elders op het forum te vinden is.

Stel nou dat ik het niet eens ben met een beslissing die jullie nemen, of een vraag of een tip heb, waar kan ik mijn reactie dan kwijt?
Dat kan altijd... Publiekelijk via het actuele feedback topic of via de DM-knop richting Nizno of Lavenderr.

Nizno en Lavenderr
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_218948269
Ten eerste inschattingsfout van mijn kant.

Maar vinden jullie het leuk om iemand steeds piemel of kut te noemen.

Verder streep eronder en geniet van de avond.

Moderatoren zijn uiteraard gewoon vrijwilligers, die af en toe foutje maakt.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_218948278
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 22:01 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ten eerste inschattingsfout van mijn kant.

Maar vinden jullie het leuk om iemand steeds piemel of kut te noemen.

Verder streep eronder en geniet van de avond.

Moderatoren zijn uiteraard gewoon vrijwilligers, die af en toe foutje maakt.
noem dat maar een inschattingsfout

een hele post vegen omdat het woord piemel erin werd genoemd
pi_218948294
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 21:34 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Ik zet hem terug na de aflevering.

Alleen zou ietsje netter zijn geweest als dat Lies dat had gezegd erbij had gezet.
Als een mod mee post in het topic neem ik aan dat die ook naar het programma kijkt. En dan nog is piemel nou niet echt schokkend. Maar ok.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_218974992
Er zijn twee topics over hetzelfde programma, eentje sluiten?

TV / Rutger en de uitkeringstrekkers

TV / [NPO3] Rutger en de uitkeringstrekkers

Die van mij was het laatste geopend, dus van mij mag er wel een slotje op.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 9 oktober 2025 @ 15:18:05 #6
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_218975730
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 13:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
Er zijn twee topics over hetzelfde programma, eentje sluiten?

https://forum.fok.nl/topic/2745742

TV / [NPO3] Rutger en de uitkeringstrekkers

Die van mij was het laatste geopend, dus van mij mag er wel een slotje op.
topics samen laten voegen
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_218980173
Mijn Pauw en De Witt 2 kan dicht.
anonieme razernist
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 10 oktober 2025 @ 09:35:56 #8
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_218981368
twee pauws en de witt gesloten

[ Bericht 3% gewijzigd door Nizno op 10-10-2025 17:07:21 ]
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')