abonnement Unibet Coolblue
pi_175233843
Het nieuws rond Omtzigt en zijn SMS is wellicht niet geheel "nepnieuws" maar wel "uitloknieuws" en "draainieuws".
Een tweede voorbeeld zag ik onlangs met een journalist en Wouter Bos.
Wouter Bos had "iets groots verricht mbt de farmaceutische industrie" (ik weet niet meer precies wat).
De interviewer vroeg aan het eind: "En, is er nu champagne vanavond?". Dit ivm het behaalde resultaat. Wouter antwoorde na een pauze: "..... bier".
En wat schrijft het FD:
https://fd.nl/economie-po(...)-gaat-naar-nederland
(ik citeer niet letterlijk ivm auteursrecht):
"Volgens Wouter Bos kunnen we kunnen aan het bier".
Typisch iets van "in de mond leggen" en uitlokken.
Zo lijkt het alsof Wouter Bos uit zich zelf al aan bier dacht.

Dit is min of meer vergelijkbaar met het Omtzigt-verhaal. Omtzigt probeert het verhaal dat die Oekraïener sobieso wil geven, in goede banen te leiden en noemt zijn punten.
De media maakt er van alsof Omtzigt vanuit het niets die man een platform heeft willen geven inclusief een voorgekauwd verhaal.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_175233976
Het lijkt me inmiddels tijd om een verbod in te stellen op het maken van topics met NRC als bron. BNW/POL misschien, maar niet NWS. De Fakenewsverspreiders van de NRC zijn een smet op het blazoen van NWS. -O-
pi_175264692
quote:
Tolk van gesprek Pieter Omzigt : “ik maakte fouten bij vertaling”

‘Ik weet wel zeker dat ik fouten maakte bij het vertalen. Mijn Nederlands was nog heel slecht, afgelopen voorjaar. Ik ben ook geen tolk, maar gewoon een jongen die Oekraïens en Russisch spreekt. Die getuige sprak alleen Russisch dus het was beter dan niets. Hij wilde een lang verhaal houden tijdens het publiekscollege’


Dat stelt Aleksandrs, de man die in mei in de VU in Amsterdam het inmiddels beruchte gesprek moest vertalen tussen de Oekraïense getuige Aleksandr en CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt. Het chaotische gesprek in een lawaaierige omgeving vormde de basis voor de beschuldigende NRC-publicatie die Omtzigt grote reputatieschade opleverde en hem het woordvoerderschap in het MH17-dossier kostte.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175265132
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 13:39 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Wat een stompzinnige reactie. Je gaat er in je kortzichtigheid aan voorbij dat het vliegtuig niet bewust is neergeschoten, maar door een hittezoekende raket (die geen onderscheid maakt tussen civiel en militair) is geraakt. Dit is forensisch en onomstotelijk vastgesteld. Deze raket is afgevuurd vanuit Russisch gecontroleerd terrein, door een Russische bemanning, vanaf een Russisch voertuig. De hoeveelheid bewijs is overweldigend.

Een Russische bemanning zou zo'n fout waarschijnlijk niet maken, die hebben ervaring. Eerder rebellen die een rudimentaire opleiding hadden gekregen. Het pentagon had een maand (?) eerder gemeld dat rebellen op een lokatie in Rusland opgeleid werden in het gebruik van de Buk.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_175265317
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 22:10 schreef Mani89 het volgende:
Een nogal onhandige actie van Omtzigt dus, maar die verder totaal overtrokken is. Je gaat je bijna afvragen welke agenda NRC er op nahoudt om dit verhaal zo buitenproportioneel op te blazen.
Ze wilden gewoon een interessante artikelenreeks maken. Deel 2 viel tegen (oeh, de Russen beïnvloeden het onderzoek :O ), deel 3 heb ik niet gelezen maar zal ook wel niet zoveel hebben ingehouden. Maar met een spetterend deel 1 zouden ze de aandacht hebben. Dus moest alles in hun plaatje passen. Tunnelvisie voor de verkoopcijfers. Bah :r
Somebody that I used to know
pi_175265769
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 19:39 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ze wilden gewoon een interessante artikelenreeks maken. Deel 2 viel tegen (oeh, de Russen beïnvloeden het onderzoek :O ), deel 3 heb ik niet gelezen maar zal ook wel niet zoveel hebben ingehouden. Maar met een spetterend deel 1 zouden ze de aandacht hebben. Dus moest alles in hun plaatje passen. Tunnelvisie voor de verkoopcijfers. Bah :r
Idd. De 'geheime agenda' is hoogstwaarschijnlijk gewoon aandacht trekken en geld verdienen.
pi_175271835
quote:
Die mafklapper van een Livestro verspreidt bewust foutieve informatie om de publieke opinie te beïnvloeden. Niet geheel verassend gezien hij gesponsord wordt door Soros.
pi_175273056
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 01:05 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Die mafklapper van een Livestro verspreidt bewust foutieve informatie om de publieke opinie te beïnvloeden. Niet geheel verassend gezien hij gesponsord wordt door Soros.
Ach hoepel op met je Joodse complot :{w
pi_175282361
NRC _O-
pi_175287063
GeenStijl zit het allemaal wel heel hoog hè? :')

Snap ik trouwens wel hoor, die ruiken hun kans nu bekend is geworden dat een gerenommeerd politicus per ongeluk een keer het Russische fake-news heeft gesteund.

[ Bericht 45% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2017 21:09:17 ]
  vrijdag 24 november 2017 @ 21:14:06 #138
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_175287322
De NRC is het nieuwe CNN?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_175287532
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 21:05 schreef Igen het volgende:
GeenStijl zit het allemaal wel heel hoog hè? :')

Snap ik trouwens wel hoor, die ruiken hun kans nu bekend is geworden dat een gerenommeerd politicus per ongeluk een keer het Russische fake-news heeft gesteund.
Geenstijl wil gewoon rellen, zodra omzigt wat verkeerds doet halen ze hem ook neer
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  vrijdag 24 november 2017 @ 21:28:40 #140
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175287718
quote:
Matige “factcheck”. Journalistiek van niks, zoals we dus eigenlijk van GS zijn gewend
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  vrijdag 24 november 2017 @ 21:32:19 #141
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_175287828
Zoveelste flutstuk van de talentloze Bart Nijman
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_175291213
Geenstijl pretendeert niet een kwaliteitskrant te zijn of ook maar iets in die richting. Dat het NRC nog altijd geen rectificatie heeft geplaatst ondanks alle kritiek en ondanks dat men al tig keer heeft aangetoont dat hun geblaat flinter dun is, is toch echt een stuk kwalijker. Dit is inderdaad van 't niveautje CNN/Fox news
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_175295630
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 19:09 schreef Vesz het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mm, het verhaal van de NRC valt dus door de mand.
Waarvan akte.
I´m back.
pi_175305304
quote:
quote:
Het doel is om aan te tonen dat getuigen die in juli 2014 tegen de BBC verklaarden dat ze laagvliegende militaire vliegtuigen hadden gezien op de dag dat MH17 werd neergehaald, "door hun geheugen werden bedrogen."
Dat is helemaal niet wat in het stuk in het NRC staat. Waarom liegt GeenStijl om het NRC zwart te kunnen maken?
pi_175305523
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 20:20 schreef Igen het volgende:

[..]


[..]

Dat is helemaal niet wat in het stuk in het NRC staat. Waarom liegt GeenStijl om het NRC zwart te kunnen maken?
En deze suggestie heeft NRC ook nooit gewekt in de stukken over de affaire-Omtzigt:

quote:
NRC probeert een hardnekkig misverstand in leven te houden. De Oekraïner die op de VU-bijeenkomst opdook, heeft nooit en nergens in de audio, het transcript of tijdens zijn vraagstelling in de zaal beweerd dat MH17 door een straaljager is neergehaald, hij zegt enkel dat hij en/of zijn vrouw op die fatale dag ook militaire vliegtuigen in de lucht heeft gezien.
In hun extreme woede doen zij GS allerlei foutieve aannames.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')