abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 juni 2017 @ 17:02:03 #276
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_171477993
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 16:59 schreef Molurus het volgende:

[..]

Jouw perceptie van Obama verandert ook niks aan het feit dat Obama duidelijk een intellectueel is, daar waar Trump een domme boer is.
Obama een intellectueel. _O- Jij neemt wel met erg weinig genoegen.
  maandag 5 juni 2017 @ 17:03:05 #277
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171478028
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 17:02 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat jij nou in een bijzonder goede positie zit om kritiek te hebben op het intellect van Obama en/of daarom te lachen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 5 juni 2017 @ 17:08:58 #278
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_171478266
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 17:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat jij nou in een bijzonder goede positie zit om kritiek te hebben op het intellect van Obama en/of daarom te lachen.
Nou ja, dat vond ik niet zo'n slimme opmerking van jou. Als president (van de VS) kan je helemaal geen intellectueel zijn, dan word je namelijk niet gekozen. Obama is ook gewoon een populist die standpunten verkondigt die hem op dat moment het beste uitkomen.
pi_171489243
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 07:57 schreef Vallon het volgende:

[..]

Toegegeven, het is niet stom om lokaal te kopen.

Het is wel stupide wanneer de overheid het (in)direct het lokale consumenten verbiedt middels heffingen of onzinnige regels, om het "betere" product elders tegen een geldende (vaak goedkopere) marktprijs te (kunnen) kopen.

Dat zie je nu bv bij Amazon die vanwege de EU-regelgeving steeds minder rechtstreeks (vanuit de USA naar de EU) mag importeren. Via een kromme omweg kan je het alsnog kopen maar het blijft gedoe. Ik praat dan over ordinair gereedschap en electronica/componenten. Daarentegen kan ik die zaken wel rechtstreeks uit China bestellen.

Dat gezegd hebbend koop ik wel degelijk soms/bewust lokaal. Puur en alleen omdat ik de service, de toewijding, het praatje en ook het belang van de ander voor ogen heb. Dit dan als positieve keuze, ook wanneer duurder wat vaak relatief is.
Thanks, dat wilde ik even lezen. :D

Wel apart dat je zo je best doet om import te kopen. Ik ga namelijk voor het makkelijkste en dat is meestal gewoon wat je in NL kan krijgen. Maar misschien realiseer ik mij de importprijzen niet helemaal? Kan hoor.

En wanneer de overheid zich met de markt gaat bemoeien is het zelden niet stupide. :D
pi_171489289
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 09:14 schreef Elzies het volgende:

[..]

En we bovendien voor diezelfde milieu leugen straks financieel worden uitgeknepen. Onze pro-Europese idealisten zien weer een nieuwe financiële melkkoe, genaamd milieu. Dat terwijl de klimaatsveranderingen onomkeerbaar zijn en gewoon al aan de gang zijn.

Heerlijk om te zien hoe een verslagen en kreupele EU door het besluit van de VS kroop naar het sluwe China, waarmee ze eergisteren nog een milieu handelsoorlog hadden. China ruikt zijn kansen bij een verslagen EU die voor de camera doet voorkomen alsof ze nog iets te dicteren hebben.

Die Merkel en een Macron. Wat een sukkels. Wat een naïviteit. Hoop echt dat Trump zijn Amerikaans gelegerde troepen (inclusief alle kernwapens) zo snel als mogelijk uit Europa terugtrekt.
Die melkkoe is er al. :D
En M&M zijn inderdaad sukkels. Toch worden ze gekozen.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 14:23:42 #281
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_171498418
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 23:38 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Thanks, dat wilde ik even lezen. :D

Wel apart dat je zo je best doet om import te kopen. Ik ga namelijk voor het makkelijkste en dat is meestal gewoon wat je in NL kan krijgen. Maar misschien realiseer ik mij de importprijzen niet helemaal? Kan hoor.

En wanneer de overheid zich met de markt gaat bemoeien is het zelden niet stupide. :D
Ter verduidelijking, het gaat hier om speciale apparatuur/elektronica die niet in Nederland wordt gemaakt, geleverd en als het al "te koop"is; tegen vaak extreme prijzen of voorwaarden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De ordi koelkast maar ook de haring, brood of day2day zaken en m'n onderbroek; haal of bestel ik gewoon om de hoek.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_171517705
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 23:39 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Die melkkoe is er al. :D
En M&M zijn inderdaad sukkels. Toch worden ze gekozen.
Je zou haast denken aan verkiezingsbedrog. Ik vertrouw inmiddels niet meer de uitslag van de tellingen. Dat huidige systeem moet op de schop. Ook in Nederland.
pi_171520940
Trump wil dat Mexicaanse muur zichzelf terugverdient door zonnepanelen.

Hier blijkt maar dat Trump wel heel veel voor het wereldklimaat over heeft.
Plus dat hij Mexico financieel ontzettend helpt, omdat de zon aan de Mexicaanse kant van de muur het meeste schijnt.
pi_171541109
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 09:32 schreef Elzies het volgende:

[..]

Je zou haast denken aan verkiezingsbedrog. Ik vertrouw inmiddels niet meer de uitslag van de tellingen. Dat huidige systeem moet op de schop. Ook in Nederland.
Lijkt mij toch moeilijker om te knoeien met de uitslagen nu er met potlood gestemd moet worden.
pi_171541112
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:10 schreef Idisrom het volgende:

Plus dat hij Mexico financieel ontzettend helpt, omdat de zon aan de Mexicaanse kant van de muur het meeste schijnt.
Geniaal!
pi_171542919
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 02:35 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Lijkt mij toch moeilijker om te knoeien met de uitslagen nu er met potlood gestemd moet worden.
Juist wel. Zag je de beelden van al die mensen die handmatig met al die grote vellen papier handmatig op de grond zaten te tellen?

Een betere omgeving voor fraude kun je niet bieden.
pi_171546322
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 09:46 schreef Elzies het volgende:

[..]

Juist wel. Zag je de beelden van al die mensen die handmatig met al die grote vellen papier handmatig op de grond zaten te tellen?

Een betere omgeving voor fraude kun je niet bieden.
Nee, heb ik niet gezien. Uiteraard geloof ik dat er echt wel gerommeld wordt, maar extreem kan het volgens mij niet zijn. Ik heb namelijk destijds met de Geenstijl-actie meegedaan (EU-verkiezingsuitslag in kaart brengen) en zag ik hoe het werkte. Op zich is er weinig ruimte voor fraude, tenzij de hele groep in zo'n stemlokaal voor 1 politieke partij is. In sommige wijken zal dat ongetwijfeld het geval zijn. Ook heb ik sterk het vermoeden dat onder de ongeldige stemmen bepaalde politieke partijen oververtegenwoordigd zijn en hadden SP, PVV en 50+ misschien wel allemaal 1 zeteltje meer kunnen hebben. Maar niemand die het echt gaat uitzoeken. Ik ook niet want het heeft toch geen zin.
pi_171546364
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 14:23 schreef Vallon het volgende:
Ter verduidelijking, het gaat hier om speciale apparatuur/elektronica die niet in Nederland wordt gemaakt, geleverd en als het al "te koop"is; tegen vaak extreme prijzen of voorwaarden.
Maar dan gaat het toch maar om de marge?
(niet dat dat het goedpraat, maar dat het mij daarom minder kan schelen :P )
pi_171546936
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 11:36 schreef drexciya het volgende:

[..]

Het grootste probleem zijn mensen die baat hebben bij het huidige systeem. Allerlei bedrijven verdienen geld doordat de schade die ze aanrichten niet wordt doorberekend. Helaas hebben zij teveel macht en dat houdt veranderingen tegen. De politiek wil er domweg niet aan. Ik denk dat je op het niveau van de gemiddelde persoon best wel steun kunt vinden, zeker als je met kleine dingen begint (weg met de wegwerpcultuur, minder voedselverspilling).
Het echte probleem zijn wijzelf natuurlijk, niet bedrijven. bedrijven bestaan omdat wij spullen bij ze afnemen. Als we dat niet meer doen, dan lost het probleem zichzelf zo op. Helaas kijkt de meerderheid van de consumenten in eerste instantie naar de prijs en dan pas naar de rest.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 8 juni 2017 @ 13:19:15 #290
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171547056
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 13:13 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Het echte probleem zijn wijzelf natuurlijk, niet bedrijven. bedrijven bestaan omdat wij spullen bij ze afnemen. Als we dat niet meer doen, dan lost het probleem zichzelf zo op. Helaas kijkt de meerderheid van de consumenten in eerste instantie naar de prijs en dan pas naar de rest.
Mensen moeten gewoon stemmen met hun voeten en hun euro, maar de politiek wil de lastendruk hoog houden en reguleren. Dat bijt elkaar
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171590394
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 12:42 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Nee, heb ik niet gezien. Uiteraard geloof ik dat er echt wel gerommeld wordt, maar extreem kan het volgens mij niet zijn. Ik heb namelijk destijds met de Geenstijl-actie meegedaan (EU-verkiezingsuitslag in kaart brengen) en zag ik hoe het werkte. Op zich is er weinig ruimte voor fraude, tenzij de hele groep in zo'n stemlokaal voor 1 politieke partij is. In sommige wijken zal dat ongetwijfeld het geval zijn. Ook heb ik sterk het vermoeden dat onder de ongeldige stemmen bepaalde politieke partijen oververtegenwoordigd zijn en hadden SP, PVV en 50+ misschien wel allemaal 1 zeteltje meer kunnen hebben. Maar niemand die het echt gaat uitzoeken. Ik ook niet want het heeft toch geen zin.
Toevallig was net nadat we hierover gepost hadden een item hierover op het journaal. Dat de recent getelde stembiljetten onpraktisch bleek voor oudere mensen en voor mensen met een mentale handicap. Ze waren veel te groot en onduidelijk.

Bovendien leveren partijen als de VVD de meeste kies-tellers wat natuurlijk ook wel een wenkbrauw doet fronsen.
pi_171592605
Artikeltje van Wierd Duk in AD:
quote:
IJstijd
Dyson en ook Piers Corbyn (de broer van Labour-leider Jeremy) - die doodleuk een nieuwe ijstijd aankondigt - beweren dat de modellen die worden gebruikt om het klimaat te voorspellen ondeugdelijk zijn: de resultaten komen domweg niet overeen met de werkelijkheid. Zo pakten de afgelopen dertig jaar kouder uit dan de modellen hadden voorzien. ,,En wat heeft Dyson, een éminence grise die boven alle partijen staat, nou te verliezen?” vraagt Poels zich af.

De documentaire zou aanleiding kunnen zijn voor een diepgaand debat over ‘climate change’, over Donald Trump die zich terugtrekt uit het Parijs-klimaatakkoord (volgens Poels terecht) en over een groene ‘multinational’ als Greenpeace, die dankzij de klimaathype ruime fondsen weet aan te boren. Maar Poels, die in Berlijn woont, loopt tegen een muur op. ,,Ik heb tientallen films gemaakt over sociale- en mensenrechten-thema’s in ontwikkelingslanden en daarmee internationale prijzen gewonnen. Maar ik krijg nu de ene na de andere afzegging van festivals.”

Wat is er aan de hand? Poels: ,,Zolang ik voor eigen parochie preek, ben ik welkom. Maar nu ik een kritisch geluid laat horen, durven ze kennelijk het risico niet aan. Volgens festivalorganisatoren en wetenschapsjournalisten is mijn film heel mooi gemaakt , maar inhoudelijk zaait mijn verhaal te veel verwarring, zeggen ze. Helemaal nu klimaatverandering door het populisme al onder druk zou staan. Een Nederlandse journalist vond mijn film zelfs ‘onverantwoordelijk’.”
quote:
Over vijftig tot honderd jaar zullen we met verwondering terugkijken op deze alarmistische periode, verwacht Crok. ,,Je ziet nu al langzaam het idee ontstaan dat er een verhaal achter het officiële verhaal schuilgaat. Maar het wordt pas interessant als thorium doorbreekt als alternatieve energie voor kerncentrales. Dát is de toekomst. Hoe gaan duurzaamheidsorganisaties als Urgenda en een fondsenwervende multinational - want zo noem ik ze - als Greenpeace daarop reageren?"
quote:
Duitse burgers moeten miljarden aan overheidssubsidies voor duurzame energie ophoesten: sinds 2000 maar liefst 520 miljard euro tot aan 2025. Dit betekent per huishouden met vier kinderen 25.000 euro, berekende de Universiteit Düsseldorf. Gevolg: inmiddels kunnen honderdduizenden huishoudens de stroomrekening niet meer betalen. 'Energiearmut', zo wordt deze situatie. genoemd. Poels: ,,In Saksen-Anhalt zag ik mensen Kerst vieren bij kaarslicht omdat de stroom voor hen te duur is. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?"
quote:
Wie van dit utopisme afwijkt, krijgt het niet zelden zwaar te verduren. Crok: ,,Voor mij is het sappelen, ik leef letterlijk van de wind." En het kan veel erger. In Amerika werd onlangs het huis van een klimaatscepticus beschoten. ,,Dat was het eerste teken van geweld tegen een klimaatcriticus," zegt Crok. ,,Dat kan er dus gebeuren met mensen die de utopie in de weg staan."
Lees verder:

http://www.ad.nl/binnenla(...)gieenrsquo~ab8827eb/

Met stukje film van Freeman Dyson over climate change (uit 2015)

[ Bericht 7% gewijzigd door Ryan3 op 10-06-2017 11:31:27 ]
I´m back.
  zaterdag 10 juni 2017 @ 12:44:15 #293
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_171594162
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 17:02 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Obama kan wel heel goed van een teleprompter voorlezen. Dat is niet hetzelfde als intellectueel zijn.
Zijn boek Dreams of my father zit vol onjuistheden.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_171606284
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:10 schreef Idisrom het volgende:

_O_

Ik heb hier verder niks over meegekregen trouwens... Fok, FB, Nos... ?

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 12:44 schreef MrRatio het volgende:

[..]

Obama kan wel heel goed van een teleprompter voorlezen. Dat is niet hetzelfde als intellectueel zijn.
Zijn boek Dreams of my father zit vol onjuistheden.
Tijdens de eerste campagne van Obama waren er bercihten over de schrijvers van zijn speeches. Hij deed het niet bepaald in z'n eentje zeg maar.
  zondag 11 juni 2017 @ 15:45:21 #295
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_171618828
Hier een speechwriter van Obama: http://www.bostonmagazine.com/2009/12/obama-s-ghost/
Ook Trump en de Bushes hadden speechwriters.
Het hebben van een speechwriter maakt je nog geen intellectueel.

Er werden wel allerlei eigenschappen aan Obama toegedicht omdat hij aardig overkwam, waaronder intellectueel zijn.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_171634120
vergeleken met trump is iedereen een intellectueel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')