abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167929783
quote:
Hoogbegaafde vindt met moeite baan

Hoogbegaafde werknemers komen vaak werkloos thuis te zitten, omdat het werk niet uitdagend genoeg is of omdat ze ruzie krijgen met hun baas. Dat zegt het Instituut Hoogbegaafdheid Volwassenen na een onderzoek. Het is voor het eerst dat zo'n onderzoek is gedaan.

Exacte cijfers over de werkloosheid onder deze groep zijn er niet, maar het instituut schat dat ongeveer eenderde zonder werk thuis zit.

Hoogbegaafden zien op hun werk geregeld verbeterpunten,maar krijgen conflicten met hun leidinggevende als ze die aan de orde stellen. De chef zit vaak niet te wachten op commentaar.

Bron: Teletekst 105
Hier verder :)

Deel 1 van dit topic NWS / Hoogbegaafde vindt met moeite baan
pi_167929789
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 11:33 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

En dan moet je ook nog eens de juiste keuzes maken WAT je leuk vindt.
Ik heb jaren gezocht voordat ik wist dat ik sturen, plannen leuk vindt in combinatie met bouw/constructie.

Nu ben ik te laat. :(
Nooit te laat. Voor nu wil ik eerst maar eens wat geld gaan verdienen, dus de eerste paar jaar ga ik me niet omscholen. Maar over een jaartje of 10, wie weet :)
pi_167929873
quote:
9s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:29 schreef thabit het volgende:

[..]

Hoogbegaafden vinden moeilijk een baan.
Lageropgeleiden vinden moeilijk een baan.
Ouderen vinden moeilijk een baan.
Jongeren vinden moeilijk een baan.

Wie vindt er tegenwoordig nog wel makkelijk een baan?
Robbie de robot en Aaltje het algoritme....
pi_167929892
Las overigens vorige week dat de hoogbegaafde ook minder vrienden heeft, klopt dat?
I´m back.
pi_167929938
ah vandaar dat braddie werkloos is :')
pi_167930383
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2017 22:39 schreef Perrin het volgende:

[..]

Misschien op school, maar in de werksfeer ligt dat wel wat anders..
Inderdaad.

Ja, op school is het lastig om hoogbegaafd te zijn. Maar dat is niks vergeleken met de ellende waar veel gemiddelde mensen na hun schooltijd mee te maken krijgen. Mensen die geen schaarse skills hebben, worden tegenwoordig behandeld als wegwerp werknemers. Alleen maar flexbaantjes, voor jou tien anderen.

Nu kun je uiteraard ook als niet hoogbegaafde/hoogopgeleide een schaarse skill hebben. Bijvoorbeeld loodgieters of (onderwater)lassers.

Maar er zijn ook heel veel laagopgeleiden die gewoon een waardeloos diploma blijken te hebben. Denk aan MBO dierverzorging/theater/vrijetijdskunde. Of diploma voor simpel administratief werk, het type dat nu massaal geautomatiseerd/ge-outsourced wordt. En aan een diploma als verkoopmedewerker heb je ook niet veel, nu steeds meer online besteld wordt.

Als de keuze van je opleiding achteraf slecht uitpakt, dan kun je als hb-er nog wel de switch naar een meer gewild vakgebied maken. Desnoods als autodidact. Voor een iemand met een gemiddeld IQ is die schakeling (denk ik) moeilijker.
pi_167942770
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 18:31 schreef dopfles1 het volgende:
ah vandaar dat braddie werkloos is :')
Op braddie haten. :')
pi_167942810
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 18:25 schreef TripleSec het volgende:

[..]

Nooit te laat. Voor nu wil ik eerst maar eens wat geld gaan verdienen, dus de eerste paar jaar ga ik me niet omscholen. Maar over een jaartje of 10, wie weet :)
Nee ik ben wel klaar met dat omscholen.
pi_167942843
quote:
5s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 18:29 schreef Ryan3 het volgende:
Las overigens vorige week dat de hoogbegaafde ook minder vrienden heeft, klopt dat?
Hier heeft met elkander.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 7 januari 2017 @ 06:58:47 #10
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_167942880
quote:
5s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 18:29 schreef Ryan3 het volgende:
Ik las vorige maand nog dat hoogbegaafden meestal 30inch piemels hebben
pi_167943518
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 04:43 schreef vaduz het volgende:

[..]

Op braddie haten. :')
jaloers zijn ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')