abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167818258
quote:
7s.gif Op zondag 1 januari 2017 10:51 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik was ook nogal verbaasd, maar dat zijn wel de cijfers. Tenminste als je afgaat op het artikel in de OP (even doorklikken naar het oorspronkelijke artikel op de site van de NPO).

[ afbeelding ]
onder de 25 - en dan op 50+ stemmen? What?
pi_167818747
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2017 19:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat forum heeft haar standpunten klaar. Die passen jou vast wel, niet al te doordacht of onderbouwd namelijk :P
We zullen zien wat dat partijtje van Baudet brengt. ;)
pi_167818926
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2017 21:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De PVV zal met de SP nooit instemmen met een coalitieakkoord waarin allerlei anti-islam en anti-vluchtelingen maatregelen zijn opgenomen.

Nee, wil de PVV regeren, dan moet zij de VVD lief aankijken.
PVV+VVD < 75 zetels op dit moment. Het lijkt mij bijzonder lastig dat de PVV mee gaat regeren. Maar goed, met de PVV in de oppositie kan de partij mogelijk bij de verkiezingen in 2021 op nog meer zetels rekenen.
  zondag 1 januari 2017 @ 23:07:40 #204
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_167819897
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2017 22:37 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

PVV+VVD < 75 zetels op dit moment. Het lijkt mij bijzonder lastig dat de PVV mee gaat regeren. Maar goed, met de PVV in de oppositie kan de partij mogelijk bij de verkiezingen in 2021 op nog meer zetels rekenen.
Hangt van de escalatie van het islamitisch geweld op lokaal en makro-niveau af. Mochten er meerdere aanslagen in Nederland plaatsvinden zal de pvv automatisch telkens groter worden
₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ₂₄fᵃⁿ
pi_167820013
De PVV zou 75 zetels moeten krijgen, de VVD mag eigenlijk ook niet meer regeren na het MH17 debacle. Een coalitie PVV+CDA zou evt. beter zijn.
  zondag 1 januari 2017 @ 23:13:18 #206
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_167820110
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 23:10 schreef Nintex het volgende:
De PVV zou 75 zetels moeten krijgen, de VVD mag eigenlijk ook niet meer regeren na het MH17 debacle. Een coalitie PVV+CDA zou evt. beter zijn.
Rutte en zijlstra vind ik nog wel aardig. Maar zo iemand als dijkhoff mogen ze wel in de politieke krochten van het Binnenhof opsluiten tot in de eeuwigheid.
pi_167820300
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2017 23:13 schreef 24Fan het volgende:

[..]

Rutte en zijlstra vind ik nog wel aardig. Maar zo iemand als dijkhoff mogen ze wel in de politieke krochten van het Binnenhof opsluiten tot in de eeuwigheid.
Van der Steur, Rutte, Dijkhoff, Hennis, Blok, Schippers, Schultz van Haegen... allemaal weg wat mij betreft. Wie blijft er dan over? Kamp?
  zondag 1 januari 2017 @ 23:29:34 #208
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_167820616
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 23:20 schreef Nintex het volgende:

[..]

Van der Steur, Rutte, Dijkhoff, Hennis, Blok, Schippers, Schultz van Haegen... allemaal weg wat mij betreft. Wie blijft er dan over? Kamp?
Wilders gewoon 75+ zetels om eens flink schoon schip te maken, maar dat zullen we helaas niet zomaar meemaken
pi_167821330
PVV/Geenpeil/FvD/GB,vK
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_167821709
quote:
7s.gif Op zondag 1 januari 2017 23:55 schreef bedachtzaam het volgende:
PVV/Geenpeil/FvD/GB,vK
Denk en PvdD vergeten?
pi_167822334
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 00:06 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]

Denk en PvdD vergeten?
Nee, Vooral Denk staat lijnrecht tegenover de bovenstaande partijen.
PvdD zou mogelijk zijn als er 10 euro belasting op een kilo vlees komt :)
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_167824106
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 16:59 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Mij lijken personen die alle moslims (of welke totale groep dan ook) puur op basis van één gegeven op één hoop gooien goede kandidaten om fascisten of nazi's genoemd te worden. Mensen als individu beschouwen en als individu beoordelen is best een heel goed idee.

Voor het overige zie ik vooral angst als belangrijkste reden om PVV te stemmen. Bang voor buitenlanders (al dan niet moslim), bang voor de gevolgen van globalisering, bang voor een toekomst die inderdaad onzeker is (net zoals altijd de toekomst onzeker was overigens).

Sterke mannetjes (M/V) of dat wat daarvoor doorgaat zijn in de mode. De illusie dat "de sterke man" het wel even voor "ons" gaat regelen is een regelmatig terugkerend fenomeen. Helaas met in het verleden altijd de consequentie dat het leven voor degenen die zo enthousiast achter deze mannetjes aanliepen net weer een stukje slechter is geworden. Wie weet gaat het deze keer anders. Trump, Erdogan, Duterte, Wilders, Le Pen, fijne mensen die het beste met ons voor hebben. Wie weet?

Het echte probleem lijkt te zijn dat de verkeerde mensen continue de schuld krijgen van de problemen die grote groepen terecht aankaarten. Meestal gaat het dan over "slinks links", terwijl zowel globalisering, als de basis van het allochtonenprobleem, als verslechterende sociale voorzieningen vooral een rechts dingetje zijn.

Maar ja, ook dat is niet nieuw. Het leggen van causale verbanden lijkt weinig mensen gegeven te zijn.
Het is wel grappig dat heel veel mensen in een pleidooi tegen generalisering zelf beginnen te generaliseren.
pi_167824176
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 10:22 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Het is wel grappig dat heel veel mensen in een pleidooi tegen generalisering zelf beginnen te generaliseren.
Hoezo boze witte man? Ik ben toch rood?! :(
  maandag 2 januari 2017 @ 10:47:22 #214
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_167824452
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2017 23:29 schreef 24Fan het volgende:

[..]

Wilders gewoon 75+ zetels om eens flink schoon schip te maken, maar dat zullen we helaas niet zomaar meemaken
GroenLinks gewoon 75+ zetels om eens flink schoon schip te maken, maar dat zullen we als het aan Klaver ligt wel nog gaan meemaken.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 2 januari 2017 @ 10:49:38 #215
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_167824503
Hehe, nu ik erover na denk. De kans is echt aanzienlijk groter dat Klaver zo meteen het kabinet in gaat dan dat de PVV aan de macht komt.

Zit de PVV met een karige zetels en al die PVV'ers daar even mooi onder het bewind van Klaver.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_167824647
quote:
10s.gif Op maandag 2 januari 2017 10:49 schreef Ryon het volgende:
Hehe, nu ik erover na denk. De kans is echt aanzienlijk groter dat Klaver zo meteen het kabinet in gaat dan dat de PVV aan de macht komt.

Zit de PVV met een karige zetels en al die PVV'ers daar even mooi onder het bewind van Klaver.
Als we de peiling waar dit topic uit voortkomt mogen geloven is GL al de derde partij van Nederland na PVV en VVD. Tweestrijd Klaver - Rutte.
pi_167824713
quote:
6s.gif Op maandag 2 januari 2017 10:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als we de peiling waar dit topic uit voortkomt mogen geloven is GL al de derde partij van Nederland na PVV en VVD. Tweestrijd Klaver - Rutte.
Zou zomaar kunnen, twee van die marketingmannetjes tegen elkaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')