Wilde ik ook al zeggen, maar het toont wel aan dat die ronselpraktijken waarschijnlijk niet zo heel zeldzaam zijn.quote:Op donderdag 28 juli 2016 15:40 schreef Frutsel het volgende:
Heeft ook weer erg veel te maken met de TT...
Geloof dat er best veel Marokkanen naar Syrië zijn gegaan? Salafisme is natuurlijk niet afhankelijk van een bepaalde nationaliteit. Zullen vast ook autochtone Nederlandse salafisten zijnquote:Op donderdag 28 juli 2016 15:42 schreef ToT het volgende:
[..]
Wilde ik ook al zeggen, maar het toont wel aan dat die ronselpraktijken waarschijnlijk niet zo heel zeldzaam zijn.
Ik weet niet of er onder Marokkanen ook salafisten zitten? Dan is het probleem niet beperkt tot die groepering.
Geen idee eigenlijk. Maar zijn het per definitie wel salafisten die daar naar toe gaan?quote:Op donderdag 28 juli 2016 15:43 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Geloof dat er best veel Marokkanen naar Syrië zijn gegaan? Salafisme is natuurlijk niet afhankelijk van een bepaalde nationaliteit. Zullen vast ook autochtone Nederlandse salafisten zijn
Dat denk ik niet nee.quote:Op donderdag 28 juli 2016 15:44 schreef ToT het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk. Maar zijn het per definitie wel salafisten die daar naar toe gaan?
Ja dat ze autochtonen ronselen waar hun mannetjes zitten, was me al wel duidelijk.quote:Op donderdag 28 juli 2016 15:46 schreef Yasmin23 het volgende:
En bij IS hebben zich allerlei nationaliteiten aangesloten. Tot Chinezen aan toe.
volgens mij is dat gewoon een internationaal netwerkquote:Op donderdag 28 juli 2016 15:40 schreef Frutsel het volgende:
Heeft ook weer erg veel te maken met de TT...
Nja dat je denkt dat de islam bepaalde antwoorden in je leven gaat geven of welke religie dan ook snap ik nog ergens. Maar bij het doorslaan naar het extreme ben je me kwijtquote:Op donderdag 28 juli 2016 15:49 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja dat ze autochtonen ronselen waar hun mannetjes zitten, was me al wel duidelijk.
Ik snap alleen serieus niet waarom je bijvoorbeeld als autochtone Nederlander je tot de Islam zou bekeren, tenzij je in een wijk geboren bent waar veel moslims zit en je met hen opgegroeid bent.
Ja volgens jou ja, maar daar gaat dit topic niet over... maar laat maar... afgelopen dagen werd me al duidelijk dat vragen in het topic slechts voor 5 minuten zin heeft.quote:Op donderdag 28 juli 2016 15:49 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
volgens mij is dat gewoon een internationaal netwerk
krijgen een training en komen dan terug Europa in
dus 1 pot nat
Het zijn over het algemeen ook niet de meest stabiele personen die zich daartoe laten overhalen.quote:Op donderdag 28 juli 2016 15:49 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja dat ze autochtonen ronselen waar hun mannetjes zitten, was me al wel duidelijk.
Ik snap alleen serieus niet waarom je bijvoorbeeld als autochtone Nederlander je tot de Islam zou bekeren, tenzij je in een wijk geboren bent waar veel moslims zit en je met hen opgegroeid bent.
.quote:Op donderdag 28 juli 2016 15:57 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja volgens jou ja, maar daar gaat dit topic niet over... maar laat maar... afgelopen dagen werd me al duidelijk dat vragen in het topic slechts voor 5 minuten zin heeft.
True, en als die eenmaal binnengehengeld zijn door extremisten, zijn die waarschijnlijk ook niet moeilijk om te lullen om andersdenkenden extreem te haten. Als ze voor hun gevoel eindelijk een plek en een doel in het leven hebben, is dat hen natuurlijk heilig.quote:Op donderdag 28 juli 2016 16:05 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Het zijn over het algemeen ook niet de meest stabiele personen die zich daartoe laten overhalen.
- Opmerking die kan leiden tot religie discussie wegehaald, Soz -quote:Op donderdag 28 juli 2016 15:50 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja dat je denkt dat de islam bepaalde antwoorden in je leven gaat geven of welke religie dan ook snap ik nog ergens. Maar bij het doorslaan naar het extreme ben je me kwijt
Op vrijdagen gaan mensen juist naar een willkeurige moskee die in de buurt is, zonder verder te weten wie precies daar de leiding heeft.quote:Op donderdag 28 juli 2016 15:24 schreef ToT het volgende:
[..]
Het is een salafistische haathut waar mensen overtuigd worden om naar Syrië af te reizen om daar mensen af te slachten. Best grote kans dat een flink aantal bezoekers al wel wat op de kerfstok heeft.
Maar het lijkt me niet nodig om een massa-arrestatie te houden op zo'n moment en het zou inderdaad kwaad bloed zetten.
quote:Op vrijdag 29 juli 2016 00:33 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Op vrijdagen gaan mensen juist naar een willkeurige moskee die in de buurt is, zonder verder te weten wie precies daar de leiding heeft.
Domste dag om te gaan dus. En ook onnodige collateral damage.
Collateral damagequote:Op vrijdag 29 juli 2016 00:44 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Geen idee, nul denk ik, waarom vraag je dit?
quote:
quote:Collateral damage is a general term for deaths, injuries, or other damage inflicted on an unintended target.
I know, maar dooien is het eerste waar ik aan denk bij die term!quote:
Ja, je had er zo,n rooie bij, die eerder z,n eigen baby dood geshaked had.quote:Op donderdag 28 juli 2016 15:44 schreef Yasmin23 het volgende:
Trouwens die ene roodharige gozer was er toch 1? Die toen met Azzedine c nog wat is opgepakt. Ruben?
Begrijp jij dat mensen Jehova worden? Toch zijn er mensen die, al lijken ze bij hun volle verstand, ook voor die sekte kiezen.quote:Op donderdag 28 juli 2016 15:49 schreef ToT het volgende:
[..]
Die leipen denken dat ze het goede doen. Ze geloven dat ze in een volgend leven hiervoor beloond worden. Die 72 druiven/ maagden, weet je wel.quote:Op donderdag 28 juli 2016 16:07 schreef ToT het volgende:
[..]
True, en als die eenmaal binnengehengeld zijn door extremisten, zijn die waarschijnlijk ook niet moeilijk om te lullen om andersdenkenden extreem te haten. Als ze voor hun gevoel eindelijk een plek en een doel in het leven hebben, is dat hen natuurlijk heilig.
Maar om dan in een vreemd land mensen af te knallen die je helemaal niet kent?
Ja maar om als ongelovige of christen of zo op de islam over te stappen snap ik gewoon niet, maar da's weer een heel andere discussie die niet in dit topic thuis hoort.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 00:54 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Die leipen denken dat ze het goede doen. Ze geloven dat ze in een volgend leven hiervoor beloond worden. Die 72 druiven/ maagden, weet je wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |