abonnement Unibet Coolblue
pi_213310120



WKN (Voorheen: De Elementen) kende een stormachtig begin toen het rond de jaarwisseling 2006/2007 als tijdelijk forum geopend werd. Inmiddels is DE al een tijdje een vast onderdeel van FOK! waarbij het forum inmiddels is omgedoopt tot WKN (Weer Klimaat en Natuurrampen) waar alles wat met de natuurkrachten en -wonderen van onze aarde te maken heeft besproken kan worden. Denk hierbij aan:

• Het dagelijkse weer
• Orkanen, stormen en tornado's
• Bosbranden, aardverschuivingen en modderstromen
• Aardbevingen, tsunami's en vulkaanuitbarstingen
• Het noorderlicht, gletsjers en poolkappen
• Het klimaat en nog veel meer, laat je fantasie de vrije loop!



Praktische zaken over het posten op FOK! vind je in de algemene FAQ.
In onze bookmarks staan de belangrijkste (informatieve) topics van WKN en van de reeksen. Veel van die topics kunnen hervat worden bij kleine nieuwsfeitjes of extra informatie. Maar laat dit je er niet van weerhouden zelf een nieuw topic te openen als je belangrijk nieuws hebt, als er al een tijd niets in het topic gepost is, als je een nieuw onderwerp wilt aankaarten of een nieuwe discussie wilt starten.

Zo loopt er een centraal topic over vulkanen, over aardbevingen en ook over tornado's. Een nieuw topic openen kan en mag altijd. De centrale topics zijn meer voor achtergronden en achterliggende informatie en om bijvoorbeeld informatie met gelijkgestemden uit te wisselen of elkaar op de hoogte houden van nieuwe ontwikkelingen. Probeer wel een discussie levendig te houden wanneer die door jou is gestart.



Het topic dat je nu leest is ook het Feedback topic. Post hier als je wat dwarszit over WKN, maar ook als je vragen hebt, of suggesties, tips, ideeën enz. Het is hier allemaal meer dan welkom! Ook kun je een pm sturen naar één van de moderators van WKN door hieronder op de naam te klikken.

Frutsel

[ Bericht 6% gewijzigd door Frutsel op 24-04-2024 11:29:06 ]
  Moderator woensdag 24 april 2024 @ 09:47:28 #2
8781 crew  Frutsel
pi_213310142
Nou duurde toch 17 jaar voor dat dat FB topic eindelijk vol was :)
@yvonne
pi_213310199
Het topic De atmosfeer staat op ontploffen is de laatste tijd wat inhoud betreft veranderd. In de voorgaande jaren hadden serieuze posts de overhand, waarbij de nadruk lag op meteorologie. Die zijn er nog wel, maar die worden helemaal ondergesneeuwd door jankers en klagers. Daarom kom ik hier ook nog amper en ik heb begrepen dat dit ook bij anderen irritatie opwekt. Vroeger was het een mooi topic. Dat is het niet meer.
Het zou mooi zijn als het topic weer in oude glorie en ere wordt hersteld. Dat is op te lossen door een centraal klaagtopic aan te maken over het weer in het Klaagbaak-subforum. Dan kunnen de klagers daar hun ellende kwijt en wordt het WKN-topic weer leesbaar.
  Moderator woensdag 24 april 2024 @ 09:57:30 #4
8781 crew  Frutsel
pi_213310274
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 09:51 schreef Vincent_student het volgende:
Het topic De atmosfeer staat op ontploffen is de laatste tijd wat inhoud betreft veranderd. In de voorgaande jaren hadden serieuze posts de overhand, waarbij de nadruk lag op meteorologie. Die zijn er nog wel, maar die worden helemaal ondergesneeuwd door jankers en klagers. Daarom kom ik hier ook nog amper en ik heb begrepen dat dit ook bij anderen irritatie opwekt. Vroeger was het een mooi topic. Dat is het niet meer.
Het zou mooi zijn als het topic weer in oude glorie en ere wordt hersteld. Dat is op te lossen door een centraal klaagtopic aan te maken over het weer in het Klaagbaak-subforum. Dan kunnen de klagers daar hun ellende kwijt en wordt het WKN-topic weer leesbaar.
Nu zijn wij als Nederlanders goed in klagen denk ik. En inderdaad het is wel vervelend soms. Echter is klagen over het weer natuurlijk toegestaan. Klagen over elkaars geklaag is dan wat minder want dan wordt het gauw persoonlijk en krijgt het een vervelende smaak.

Daarnaast kan ik me ook voorstellen dat je het dagelijkse geklaag van dezelfde lieden een keer zat bent zeker als dat klagen om het klagen is. Ik stel dan ook voor dat je die posts gewoon meldt via een topicrapport dan kijk ik daarna en zal ik lieden er weer eens op aanspreken of dat ze inderdaad anders naar KLB mogen gaan om daar een topic te openen.
pi_213310334
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 09:57 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Nu zijn wij als Nederlanders goed in klagen denk ik. En inderdaad het is wel vervelend soms. Echter is klagen over het weer natuurlijk toegestaan. Klagen over elkaars geklaag is dan wat minder want dan wordt het gauw persoonlijk en krijgt het een vervelende smaak.

Daarnaast kan ik me ook voorstellen dat je het dagelijkse geklaag van dezelfde lieden een keer zat bent zeker als dat klagen om het klagen is. Ik stel dan ook voor dat je die posts gewoon meldt via een topicrapport dan kijk ik daarna en zal ik lieden er weer eens op aanspreken of dat ze inderdaad anders naar KLB mogen gaan om daar een topic te openen.
Dank je dat mijn mening serieus opneemt! Ik snap jouw zienswijze ook helemaal. Maar ik vind het interessante van het topic verdwijnen. Users die zoeken naar weerkaartjes en uit historie putten, vind ik erg interessant om te volgen en de discussie die daarop volgt. Daar leer je wat van. Misschien was vroeger die insteek vanzelf gegaan. Nu is dat helemaal op de achtergrond gekomen en dat vind ik zo jammer. Met tonnen aan posts hoe slecht het weer wel niet is en hoe erg het wel niet is. Ik denk dan, kom op man, zijn jullie nou volwassen kerels/vrouwen? Ik denk dat er geklaagd wordt om te klagen.
  Moderator woensdag 24 april 2024 @ 10:07:58 #6
8781 crew  Frutsel
pi_213310354
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 10:05 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Dank je dat mijn mening serieus opneemt! Ik snap jouw zienswijze ook helemaal. Maar ik vind het interessante van het topic verdwijnen. Users die zoeken naar weerkaartjes en uit historie putten, vind ik erg interessant om te volgen en de discussie die daarop volgt. Daar leer je wat van. Misschien was vroeger die insteek vanzelf gegaan. Nu is dat helemaal op de achtergrond gekomen en dat vind ik zo jammer. Met tonnen aan posts hoe slecht het weer wel niet is en hoe erg het wel niet is. Ik denk dan, kom op man, zijn jullie nou volwassen kerels/vrouwen? Ik denk dat er geklaagd wordt om te klagen.
Er zijn er wel wat die wat steviger klagen en wat feller zijn richting anderen dan de gemiddelde denk ik.
Bedankt voor je input en ik zal er wat vaker op acteren en blijf het vooral melden via een TR.
pi_213310694
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 10:05 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Dank je dat mijn mening serieus opneemt! Ik snap jouw zienswijze ook helemaal. Maar ik vind het interessante van het topic verdwijnen. Users die zoeken naar weerkaartjes en uit historie putten, vind ik erg interessant om te volgen en de discussie die daarop volgt. Daar leer je wat van. Misschien was vroeger die insteek vanzelf gegaan. Nu is dat helemaal op de achtergrond gekomen en dat vind ik zo jammer. Met tonnen aan posts hoe slecht het weer wel niet is en hoe erg het wel niet is. Ik denk dan, kom op man, zijn jullie nou volwassen kerels/vrouwen? Ik denk dat er geklaagd wordt om te klagen.
Hear hear.
  Moderator woensdag 24 april 2024 @ 10:56:36 #8
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_213310903
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 10:05 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Dank je dat mijn mening serieus opneemt! Ik snap jouw zienswijze ook helemaal. Maar ik vind het interessante van het topic verdwijnen. Users die zoeken naar weerkaartjes en uit historie putten, vind ik erg interessant om te volgen en de discussie die daarop volgt. Daar leer je wat van. Misschien was vroeger die insteek vanzelf gegaan. Nu is dat helemaal op de achtergrond gekomen en dat vind ik zo jammer. Met tonnen aan posts hoe slecht het weer wel niet is en hoe erg het wel niet is. Ik denk dan, kom op man, zijn jullie nou volwassen kerels/vrouwen? Ik denk dat er geklaagd wordt om te klagen.
Ik begrijp je punt en je hebt uiteraard alle recht om er zo over te denken. :)

Enige waar ik toch ff op in wil gaan is het "vroeger" gedeelte wat je meermaals benoemd hebt, dat er toen veel meer inhoudelijk gepost werd met weer-historie en diepgang etc.
Ben vooral benieuwd over hoe lang geleden we het dan hebben?

Want even uit mijn eigen perspectief, ik loop ook al een aardige tijd mee in DASOO. Weet niet precies wanneer ik hier actief ben mee gaan posten maar neem even deze reeks uit april 2019 (dus 5 jaar geleden alweer)
Lees alleen gewoon al even de 1e pagina en dan zie je dat de manier van posten eigenlijk niet heel anders is. Sure, sommige users die nu posten waren toen nog niet actief maar er wordt op een zelfde luchtige, met regelmaat sarcastische toon (hoort nu eenmaal bij FOK! :Y) ) gepost en opmerkingen als "Opbokken met die ..." waren er toen ook al ;)

En dan geef ik je dus een voorbeeld van 5 jaar terug, wat in "internet geschiedenis" best al lang geleden is, vind ik... Tevens zie ik jou ook in de oudere topics niet meeposten (of wellicht had je een andere alias?)
Anyway, ik schrijf dit niet als aanval, maar gewoon om ook een beeld te scheppen van het topic en hoe deze ook in de afgelopen 5 jaar eigenlijk niet substantieel veranderd is, ondanks dat jij beweert van wel.
  Moderator woensdag 24 april 2024 @ 10:58:48 #9
8781 crew  Frutsel
pi_213310924
quote:
11s.gif Op woensdag 24 april 2024 10:56 schreef dick_laurent het volgende:
Opbokken met die
hitte :(
pi_213311067
quote:
11s.gif Op woensdag 24 april 2024 10:56 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Ik begrijp je punt en je hebt uiteraard alle recht om er zo over te denken. :)

Enige waar ik toch ff op in wil gaan is het "vroeger" gedeelte wat je meermaals benoemd hebt, dat er toen veel meer inhoudelijk gepost werd met weer-historie en diepgang etc.
Ben vooral benieuwd over hoe lang geleden we het dan hebben?

Want even uit mijn eigen perspectief, ik loop ook al een aardige tijd mee in DASOO. Weet niet precies wanneer ik hier actief ben mee gaan posten maar neem even deze reeks uit april 2019 (dus 5 jaar geleden alweer)
Lees alleen gewoon al even de 1e pagina en dan zie je dat de manier van posten eigenlijk niet heel anders is. Sure, sommige users die nu posten waren toen nog niet actief maar er wordt op een zelfde luchtige, met regelmaat sarcastische toon (hoort nu eenmaal bij FOK! :Y) ) gepost en opmerkingen als "Opbokken met die ..." waren er toen ook al ;)

En dan geef ik je dus een voorbeeld van 5 jaar terug, wat in "internet geschiedenis" best al lang geleden is, vind ik... Tevens zie ik jou ook in de oudere topics niet meeposten (of wellicht had je een andere alias?)
Anyway, ik schrijf dit niet als aanval, maar gewoon om ook een beeld te scheppen van het topic en hoe deze ook in de afgelopen 5 jaar eigenlijk niet substantieel veranderd is, ondanks dat jij beweert van wel.
Eens :Y

Ik volg deze reeks ook alweer jaren en in mijn herinnering is het altijd al een goede mix geweest tussen serieuze posts en (grijze :( ) luchtigheid.

Ook mij komt die naam mij niet bekend voor behalve van de recente 'vroeger was het beter' posts.

Dus ipv dan zelf de door hem gewenste constructieve bijdragen te leveren komt hij zelf ook niet verder dan klagen.

Doe zelf goed wat u anderen verwijt, zag ik ooit op een tegeltje.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator woensdag 24 april 2024 @ 11:16:39 #11
8781 crew  Frutsel
pi_213311201
Zegguh, vorige topic deden we 17 jaar over, niet gelijk deze vol maken he :(
(Was trouwens wel een teken dat er ook niet heel veel te klagen viel denk ik :@ :( )
pi_213311247
Dat zegt genoeg :Y ^O^
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_213311288
:(
  woensdag 24 april 2024 @ 18:20:11 #14
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_213315078
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 10:05 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Dank je dat mijn mening serieus opneemt! Ik snap jouw zienswijze ook helemaal. Maar ik vind het interessante van het topic verdwijnen. Users die zoeken naar weerkaartjes en uit historie putten, vind ik erg interessant om te volgen en de discussie die daarop volgt. Daar leer je wat van. Misschien was vroeger die insteek vanzelf gegaan. Nu is dat helemaal op de achtergrond gekomen en dat vind ik zo jammer. Met tonnen aan posts hoe slecht het weer wel niet is en hoe erg het wel niet is. Ik denk dan, kom op man, zijn jullie nou volwassen kerels/vrouwen? Ik denk dat er geklaagd wordt om te klagen.
Ik kan me wel vinden in je post ja. Voor mij ook reden om minder te posten in dasoo. Er is tegenwoordig tien keer meer oftopic gezwam en geklaag dan vroeger idd. Misschien moeten we dasoo niet meer (te)serieus nemen en gaan beschouwen als een van de vele sc van FOK! waar de rode draad 'het weer' is (waar dan ook weer niks mis mee is, maar vroeger ging het voornamelijk over het weer en nu is dat helaas minder).

Voor alle duidelijkheid, deze post was niet negatief bedoeld (voor ik iedereen weer over me heen krijg). Maar ik snap het punt van Vincent wel.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  Admin woensdag 24 april 2024 @ 19:08:50 #15
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_213315560
Ik zou het serieus jammer vinden als het nu strak en zakelijk zou moeten. Al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren is juist de mix perfect en volledig in balans, de post dat ik m'n was binnen moest halen, en de posts dat Eindhoven weereens onder liep, of de nachtelijke onweersbuien waar we voor ons bed kwamen om hier gezamelijk te posten.
Dit is een van de meest originele FOK!topics nog. Kaartjes en luchtig door elkaar.

Gooi iets dat goed is niet zomaar weg.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 24 april 2024 @ 19:14:42 #16
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213315621
Jullie kijken gewoon met een roze bril naar het verleden. Muziek werkt precies hetzelfde; het is van alle tijden om hedendaagse muziek af te zeiken, maar 10+ jaar later kijk je er met weemoed terug naar die mooie muzikale tijd. Je vergeet alle troep van die jaren, en onthoudt de pareltjes.

We hebben gewoon al maanden kutweer. Geen bijzondere fenomenen, geen onweer des doods, alleen maar eindeloze grijsheid met regen. Even wat mindere tijden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Admin woensdag 24 april 2024 @ 19:15:56 #17
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_213315637
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 19:14 schreef Nattekat het volgende:
Jullie kijken gewoon met een roze bril naar het verleden. Muziek werkt precies hetzelfde; het is van alle tijden om hedendaagse muziek af te zeiken, maar 10+ jaar later kijk je er met weemoed terug naar die mooie muzikale tijd. Je vergeet alle troep van die jaren, en onthoudt de pareltjes.

We hebben gewoon al maanden kutweer. Geen bijzondere fenomenen, geen onweer des doods, alleen maar eindeloze grijsheid met regen. Even wat mindere tijden.
Oooooooh, we hadden het over het weer, nee dan is het goed })
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_213316248
quote:
17s.gif Op woensdag 24 april 2024 19:08 schreef yvonne het volgende:
Ik zou het serieus jammer vinden als het nu strak en zakelijk zou moeten. Al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren is juist de mix perfect en volledig in balans, de post dat ik m'n was binnen moest halen, en de posts dat Eindhoven weereens onder liep, of de nachtelijke onweersbuien waar we voor ons bed kwamen om hier gezamelijk te posten.
Dit is een van de meest originele FOK!topics nog. Kaartjes en luchtig door elkaar.

Gooi iets dat goed is niet zomaar weg.
Ok. Hierbij trek ik mijn klacht terug.
pi_213316320
quote:
6s.gif Op woensdag 24 april 2024 11:16 schreef Frutsel het volgende:
Zegguh, vorige topic deden we 17 jaar over, niet gelijk deze vol maken he :(
(Was trouwens wel een teken dat er ook niet heel veel te klagen viel denk ik :@ :( )
Is een groot compliment. :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 24 april 2024 @ 20:23:52 #20
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_213316536
quote:
17s.gif Op woensdag 24 april 2024 19:08 schreef yvonne het volgende:
Ik zou het serieus jammer vinden als het nu strak en zakelijk zou moeten. Al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren is juist de mix perfect en volledig in balans, de post dat ik m'n was binnen moest halen, en de posts dat Eindhoven weereens onder liep, of de nachtelijke onweersbuien waar we voor ons bed kwamen om hier gezamelijk te posten.
Dit is een van de meest originele FOK!topics nog. Kaartjes en luchtig door elkaar.

Gooi iets dat goed is niet zomaar weg.
Dat is dan ook wel weer waar.

Genoeg gepost hier....op naar de volgende 17 jaar _O_
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  Moderator donderdag 25 april 2024 @ 19:24:44 #21
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_213325106
quote:
17s.gif Op woensdag 24 april 2024 19:08 schreef yvonne het volgende:
Ik zou het serieus jammer vinden als het nu strak en zakelijk zou moeten. Al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren is juist de mix perfect en volledig in balans, de post dat ik m'n was binnen moest halen, en de posts dat Eindhoven weereens onder liep, of de nachtelijke onweersbuien waar we voor ons bed kwamen om hier gezamelijk te posten.
Dit is een van de meest originele FOK!topics nog. Kaartjes en luchtig door elkaar.

Gooi iets dat goed is niet zomaar weg.
Mooi om te lezen. Deed me ook even beseffen dat ik al jaren meepost in de DASOO reeks. :)

Eerst als notoire en soms gehate klager omdat het Nederlandse klimaat nu eenmaal niet bij me past. En nu word ik om andere redenen soms gehaat. Zo zie je maar. De balans is er altijd :7 _O_
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')