quote:
Op zaterdag 6 februari 2016 11:37 schreef Merkie het volgende:Dit is natuurlijk een drogreden, volgens deze redenatie is geen enkele betaalmethode veilig. Als er op deze manier fraude gepleegd zou worden zou er echt wel over bericht worden in de kranten, of denk jij dat de ING en ABN massaal zwijggeld betalen om de tientallen incidenten waarbij mensen via hun contactloze pas geld afhandig gemaakt wordt het zwijgen op te leggen?
De kans dat er iets gebeurt wat je niet wilt met contactloos betalen is heel erg klein, en įls er wat gebeurt, dan is de impact ook nog eens heel beperkt (max. ¤50). Dus het is totaal niet boeiend om hierover te discussiėren.
Voor jou is het een drogreden. Voor mij is het een voorbode op iets wat er komen gaat. Wat ik, en de programmamakers van Brandpunt, 30 jaar geleden met PIN verwachtte is uitgekomen. 20 jaar geleden kon ik aankopen doen met een creditcardnummer dat gegenereerd was volgens een bepaald algoritme waarmee de echtheid van creditcards gecontroleerd werd. Nadat er fraude werd gepleegd en de schade voor de banken groter werd, werd het systeem pas veiliger gemaakt.
Als je het artikel goed gelezen had dan kun je lezen dat er grotere bedragen afhandig gemaakt kunnen worden als je pincode afgekeken wordt. En ¤50 mag voor jou niet discussiewaardig zijn, maar daar denken velen anders over. Maar zwijg gerust, want ik heb zelden zoveel kolder gelezen.