Jij hebt ook geen enkel bewijs laten zien behalve dat jij het zegt.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 20:11 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Bewijslast ligt bij jou, ik heb al aangetoond dat het ECONOMISCH gezien aantrekkelijker is om vlees te verbouwen. Maar jouw statement dat het energietechnisch gezien aantrekkelijker is om groenten/fruit te verbouwen - daar heb ik nog geen enkele vorm van wetenschappelijke onderbouwing voor gezien. En je kunt maar eindeloos door blijven discussieren, hier komt geen mening of opvatting bij te pas - kwestie van een paar berekeningen maken. Ik kan die niet uitvoeren, jij ook niet en niemand op FOK waarschijnlijk aangezien er veel te veel variabelen zijn die wij allemaal niet kennen.
Tja, blijkbaar bestaan er mensen die in sprookjes geloven, die geloven dat het lichaam 100% van alles wat wordt gegeten in spieren (het grootste deel van het vlees naast het vet) wordt omgezet of zo.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 20:09 schreef erodome het volgende:
Maar het is ook simpelweg logisch nadenken.
quote:Op woensdag 19 augustus 2015 20:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is zelfs nog veel te hoog ingeschat. Eerst en vooral moet hier de caveat bij worden gemaakt dat wordt uitgegaan van een slecht uitgebalanceerde voeding (Jan Modaal). De voedingsdeskundigen raden voor mensen die een doorsnee dieet hebben 75 gram vlees/vis/gevogelte per dag aan. Waarom 75 gram? Het is genoeg om alle voedingsstoffen te leveren die een mens nodig heeft en niet meer dan dat. Waarom niet meer dan wat je nodig hebt om alle voedingsstoffen te leveren? Omdat vlees ook van alles bevat wat juist ongezond is, bijv. de verkeerde verhoudingen van vetten.
Mijn vegetarische levensstijl heeft niets te maken met mijn opmerking hierboven dat het ecologisch gezien goed zou zijn als de mens veel minder vlees zou eten maar als vegetariër kan ik bevestigen dat het vegetarisch eten wonderen doet voor je hart en bloedvaten: veel minder vetzuren in je bloed en een veel betere cholesterolbalans. Dus een veel lager risico om ooit een hartaanval, een beroerte, een bloedprop in je been of iets dergelijks te krijgen. Toch best wel belangrijk, lijkt mij. Je gaat ooit een keer dood maar je kan beter als zeventiger of tachtiger kanker krijgen dan dat je tussen je 35ste en 50ste je eerste hartaanval krijgt of een beroerte krijgt of zo.Nou je bent echt een beter mens omdat je vegetariër bent en liever kanker krijgt dan een beroerte.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kunnen we dan nu terug on-topic?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2015 20:20:47 ]
Deze opmerking is zo mogelijk nog onnozeler dan jouw opmerking dat de mens geen gras verteert. Dat is warempel een prestatie. Lees even alles rustig terug wanneer je gekalmeerd bent, dan stel jij hopelijk zelf vast dat ik niet suggereerde dat je een beter mens bent omdat je vegetarisch eet.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 20:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou je bent echt een beter mens omdat je vegetariër bent en liever kanker krijgt dan een beroerte.
Blijkbaar begrijp jij dan nog steeds niet de relatie tussen het eten van meer vlees dan wat je nodig hebt en de extra planten die daarvoor nodig zijn of de relatie tussen het meer planten verbouwen en het sneller uitputten van de vruchtbaarheid van de bodem. Het is hartstikke ontopic.quote:Kunnen we dan nu terug on-topic?
Ik vrees dat het vergeefse moeite is. De mensen hier redeneren met hun emoties in plaats van met hun ratio. Vergelijk het maar met rokers die ontkennen hoe slecht roken is, obese mensen die ontkennen hoe slecht het vetzuchtig zijn is etc.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 20:17 schreef erodome het volgende:
[..]
Jij hebt ook geen enkel bewijs laten zien behalve dat jij het zegt.
Er zijn gewoon berekeningen hiervan, geef google eens een slinger.
En het is gewoon simpel, voor een kilo rundvlees is ongeveer 25 kilo aan voer nodig. Daar kan je als mens aardig wat van eten.
Maar omdat je erg lui bent:
http://www.nrcnext.nl/blo(...)voer-nodig%E2%80%99/
Staan ook nog 2 leuke links in naar onderzoeken.
Als je dat niet zou willen suggereren dan zou je niet telkens benadrukken dat je zelf vegetariër bent maar meer in algemene termen praten.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 20:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Deze opmerking is zo mogelijk nog onnozeler dan jouw opmerking dat de mens geen gras verteert. Dat is warempel een prestatie. Lees even alles rustig terug wanneer je gekalmeerd bent, dan stel jij hopelijk zelf vast dat ik niet suggereerde dat je een beter mens bent omdat je vegetarisch eet.
Je kan bovendien niet een vegetariër zijn, het is iets wat je doet, niet iets wat je bent.
Minder dan weinig genoeg is nergens voor nodig.quote:[..]
Blijkbaar begrijp jij dan nog steeds niet de relatie tussen het eten van meer vlees dan wat je nodig hebt en de extra planten die daarvoor nodig zijn of de relatie tussen het meer planten verbouwen en het sneller uitputten van de vruchtbaarheid van de bodem. Het is hartstikke ontopic.
We kunnen twee dingen doen om het uitputten van grondstoffen te voorkomen:
- minder mensen
- minder dieren, dus minder vlees
Zo moeilijk is dat toch niet?
Of moet ik hier echt noemen hoeveel kippen, varkens en koeien er in Nederland zijn en dit afzetten tegen het aantal mensen?
Dat reguleren werkt blijkbaar niet. Ja, als het op is is het op, maar is dat wel zo handig?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 20:35 schreef Igen het volgende:
Daarnaast heeft Teydelyk groot gelijk met zijn stelling dat het marktmechanisme e.e.a. wel reguleert.
Je blijft zitten met vragen zoals de ontbossingsdruk in Brazilië, maar dat het oerwoud daar op de lange termijn behouden kan worden als je maar gewoon wat vaker bruine bonen ipv. biefstuk eet lijkt me nogal naïef.
Als het op is?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 20:44 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat reguleren werkt blijkbaar niet. Ja, als het op is is het op, maar is dat wel zo handig?
En dat is problematisch, want op dit moment eten mensen al minder omdat andere mensen meer willen eten.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 20:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Als het op is?
Als de vraag naar voedsel toeneemt en het aanbod het niet kan bijbenen, dan wordt het eten van vlees vanzelf zodanig duur (door de stijging van de kosten van veevoer) dat men liever weer naar goedkopere, efficiëntere levensmiddelen gaat kijken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |