Blijft belachelijk laagquote:Op maandag 15 juni 2015 11:48 schreef Marcoss het volgende:
Prijzengeld voor 8 dagen fietsen
[ afbeelding ]
Daar zou ik m'n bed niet voor uitkomen.quote:Op maandag 15 juni 2015 11:48 schreef Marcoss het volgende:
Prijzengeld voor 8 dagen fietsen
[ afbeelding ]
Het is niet hoog inderdaad, maar het is wel een extraatje natuurlijk, ze krijgen ook gewoon salaris van de ploeg. Voor een tennisser of golfer bijvoorbeeld is het prijzengeld eigenlijk hun salaris..quote:Op maandag 15 juni 2015 18:42 schreef DecoAoreste het volgende:
![]()
Wat verdienen wielrenners toch weinig vergeleken met andere topsporters. Terwijl ze veel harder moeten werken.
Die krijgen ook echt wel wat 'zakgeld' van hun sponsor.quote:Op maandag 15 juni 2015 20:05 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Voor een tennisser of golfer bijvoorbeeld is het prijzengeld eigenlijk hun salaris..
maar daar moeten ze het reizen en de trainers ook van betalenquote:Op maandag 15 juni 2015 20:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die krijgen ook echt wel wat 'zakgeld' van hun sponsor.
't is wat, je zou bijna medelijden krijgen met de arme sloebers.quote:Op maandag 15 juni 2015 20:14 schreef franklop het volgende:
[..]
maar daar moeten ze het reizen en de trainers ook van betalen
je kunt idd beter tennisser zijn dan a sporter bij t NOCNSF bij een b sportquote:Op maandag 15 juni 2015 20:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
't is wat, je zou bijna medelijden krijgen met de arme sloebers.
De betere spelers wel inderdaad, maar zou een Stakhovsky (de nummer 50 van de wereld) ook zoveel krijgen? Ik ben benieuwd..quote:Op maandag 15 juni 2015 20:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die krijgen ook echt wel wat 'zakgeld' van hun sponsor.
Wielrennen is op WT-niveau beter betaald dan de meeste andere sporten. Meeste olympische sporten is het toch behelpen en hopen dat je wat sponsorgeld krijgt en een goede status van het NOC/NSF. Zelfs de absolute top haalt niet veel binnen terwijl bij het wielrennen de echte top van Nederland na hun carrière wel achterblijft met een leuk huis en een vette bankrekening waar je het wel even mee uitzingt.quote:Op maandag 15 juni 2015 20:32 schreef TargaFlorio het volgende:
Maar is het in volleybal, hockey, atletiek, zwemmen, enz. dan zo veel beter dan in het wielrennen?
Volgens mij hoeven we echt geen medelijden te hebben met Gesink, Terpstra, Tankink en Weening.
Goed aan de onderkant van het peleton is het salaris mager maar dat is denk ik ook in veel andere sporten.
Dat wel, maar je kan je dan natuurlijk nog steeds afvragen of het weinig is. Het is denk ik ook dat onze norm ook een beetje scheef is komen te liggen door de werkelijk buitensporige bedragen die een aantal sporten als voetbal, tennis en golf aan de top met zich mee brengen. Je gaat dan al snel iets vergelijken met een bedrag dat in mijn ogen niet normaal is - wat ook klopt gelet op de schuldenlasten en geld dat dubieuze figuren in sommige sporten stoppen.quote:Op maandag 15 juni 2015 21:58 schreef ratatat het volgende:
Wat is de mediaan dan bij WT renners? Denk dat die paar toppers het gemiddelde salaris toch wel heel erg omhoog schroeven.
Ze krijgen genoeg via hun sponsors hoor..quote:Op maandag 15 juni 2015 18:25 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Daar zou ik m'n bed niet voor uitkomen.
Als ik op Wikipedia kijk ben ik soms verbaasd wat sommige tennissers van absolute C-garnituur nog pakken aan prijzengeld.quote:Op maandag 15 juni 2015 20:14 schreef franklop het volgende:
[..]
maar daar moeten ze het reizen en de trainers ook van betalen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |