Ik doe niet aan fatshaming.quote:Op zondag 16 november 2025 15:58 schreef FundsAreSafu het volgende:
[ afbeelding ]
Viktoria Hruncakova, ik ben fan
KNLJB leest mee hierquote:Op vrijdag 14 november 2025 15:47 schreef Wereldgozer het volgende:
Wat een gepruts
Tamaela neem je rotzooi mee @:de_boswachter
Een labiele captain, goed plan!quote:Op donderdag 20 november 2025 07:21 schreef mitt het volgende:
Exit Tamaela.
Bertens logische vervanger?
Heb geen voorbeelden in mn hoofd van niet-tennissers die captain zijn. En denk niet dat Betty Stove nog zin heeft.quote:
Rae Sluitergod lijkt me een goede voor dit klusjequote:Op vrijdag 21 november 2025 07:35 schreef mitt het volgende:
[..]
Heb geen voorbeelden in mn hoofd van niet-tennissers die captain zijn. En denk niet dat Betty Stove nog zin heeft.
Die begint hier echt niet aan.quote:Op vrijdag 21 november 2025 07:50 schreef Szura het volgende:
[..]
Rae Sluitergod lijkt me een goede voor dit klusje
quote:Op donderdag 20 november 2025 07:21 schreef mitt het volgende:
Exit Tamaela.
Bertens logische vervanger?
quote:Kiki Bertens is aangesteld als de nieuwe captain van het Nederlandse Billie Jean King Cup-team. De voormalig toptennisster volgt Elise Tamaëla op, die in november stopte omdat ze meer tijd met haar gezin wil doorbrengen. Tamaëla had de Nederlandse tennissters sinds eind 2021 onder haar hoede.
Bertens was de afgelopen jaren als assistent al betrokken bij het Nederlands team. Die rol wordt nu opgepakt door Ralph Kok. Bertens kijkt erg uit naar haar nieuwe functie, zo laat ze weten op de site van de KNLTB.
"Ik voel me vereerd dat ik deze stap mag zetten en de rol van Elise mag overnemen", aldus Bertens "De Billie Jean King Cup heeft altijd een speciale plek gehad in mijn hart, als speelster en de laatste jaren ook als assistent. Ik heb enorm veel zin om samen met het team verder te bouwen en onze speelsters te helpen het maximale uit zichzelf te halen."
De 35-jarige Bertens geldt als de beste Nederlandse tennisster van de laatste jaren. In 2016 reikte ze tot de halve finales op Roland Garros en drie jaar later stond ze op de vierde plaats van de wereldranglijst. Na de Olympische Spelen van Tokio in 2021 beëindigde ze op 29-jarige leeftijd haar loopbaan.
In april zit Bertens voor het eerst als captain op de bank. Dan zijn de kwalificatiewedstrijden voor de Billie Jean King Cup Finals, die in september op het programma staan.
Is niet moeilijk om de technische portefeuille te hebben bij de KNLTBquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |