Ik denk dat de les is "een hulpsint hoeft niet per se een baard te hebben"quote:Op donderdag 4 december 2014 18:11 schreef Soulraven het volgende:
Toch snap ik hem niet helemaal. Moeten ze opapiet dan sinterklaas2.0 gaan noemen of blijft hij opapiet, met een sintpak?
Enige dat ik wat jammer vond is dat er een boot met niemand erop aankwam in Gouda, geen mooie plaatjes van de aankomst wat dat betreft.quote:
Nou, ik had het voorspeld.quote:Op vrijdag 14 november 2014 23:01 schreef Latert het volgende:
Het gaat ook nog eens niet goed met sinterklaas... zo verward en moe, en vandaag lag hij zelfs in coma. Ik voorspel dat de hele boot Gouda nooit bereikt. En om het feest toch nog te redden, moet Opa Piet voor sinterklaas spelen. Dat wordt de eerste zwarte sinterklaas...
Mijn god, die man is ook nooit tevreden he? Ik vond het juist erg mooi.quote:Op vrijdag 5 december 2014 17:53 schreef GlennQuagmire het volgende:
'De redacteuren van het Klokhuis, die ook het Sinterklaasjournaal maken, hebben hun intelligentie thuis gelaten. Ze verzaken kinderen te informeren over ons koloniale verleden door feiten te tonen over onze geschiedenis. Het gaat niet om het uiterlijk van Zwarte Piet, maar om het weergeven van feiten over racisme, zodat iedereen zijn eigen mening kan vormen.
'Dat een zwartgeschminkte man vervolgens een soort hulpsint wordt, vind ik walgelijk. Bij plantages had je ook een slaaf die de rol van de opzichter vervulde, dit is net zoiets. Het is overigens maar zeer de vraag in hoeverre de NTR het Sinterklaasjournaal van geld uit het diversiteitsfonds betaalt.'
Quincy Gario
Het Sinterklaasjournaal heeft het dus alleen meer erger gemaakt volgens de klaagpietquote:Op vrijdag 5 december 2014 17:53 schreef GlennQuagmire het volgende:
'De redacteuren van het Klokhuis, die ook het Sinterklaasjournaal maken, hebben hun intelligentie thuis gelaten. Ze verzaken kinderen te informeren over ons koloniale verleden door feiten te tonen over onze geschiedenis. Het gaat niet om het uiterlijk van Zwarte Piet, maar om het weergeven van feiten over racisme, zodat iedereen zijn eigen mening kan vormen.
'Dat een zwartgeschminkte man vervolgens een soort hulpsint wordt, vind ik walgelijk. Bij plantages had je ook een slaaf die de rol van de opzichter vervulde, dit is net zoiets. Het is overigens maar zeer de vraag in hoeverre de NTR het Sinterklaasjournaal van geld uit het diversiteitsfonds betaalt.'
Quincy Gario
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |