Dat is waar, maar daarmee impliceer je dat het dit keer ook wel zal tegenvallen. Verwachtingen mogen best hoog zijn soms. Natuurlijk kun je dan ook teleurgesteld worden, maar het kan niet verkeerd blijven gaan, toch? Er komt ooit een moment dat wel alles op de juiste plek valt.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 20:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het is wachten op Keldermerckx. Zes jaar geleden was het wachten op de Gees.
Ik was bewust een beetje cynisch. Laten we eerlijk zijn, zes jaar geleden, toen Boogerd en Dekker gestopt waren anno 2008, en Thomas gepakt was, was het Nederlandse wielrennen niets. We mochten blij zijn met Laurens ten Dam en Bram Tankink die lekker in de luwte voor hun kopmannen mochten werken, en Pieter Weening die toen ook nog niet kon wat ie de laatste jaren kan. Overigens dezelfde Laurens ten Dam die nu gewoon negende kan worden in de tour, wat toch wel opvallend is.quote:Op maandag 28 juli 2014 12:41 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dat is waar, maar daarmee impliceer je dat het dit keer ook wel zal tegenvallen. Verwachtingen mogen best hoog zijn soms. Natuurlijk kun je dan ook teleurgesteld worden, maar het kan niet verkeerd blijven gaan, toch? Er komt ooit een moment dat wel alles op de juiste plek valt.
Ik kan trouwens niet wachten op de massa's zeurneuzen die vinden dat wielrennen Hollandse folklore is en als sport niet serieus te nemen als Nederland het over 10 of 20 jaar een keer écht belachelijk goed doet
En wat veel mensen vergeten is dat Gesink al best een paar mooie koersen heeft gewonnen. Als de Tour de France in Noord-Amerika werd gehouden was hij allang een of twee keer op het podium geëindigd.
Vind ik ook prima op het niveau van klassiekers. Presteren 'we' ook redelijk consistent. Maar in de grote rondes is consistent presteren nog lastig, voor veel renners.quote:Op maandag 28 juli 2014 12:54 schreef heywoodu het volgende:
Ik ben al blij dat "we" dit jaar eindelijk weer eens een echt hele grote prijs hebben gepakt met dank aan Terpstra
http://www.telegraaf.nl/t(...)Bauke_Mollema__.htmlquote:"Ik ben er van overtuigd dat we hier niet de echte Bauke hebben gezien", zei Belkin-ploegleider Nico Verhoeven na de Tour de France over kopman Mollema. "Hij heeft nooit zijn topniveau gehaald door die ziekte. Wanneer hij wel zijn topvorm had laten zien, denk ik dat hij in dit veld mee had kunnen doen voor het podium.”
Hoewel het misschien niet essentieel is, kun je uit het verschil van mening over de ‘ziekte’ opmaken dat er tussen de kopman, staf en de rest van de ploeg geen consensus was deze Tour. Waar Mollema zijn euvel stil wenste te houden, lieten twee ploegmaten aan deze krant weten dat de Groninger iets onder de leden had. En zo werkte het nieuws dat hij na dit seizoen naar Team Trek verkast ook al niet als bindmiddel en ontstonden er irritaties, omdat Mollema te vaak een eenling was in het Belkin-geheel.
In de Vogezen en op de tweede rustdag werd hij door de ploegleiding vermanend toegesproken, omdat verschillende ploegmakkers hadden geklaagd over zijn gedrag.
"In elke ploeg ontstaan weleens spanningen, zo ook bij ons”, bevestigt Verhoeven de strubbelingen. "We hadden in Bauke de kopman en in Laurens een super-de-luxe knecht. Dan moet je ook de verantwoording dragen van een echte leider en dat ontbrak er zo nu en dan aan. Waar spreek ik dan over? Je hebt een ploeg die de ballen uit zijn broek rijdt om hem in de goede positie te brengen. Als je dan een paar keer constateert dat hij liever zijn eigen weg zoekt, krijg je irritaties. Daar is een paar keer over gesproken ja. Daarna ging dat ook wel beter”, zo bleek dus dat Mollema ook als leider niet de groei heeft doorgemaakt, waarop werd gehoopt.
En dan komen daar nog diens uitspraken over de Bianchi-tijdritfiets bovenop, na zijn dramatische tijdrit, waarin Mollema 140e werd.Hoewel de kopman dus niet deze Tour tot een succes maakte voor Belkin, kwamen zijn meesterknechten Laurens ten Dam en ook Steven Kruijswijk, die vijftiende werd, wel verrassend bovendrijven.
En zo mocht Mollema de 33-jarige Ten Dam, maar vooral etappewinnaarLars Boom bedanken dat die zijn mindere prestatie verbloemden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |