Dat scheelt een hele hoop gezeik, kan ik je vertellen. Gewoon in het dagelijks leven al.quote:Op maandag 26 mei 2014 23:50 schreef k3vil het volgende:
[..]
"niet uitspreken van iets wat je niet bevat" ?
Ik heb in dat topic weinig meer te zeggen.quote:Op maandag 26 mei 2014 23:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Als je deze post in dat topic, kan ik er beter op ingaan. Beter niet hier, zoals je eerder zelf al aangaf.
Ik lees het net terug en ik kan me voorstellen dat het wat verwarrend is geschreven.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 00:05 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik ben verward: is de men in alle drie zinnen dezelfde?
en: Waarneming van god?
Hoe kan iemand zelf al weten of hij waarneming heeft?
Het land Israël is mede opgericht door onderandere de engelsen.quote:Op maandag 26 mei 2014 23:58 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hier maak je een fout.
Hier op aarde bestaan er volken, waaronder een volk dat claimt joods te zijn. En dat een staat heeft gesticht/uitgekerfd die Israel wordt genoemd.
Daarnaast bestaan er volgens jou mensen die streven naar eenheid met g'd en die aangeduid worden met IsraEl. (Vergeef me als ik me onbeholpen uitdruk.) Dat zijn verschillende mensen.
Een jood uit de joodse staat Israel kan heel goed geen lid zijn van IsraEl. En zijn Arabische buurman juist wel.
Dat is lastig uit elkaar houden, niet alleen voor mij, maar blijkbaar ook voor jou.
Beide definities zijn geldig, maar niet uitwisselbaar.
Ja, en? Daar gaat het hier toch helemaal niet over.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 15:52 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Het land Israël is mede opgericht door onderandere de engelsen.
OK. Dan snap ik de zinnen wel.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 09:57 schreef k3vil het volgende:
[..]
Ik lees het net terug en ik kan me voorstellen dat het wat verwarrend is geschreven.
punt 1 en 2 is dezelfde persoon.
De andere 'men' is de sociale omgeving.
Waarneming van G'd? Diegene die dat heeft zal zich niet afvragen of het zeker zo is of niet.
Oh, dat is waarom sommige joden terroristische aanslagen pleegden op Britse eigendommen?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 15:52 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Het land Israël is mede opgericht door onderandere de engelsen.
Indertijd bezaten de joden helemaal geen land: dat was veroverd door de Romeinen.quote:Op woensdag 28 mei 2014 14:13 schreef sjoemie1985 het volgende:
inderdaad het huidige land Israël is wat anders dan het volk Israël.
want het officiële land dat de Joden 2000 jaar geleden bezaten is vele malen groter dan nu.
en was Jeruzalem helemaal van de joden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |