abonnement Unibet Coolblue
  maandag 5 mei 2014 @ 16:21:58 #176
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_139586795
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 09:43 schreef Globali het volgende:
Ik begrijp de hele discussie niet. Gelukkig zijn er vb uit andere landen waar nooit iemand commentaar op heeft die het wel begrijpen. Zoals New Zealand. Spreek je geen Engels op redelijk niveau? Dan ben je uberhaupt niet welkom.
Inderdaad. Voor Canada moet je een examen doen en laten zien dat je Engels op een minimaal "goed" niveau staat wat praten, lezen en schrijven betreft. Lukt het niet dan kom je er NIET in!!
  maandag 5 mei 2014 @ 16:28:40 #177
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139586996
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2014 15:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Het gaat niet om 'nog niet', maar om het weigeren Nederlands te leren, maar wel bijstand willen. En dat dan liefst ook nog in het land van herkomst, want, hé, aan 't werk komen ze toch niet meer!
Je kan trouwens niet eens zomaar naar nederland gaan en bijstand ontvangen. Vaak verlies je bij de aanvraag zelfs direct je verblijfsvergunning. Als inwoner van de EU heb je het recht wanneer je tenminste 5 maanden hebt gewerkt. Een aantal waar al die seizoenarbeiders dus niet eens aan komen. Hoop geneuzel om niets weer eens..
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_139593417
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 02:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ah jah. Okay.

[..]

Op welke grond dan ook inderdaad. De grondwet maakt volgens artikel 1 niet eens onderscheid tussen wie wel en niet Nederlander is. Artikel 2 nuanceert dat trouwens ;)
artikel 1 geldt dan ook niet zozeer voor Nederlanders maar voor allen die zich in Nederland bevinden.
pi_139601408
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2014 15:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Het gaat niet om 'nog niet', maar om het weigeren Nederlands te leren, maar wel bijstand willen.
Ja, en? Wat win je er precies mee met het intrekken van de bijstand bij die mensen? Alsof ze dan ineens wèl Nederlands gaan leren.
  maandag 5 mei 2014 @ 22:27:29 #180
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_139602027
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 22:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, en? Wat win je er precies mee met het intrekken van de bijstand bij die mensen? Alsof ze dan ineens wèl Nederlands gaan leren.
Zou een goede motivatie zijn, lijkt me ^O^
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_139602088
quote:
99s.gif Op maandag 5 mei 2014 22:27 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Zou een goede motivatie zijn, lijkt me ^O^
Tja, in de praktijk werkt het zo gewoon niet. Om Nederlands te leren heb je geld nodig, zonder geld ga je dat dus al helemaal niet doen.
  maandag 5 mei 2014 @ 22:31:55 #182
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_139602237
quote:
14s.gif Op maandag 5 mei 2014 22:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Tja, in de praktijk werkt het zo gewoon niet. Om Nederlands te leren heb je geld nodig, zonder geld ga je dat dus al helemaal niet doen.
Niet mee eens. Zo kan je, geheel zonder kosten, een nieuwe taal leren, zeker als je een beetje zoekt. De motivatie ontbreekt gewoon. Niets meer, niets minder.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_139602296
quote:
99s.gif Op maandag 5 mei 2014 22:31 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Niet mee eens. Zo kan je, geheel zonder kosten, een nieuwe taal leren, zeker als je een beetje zoekt. De motivatie ontbreekt gewoon. Niets meer, niets minder.
Precies, dus dan kun je wel leuk de bijstand in gaan trekken en die mensen een taaltoets voorschotelen, maar daar win je uiteindelijk ook niks mee.
pi_139603987
quote:
7s.gif Op maandag 5 mei 2014 22:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Precies, dus dan kun je wel leuk de bijstand in gaan trekken en die mensen een taaltoets voorschotelen, maar daar win je uiteindelijk ook niks mee.
Lees jij gewoon niet?
pi_139604152
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2014 23:05 schreef Halcon het volgende:

[..]

Lees jij gewoon niet?
Zeg anders gewoon even wat je bedoelt.
  maandag 5 mei 2014 @ 23:18:41 #186
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_139604620
quote:
7s.gif Op maandag 5 mei 2014 22:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Precies, dus dan kun je wel leuk de bijstand in gaan trekken en die mensen een taaltoets voorschotelen, maar daar win je uiteindelijk ook niks mee.
Gratis geld is een goede motivator.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 5 mei 2014 @ 23:20:22 #187
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_139604688
quote:
7s.gif Op maandag 5 mei 2014 22:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Precies, dus dan kun je wel leuk de bijstand in gaan trekken en die mensen een taaltoets voorschotelen, maar daar win je uiteindelijk ook niks mee.
Jawel. De belastingbetaler is tevreden. En dat is meer waard dan dat je kanslozen die ervoor kiezen kansloos te zijn ondersteunt.
pi_139605065
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2014 23:20 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Jawel. De belastingbetaler is tevreden. En dat is meer waard dan dat je kanslozen die ervoor kiezen kansloos te zijn ondersteunt.
Wat is dat precies waard dan? En wie is 'de belastingbetaler'?
  maandag 5 mei 2014 @ 23:48:23 #189
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_139605941
quote:
7s.gif Op maandag 5 mei 2014 23:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat is dat precies waard dan? En wie is 'de belastingbetaler'?
De mensen die moeten opdraaien daarvoor. En die niet in termen van zieligheid denken. Overigens mogen ze frauderende corrupte mensen van de top net zo hard aanpakken, zo niet harder. Zij richten nog meer schade aan.
pi_139605967
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2014 23:48 schreef Richestorags het volgende:

[..]

De mensen die moeten opdraaien daarvoor.
In welke zin moeten ze daarvoor opdraaien?
pi_139609738
quote:
7s.gif Op maandag 5 mei 2014 23:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zeg anders gewoon even wat je bedoelt.
Precies zoals ik het schreef.
pi_139610014
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2014 14:10 schreef Dven het volgende:

[..]

Kortom, je gedraagt je onfatsoenlijk.

"Jij spreekt mijn taal niet, dus jij bent hier niet welkom"

Ik heb altijd geleerd dat je juist aardig moet zijn tegen je gasten :N
Het zijn geen gasten, het zijn bewoners van NL die hier blijven. Als 'Nederlander' kun je tegenwoordig op je uitkering gekort worden wanneer je niet aan de sollicitatieplicht voldoet, hoe kan het zo zijn dat mensen die geen Nederlands spreken dan wel gewoon iedere maand hun hand op mogen houden?

Sommige hier doen net alsof er gezegd wordt 'morgen moet je Nederlands spreken en anders rot je maar op'. Ze krijgen er een jaar de tijd voor. En dan kun je zeggen 'ja maar de kinderen dan', ga dat aan die ouders uitleggen, ze kiezen daar dan toch zelf voor.
pi_139611938
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 06:15 schreef Halcon het volgende:

[..]

Precies zoals ik het schreef.
Oké.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 10:21:22 #194
3542 Gia
User under construction
pi_139612120
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 07:41 schreef Fripsel het volgende:

Het zijn geen gasten, het zijn bewoners van NL die hier blijven. Als 'Nederlander' kun je tegenwoordig op je uitkering gekort worden wanneer je niet aan de sollicitatieplicht voldoet, hoe kan het zo zijn dat mensen die geen Nederlands spreken dan wel gewoon iedere maand hun hand op mogen houden?

Sommige hier doen net alsof er gezegd wordt 'morgen moet je Nederlands spreken en anders rot je maar op'. Ze krijgen er een jaar de tijd voor. En dan kun je zeggen 'ja maar de kinderen dan', ga dat aan die ouders uitleggen, ze kiezen daar dan toch zelf voor.
Dit gaat nu vooral over oudere mensen, die al lang in Nederland wonen en vanwege een slechte of totaal geen beheersing van de Nederlandse taal, niet aan een baan komen.
In deze gevallen zijn de kinderen vaak al groot.

Verder is een normaal inkomen, anders dan bijstand, ook in 't belang van, eventuele kinderen.
Nederlands kunnen spreken van de ouders leidt tot beter onderwijs voor de kinderen.

Voor nieuwkomers geldt de taaleis overigens al.
pi_139614027
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Dit gaat nu vooral over oudere mensen, die al lang in Nederland wonen en vanwege een slechte of totaal geen beheersing van de Nederlandse taal, niet aan een baan komen.
In deze gevallen zijn de kinderen vaak al groot.

Verder is een normaal inkomen, anders dan bijstand, ook in 't belang van, eventuele kinderen.
Nederlands kunnen spreken van de ouders leidt tot beter onderwijs voor de kinderen.

Voor nieuwkomers geldt de taaleis overigens al.
Ik geloof dat ik je niet helemaal begrijp, dit ondersteunt toch juist wat ik al zeg, of niet?
  dinsdag 6 mei 2014 @ 12:56:16 #196
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_139615893
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Dit gaat nu vooral over oudere mensen, die al lang in Nederland wonen en vanwege een slechte of totaal geen beheersing van de Nederlandse taal, niet aan een baan komen.
In deze gevallen zijn de kinderen vaak al groot.

Verder is een normaal inkomen, anders dan bijstand, ook in 't belang van, eventuele kinderen.
Nederlands kunnen spreken van de ouders leidt tot beter onderwijs voor de kinderen.

Voor nieuwkomers geldt de taaleis overigens al.
Die oudere mensen zouden de Nederlandse staat aan moeten klagen voor wat hen is aangedaan ; Ze werden actief gehaald uit hun thuisland en jarenlang buiten de NL samenleving gehouden worden want zouden ooit terugkeren, folders in de eigen taal, gestopt in wijken met mensen van dezelfde afkomst. :')

Ze mochten alleen werken en verder werd er niks gestimuleerd, eerder tegengewerkt, die mensen hebben daardoor veel gemist >:)

Laat die mensen met rust en richt je op eventuele nieuwkomers, een taaleis vind ik echt niet zo gek.
pi_139618540
quote:
14s.gif Op maandag 5 mei 2014 12:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je lost met het intrekken van de uitkering niets op. Dan belanden mensen uiteindelijk in de opvang en kosten ze het vijfvoudige aan 'gemeenschapsgeld'. En dan leren ze nog de taal niet en ziet hun positie er uiteindelijk nog slechter uit.
Daar heb je deels gelijk in. Het gewoon zo door laten lopen is ook te gek voor woorden. Zonder kennis van taal ben je gewoon niet plaatsbaar natuurlijk. Dat weten dat soort mensen ook erg goed. Dat soort misbruik moet je aanpakken.
pi_139620738
Volgens mij geeft die nieuwe wet een prima prikkel af. Het is alles behalve een straf om de taal van een land te leren waar je al jaren woont/van plan bent nog jaren te wonen. Los van het feit dat het spreken van een taal voor veel banen een vereiste is, is het ook de basis om uberhaupt mee te draaien in de maatschappij.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')