abonnement Unibet Coolblue
pi_136636160
quote:
13s.gif Op woensdag 12 februari 2014 18:03 schreef hexje het volgende:

[..]

:')
Zou jij blij zijn met zilver als je 0.004 te langzaam was voor goud?
pi_136636204
quote:
99s.gif Op woensdag 12 februari 2014 18:43 schreef takkfyrir het volgende:
Denny_Morrison twitterde op woensdag 12-02-2014 om 18:11:10 @cdnhappygilmore for Closing Ceremonies flag bearer! This guy showing everything that is Canadian pride and Olympic Pride. #ThankYouGilmore reageer retweet
Jij weet toch veel over Noorwegen?

Heb je enig idee waarom het langebaanschaatsen bij de Noren het laatste decennium zo ver is weggezakt? Van oudsher hadden ze altijd winaars, maar na de generatie Koss/Sondral is er toch een behoorlijk verval opgetreden. Any thoughts?
  woensdag 12 februari 2014 @ 19:02:33 #278
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_136636290
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 19:00 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Jij weet toch veel over Noorwegen?

Heb je enig idee waarom het langebaanschaatsen bij de Noren het laatste decennium zo ver is weggezakt? Van oudsher hadden ze altijd winaars, maar na de generatie Koss/Sondral is er toch een behoorlijk verval opgetreden. Any thoughts?
De Noren hebben strengere dopingcontroles.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  woensdag 12 februari 2014 @ 19:03:53 #279
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_136636342
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 19:02 schreef Mani89 het volgende:

[..]

De Noren hebben strengere dopingcontroles.
:')
pi_136636407
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 19:00 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Jij weet toch veel over Noorwegen?

Heb je enig idee waarom het langebaanschaatsen bij de Noren het laatste decennium zo ver is weggezakt? Van oudsher hadden ze altijd winaars, maar na de generatie Koss/Sondral is er toch een behoorlijk verval opgetreden. Any thoughts?
De Noren hebben zich gefocust op Biatlon en Langlaufen, zo werden ze in 2002 nog eerste in het medailleklassement met slechts 2 bronzen schaatsmedailles.
pi_136636756
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 19:00 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Jij weet toch veel over Noorwegen?

Heb je enig idee waarom het langebaanschaatsen bij de Noren het laatste decennium zo ver is weggezakt? Van oudsher hadden ze altijd winnaars, maar na de generatie Koss/Sondral is er toch een behoorlijk verval opgetreden. Any thoughts?
Ik ben fan van bijna alles wat Scandinavisch is, maar het enige waar ik wat betreft Noorwegen écht iets vanaf weet, zijn obscure Noorse bandjes. :')

Dat gezegd hebbende, is de vraag die je stelt er uiteraard eentje die de Noren zelf ook bezig heeft gehouden. In dit artikel uit 2010 bijvoorbeeld, wordt geldgebrek als belangrijkste reden voor het Noorse schaatsverval genoemd. Daarnaast wordt ook de rechtszaak tussen Peter Mueller en de Noorse schaatsbond wordt als reden gezien, en dat er geen aansprekende Olympische resultaten meer zijn zou de neerwaartse spiraal alleen nog maar verder versterken. Ik meen dat ik een paar dagen geleden ook iets over de niet zeer goede staat van het Noorse schaatsen heb gelezen, daar ga ik even naar op zoek. :)

Edit: In dat artikel worden de prestaties van Søndrål trouwens als uitzondering gezien, en zien ze de neergang van het Noorse schaatsen al na de vroege jaren negentig.

[ Bericht 4% gewijzigd door takkfyrir op 12-02-2014 19:26:42 ]
pi_136637047
quote:
2s.gif Op woensdag 12 februari 2014 19:15 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

Ik ben fan van bijna alles wat Scandinavisch is, maar het enige waar ik wat betreft Noorwegen écht iets vanaf weet, zijn obscure Noorse bandjes. :')

Dat gezegd hebbende, is de vraag die je stelt er uiteraard eentje die de Noren zelf ook bezig heeft gehouden. In dit artikel uit 2010 bijvoorbeeld, wordt geldgebrek als belangrijkste reden voor het Noorse schaatsverval genoemd. Daarnaast wordt ook de rechtszaak tussen Peter Mueller en de Noorse schaatsbond wordt als reden gezien, en dat er geen aansprekende Olympische resultaten meer zijn zou de neerwaartse spiraal alleen nog maar verder versterken. Ik meen dat ik een paar dagen geleden ook iets over de niet zeer goede staat van het Noorse schaatsen heb gelezen, daar ga ik even naar op zoek. :)
Thnx! Leuk als je dat andere artikel ook zou kunnen vinden. :)
Ben zelf opgegroeid met de generatie Stensen, Stensjammet, Sjobrend en Storholt en daarna Falk-Larsen en daarvoor waren er ook altijd al grote namen, dus de schraalheid van het huidige Noorse schaatsen verwonderde me wel

Over obscure Noorse bandjes kan ik niet meepraten ;(
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 12 februari 2014 @ 19:55:01 #283
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_136639810
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 19:23 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Thnx! Leuk als je dat andere artikel ook zou kunnen vinden. :)
Ben zelf opgegroeid met de generatie Stensen, Stensjammet, Sjobrend en Storholt en daarna Falk-Larsen en daarvoor waren er ook altijd al grote namen, dus de schraalheid van het huidige Noorse schaatsen verwonderde me wel

Over obscure Noorse bandjes kan ik niet meepraten ;(
Heb zo snel niet heel erg veel nuttigs of een grote rode lijn kunnen vinden, maar als je iets minder relevante zaken misschien ook interessant vindt:

Hier wordt nog als reden voor de problemen van de laatste paar jaar aangevoerd dat bijvoorbeeld Maren Haugli onverwacht na 2010 door ziekte moest stoppen, en haar broer Sverre Haugli ook eerder stopte dan verwacht. Daardoor miste men routiniers en was Bøkko opeens de meest ervarene in een team vol junioren.

Het artikel dat ik pas las ging over de Noorse vrouwelijke ploegenachtervolging, die zich wel geplaatst heeft voor Sotsji, maar waarvan alleen Njåtun nog een beetje fatsoenlijk rijdt. Gaat verder niet echt over redenen voor het schaatsverval o.i.d.

De Noren streven overigens naar twee schaatsmedailles deze Spelen; eentje meer dan in Vancouver (brons van Bøkko) en twee meer dan in Turijn (het tragische Noorse OS-dieptepunt dat in ongeveer elk artikel terugkomt).

In dit recente artikel, waarin Koss het er trouwens ook over heeft dat hij net als Sverre Lunde Pedersen de Nederlandse prestaties niet verdacht vindt, maar het wel onwenselijk vindt dat ze geen bloedtesten uitvoeren noemt Koss ook als reden dat Noorwegen de middelen mist om echt succesvol te zijn, bijvoorbeeld een opleidingscentrum, en hij vindt dat er ook een goede achterliggende strategie ontwikkeld moet worden.

Dat zegt hij ook in dit artikel uit 2010, een paar maanden na het vertrek van Mueller. Het ontbreekt volgens hem in Noorwegen aan een schaatscultuur en leiderschap, maar vooral aan financiële middelen. Als ik de laatste twee Koss-artikelen zo lees, denk ik dat het gewenste leiderschap in de vorm van Pedersen er wel is gekomen, maar ontbreekt het geld momenteel gewoon.

Jammer. ;(
pi_136639985
Edit: Ik moet beter lezen.
Citius, Altius, Fortius.
pi_136653030
stefangroothuis twitterde op donderdag 13-02-2014 om 07:29:55 Zo wakker worden, lijkt de zon nog harder te stralen dan ie al doet! Dacht nog even dat gisteren een droom was. Wauw! reageer retweet
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')