abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 december 2013 @ 17:43:48 #26
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_134456470
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 00:56 schreef TweeGrolsch het volgende:
Als de VS geen tegengewicht had geboden aan de Sovjets in de jaren 70/80 dan hadden ze veel grotere delen van de wereld veroverd, democratieën afgeschaft, miljoenen extra mensen naar de goelags gestuurd. etc.
Die goelags zijn nu veranderd tot siberische ''gevangenissen'' waar de omstandigheden nog steeds koud en kil zijn afgezien van de kou ;). De VS heeft helemaal niets te zeggen over Rusland en dat weet Rusland ook. De VS is in verval, maar daar gaat dit topic niet over :). Ik ben nog steeds van mening dat we zonder de VS als grootste alliantie die we gehad hebben nu met ze alle Duits zouden praten.
En altijd het laatste woord.
  woensdag 15 januari 2014 @ 14:39:02 #27
371833 BlauweTijger
pi_135519882
Zat hier laatst weer aan te denken... Zouden we allemaal Duitsers zijn nu? Dus heel Europa Duits, Rusland en China als 3 grootste wereldmachten?
  Moderator vrijdag 17 januari 2014 @ 12:30:25 #28
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_135598303
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:39 schreef BlauweTijger het volgende:
Zat hier laatst weer aan te denken... Zouden we allemaal Duitsers zijn nu? Dus heel Europa Duits, Rusland en China als 3 grootste wereldmachten?
Ik weet niet of Duitsland dan de VS over hadden genomen, maar indien ja, dan zou je dus Duitsland, Rusland en China hebben zo'n beetje ja.

Wat ben ik blij dat dat dat niet zo is.

USA _O_ _O_ _O_ _O_
Breitling - Instruments for Professionals
pi_135598564
Hoezo denk je dat het Amerikaanse aandeel in de Tweede Wereldoorlog doorslaggevend was? Het lijkt me veel logischer om te zeggen dat het Duitse leger al in de verdediging moest tijdens Stalingrad. Lang voordat de Amerikanen ook maar een voet in Europa hadden gezet.

Als je bedoelde dat de 1e wereldoorlog voornamelijk werd gewonnen door het grote aandeel van de VS kan ik je daar geen ongelijk in geven.
  vrijdag 17 januari 2014 @ 12:49:57 #30
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_135599086
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 12:30 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik weet niet of Duitsland dan de VS over hadden genomen, maar indien ja, dan zou je dus Duitsland, Rusland en China hebben zo'n beetje ja.

Wat ben ik blij dat dat dat niet zo is.

USA _O_ _O_ _O_ _O_
Operation Paperclip?
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 17 januari 2014 @ 12:51:23 #31
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135599125
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 12:36 schreef Romanus het volgende:
Hoezo denk je dat het Amerikaanse aandeel in de Tweede Wereldoorlog doorslaggevend was? Het lijkt me veel logischer om te zeggen dat het Duitse leger al in de verdediging moest tijdens Stalingrad. Lang voordat de Amerikanen ook maar een voet in Europa hadden gezet.

Als je bedoelde dat de 1e wereldoorlog voornamelijk werd gewonnen door het grote aandeel van de VS kan ik je daar geen ongelijk in geven.
De Amerikanen hadden wel degelijk een groot aandeel in WW2 wat ik me namelijk af vraag zouden de russen verder opgestoot hebben dan Berlijn?
En als de amerikanen geen 2e (italie) en 3e (frankrijk) front hadden geopend hoe lang zou de oorlog dan hebben geduurd.
En zonder de hulp van VS aan GB konden de britten absoluut niet in hun uppie een 2e front beginnen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  vrijdag 17 januari 2014 @ 18:59:50 #32
371833 BlauweTijger
pi_135612604
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 12:36 schreef Romanus het volgende:
Nee de 2e...maar het hoeft niet perse over oorlogen te gaan. De VS op zich gewoon als machtsblok. Wat zonder hun? Ik denk dat ze wel degelijk een grote rol hadden in WW2.. De Duitsers hadden zonder de VS natuurlijk een veel grotere kans om de oorlog te winnen ongeacht of ze tegen de Russen de fout in gingen of niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')