Die goelags zijn nu veranderd tot siberische ''gevangenissen'' waar de omstandigheden nog steeds koud en kil zijn afgezien van de kouquote:Op dinsdag 10 december 2013 00:56 schreef TweeGrolsch het volgende:
Als de VS geen tegengewicht had geboden aan de Sovjets in de jaren 70/80 dan hadden ze veel grotere delen van de wereld veroverd, democratieën afgeschaft, miljoenen extra mensen naar de goelags gestuurd. etc.
Ik weet niet of Duitsland dan de VS over hadden genomen, maar indien ja, dan zou je dus Duitsland, Rusland en China hebben zo'n beetje ja.quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:39 schreef BlauweTijger het volgende:
Zat hier laatst weer aan te denken... Zouden we allemaal Duitsers zijn nu? Dus heel Europa Duits, Rusland en China als 3 grootste wereldmachten?
Operation Paperclip?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:30 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik weet niet of Duitsland dan de VS over hadden genomen, maar indien ja, dan zou je dus Duitsland, Rusland en China hebben zo'n beetje ja.
Wat ben ik blij dat dat dat niet zo is.
USA![]()
![]()
![]()
De Amerikanen hadden wel degelijk een groot aandeel in WW2 wat ik me namelijk af vraag zouden de russen verder opgestoot hebben dan Berlijn?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:36 schreef Romanus het volgende:
Hoezo denk je dat het Amerikaanse aandeel in de Tweede Wereldoorlog doorslaggevend was? Het lijkt me veel logischer om te zeggen dat het Duitse leger al in de verdediging moest tijdens Stalingrad. Lang voordat de Amerikanen ook maar een voet in Europa hadden gezet.
Als je bedoelde dat de 1e wereldoorlog voornamelijk werd gewonnen door het grote aandeel van de VS kan ik je daar geen ongelijk in geven.
Nee de 2e...maar het hoeft niet perse over oorlogen te gaan. De VS op zich gewoon als machtsblok. Wat zonder hun? Ik denk dat ze wel degelijk een grote rol hadden in WW2.. De Duitsers hadden zonder de VS natuurlijk een veel grotere kans om de oorlog te winnen ongeacht of ze tegen de Russen de fout in gingen of niet.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:36 schreef Romanus het volgende:
Als je bedoelde dat de 1e wereldoorlog voornamelijk werd gewonnen door het grote aandeel van de VS kan ik je daar geen ongelijk in geven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |