abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127613957
Is dit het Dauphiné topic of het dopingtopic?
  maandag 10 juni 2013 @ 11:52:03 #152
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_127614004
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 11:48 schreef Syntix het volgende:

[..]

:')

Stel dat ze bij Sky ipv doping een ander soort middel gebruiken wat niet op de dopinglijst staat (op dit moment). Wat zou er dan fout aan zijn?
Ja stel je voor dat er een EPO variant bestaat waar ze zich helemaal mee kunnen volstoppen zonder gepakt te worden, niks mis mee toch.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_127614018
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 11:50 schreef Kingstown het volgende:
Is dit het Dauphiné topic of het dopingtopic?
Volgens sommige noobs hier gebruikt Sky doping :')
  maandag 10 juni 2013 @ 11:58:44 #154
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_127614145
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 11:48 schreef Syntix het volgende:

[..]

:')

Stel dat ze bij Sky ipv doping een ander soort middel gebruiken wat niet op de dopinglijst staat (op dit moment). Wat zou er dan fout aan zijn?
Wat moet ik me voorstellen bij een ander soort middel niet zijnde doping? Koffie? Broccoli? Havermout?

Als die lui rommel gebruiken die (nog) niet op de dopinglijst staat dan zijn het voor mij nog steeds dopeurs. Ze handelen wellicht dan wel naar de letter van de wet, maar niet naar de geest van de wet.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_127614236
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 11:52 schreef Syntix het volgende:

[..]

Je aanwezigheid beperken tot dat dopetopic zou wel voor iedereen beter zijn.
pi_127614269
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 22:01 schreef Ericr het volgende:
Of nog erger zoals een Riis ook al kwam die nog wat later tot wasdom.
Hautacam 1996. _O_ _O_ _O_
pi_127614377
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 11:52 schreef Syntix het volgende:

[..]

Die hele discussie boeit me niet en daarvan hoopte ik dat het tot het dopngtopic beperkt zou blijven, zodat het hier over de koers zou gaan.
pi_127614408
Idd, hup allemaal naar het dopingtopic.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_127614561
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 09:57 schreef Ericr het volgende:
Wiggo wist al in zijn baantijd waar Abraham de mosterd haalde, Thomas was ook al een tijdje bekend met de aanpak van Brailsford. Toch al een schimmig programma van die Britse baanploeg die van niks naar absolute top gingen binnen enkele jaren.
Nou ja, ze hadden wel baantoppers voor ze aan hun dominantie begonnen in de opmaat naar 2008. Denk aan een Jason Queally en Chris Boardman. Maar de enorme hoeveelheid toppers die ze in de aanloop naar Beijing (en uiteraard daarna) hadden/hebben is wel opvallend. Van twee gouden medailles op de baan in Athene ineens naar zeven in Peking en acht in Londen.

In Athene was trouwens Australië nog het beste baanland. Maar de Ryan Bayley's van toen waren daarna ineens niet meer dominant. Eigenlijk is Anna Meares de enige constante Australische topper.
  maandag 10 juni 2013 @ 12:40:06 #160
40566 Ericr
Livewrong
pi_127615259
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 12:14 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Nou ja, ze hadden wel baantoppers voor ze aan hun dominantie begonnen in de opmaat naar 2008. Denk aan een Jason Queally en Chris Boardman. Maar de enorme hoeveelheid toppers die ze in de aanloop naar Beijing (en uiteraard daarna) hadden/hebben is wel opvallend. Van twee gouden medailles op de baan in Athene ineens naar zeven in Peking en acht in Londen.

In Athene was trouwens Australië nog het beste baanland. Maar de Ryan Bayley's van toen waren daarna ineens niet meer dominant. Eigenlijk is Anna Meares de enige constante Australische topper.
Ik reken vanaf 2004 en Boardman was eigenlijk wel 'the odd one out' toen hij veruit de beste achtervolger ter wereld was. UK was toen als wielerland hoe dan ook een dreumes.

Misschien moet je nog wel iets verder terugkijken omdat in 2002 de UK al aardig wat medailles haalde. Maar dat was nog niet op het programma dat moest leiden tot een hele lading aan goud in Londen 2012.

Vanaf 2004 werd de UK een vaste waarde op de baan om ook gelijk de top te halen binnen no time.

Faciliteiten spelen hoe dan ook een grote rol, dat zie je goed aan Nederland dat in no time van zero naar hero ging en bijna net zo snel weer terug. Blijft treurig hoe Pieters aan de kant werd geschoven.
pi_127626014
Een middel hoeft niet op de lijst te staan om doping te zijn.

Men kan nu tegen betallen je eigen steoride of peptide laten ontwikkelen. Dus men kan een speciaal molecul ontwikkelen alleen voor jou. En alleen de persoon die dat ding dan ontwikkeld weet hoe het eruit ziet en wat de metabolieten zijn. Zou heel raar zijn als dat gewoon zou mogen.
pi_127652279
Alberto Salazar, een hele bekende atletiek trainer in de US, werkt o.a. met Mo Farah en Galen Rupp (Olympisch goud en zilver 10.000m in Londen 2012). Hij heeft toegegeven dat zijn atleten alle nieuwe medicijnen gebruiken die (nog) niet op de dopinglijst staan om beter te worden, maar wel prestatiebevorderd werken. Ze maken optimaal gebruik van de wetenschap in hun training. Mo Farah olympisch goud 10.000 en 5.000m is sinds hij bij Salazar traint een minuut ! sneller geworden op de 10.000m en 15 sec op de 5.000m Een ongelofelijk verschil.

Denk dat team Sky ook zo werkt, ook met niet verboden medicijnen die levensgevaarlijk zijn, hun renners beter maken. Anders kan het nooit dat alle renners zo verschrikkelijk goed worden. De Britse baanploeg idem.

Wat ik ook altijd zo vreemd vindt, is dat er ook enorm veel goede atleten de laatste maanden zijn gepakt, er zijn heel wat medailles ingeleverd van van olympische spelen en wk's. Maar daar hoor en lees je bijna niks over. Maar het wielrennen is zo'n vuile sport volgend de media. Het is een gewoon een hypocriete wereld, alle topsport is vuil. Maar wel mooi om naar te kijken en een schone sport is helaas een utopie.
pi_127652831
Ja daarom krijg ik zo'n afgrijselijk hekel aan tennis, want dat wordt helemaal verpest door doping.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_127655853
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:41 schreef cavia_temmer het volgende:

Wat ik ook altijd zo vreemd vindt, is dat er ook enorm veel goede atleten de laatste maanden zijn gepakt, er zijn heel wat medailles ingeleverd van van olympische spelen en wk's.
Dat is inderdaad zo. Met name in atletiek, maar ook wel krachtsporten als worstelen en gewichtheffen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')