abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 februari 2013 @ 17:03:52 #176
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_123285258
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 16:32 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Geen goede vergelijking. Bij het voetbal is er weinig tot niets bekend over omkoping in de top. Bij het wielrennen is gebleken dat het van hoog tot laag verrot was, en dat dan ook nog is massaal.
Daar mag je best consequenties aan verbinden. Dat de NOS boter op zijn hoofd heeft gehad (zoals bijna alle media) wil nog niet zeggen dat ze het nu maar moeten laten waaien.
Wel een goede vergelijking, alleen worden bij voetbal en andere sporten de schandalen in de doofpot doen verdwijnen omdat de consequenties te groot zouden zijn.
pi_123295899
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 17:03 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Wel een goede vergelijking, alleen worden bij voetbal en andere sporten de schandalen in de doofpot doen verdwijnen omdat de consequenties te groot zouden zijn.
Idd, over andere sporten hoor je minder of wordt minder groot uitgemeten. Dus nu heeft het wielrennen een groot geloofwaardigheidsprobleen, en de rest minder, aldus de logica van Martijn Hendriks.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_123297590
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:25 schreef marcodej het volgende:

[..]

Idd, over andere sporten hoor je minder of wordt minder groot uitgemeten. Dus nu heeft het wielrennen een groot geloofwaardigheidsprobleen, en de rest minder, aldus de logica van Martijn Hendriks.
Noem is wat wat er op grootschalige wijze speelt in het voetbal dan ? Er gebeurd links of rechts ongetwijfeld wel is wat maar dat is vnl. incidenteel tot nu toe.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_123297915
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:48 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Noem is wat wat er op grootschalige wijze speelt in het voetbal dan ? Er gebeurd links of rechts ongetwijfeld wel is wat maar dat is vnl. incidenteel tot nu toe.
Wordt er in voetbal überhaupt structureel gecontroleerd? Ik betwijfel het, ze lijken weinig moeite te willen doen om dopingzondaars op te pakken. De handelswijze bij operacion puerto duidt hier ook op, daar wordt iedere link met verdachte voetballers angstvallig genegeerd.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_123297933
quote:

[..]

Corruptie, Blatter, matchfixing en doping.
  zondag 24 februari 2013 @ 20:55:16 #181
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_123298089
om over het tennis nog maar te zwijgen...
pi_123298567
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:53 schreef marcodej het volgende:

[..]

Corruptie, matchfixing en doping.
Toch niet in dezelfde mate als wat er in de wielrennerij is gebeurd ? Waar het dopinggebruik gewoon een 2e natuur was van hoog tot laag. En dat al decennia lang.
Begrijp me goed, ik kijk ook alles wat los en vast zit in het wielrennen maar doen of er niets gebeurd is is gewoon je kop in het zand steken.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_123299314
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:01 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Toch niet in dezelfde mate als wat er in de wielrennerij is gebeurd ? Waar het dopinggebruik gewoon een 2e natuur was van hoog tot laag. En dat al decennia lang.
Begrijp me goed, ik kijk ook alles wat los en vast zit in het wielrennen maar doen of er niets gebeurd is is gewoon je kop in het zand steken.
Als ik de tweets van @Giggs_Boson volg was dope (of dubieuze medische begeleiding) ook al dertig, veertig jaar geleden redelijk gemeengoed in de voetballerij en als je googled kom je ook genoeg verhalen van de grote clubs sinds de jaren '90 tegen. Johan Derksen die lachend aan tafel vertelt dat hij bij een clubje als Veendam gewoon (pep)middelen in zijn mik kreeg, waarvan hij niet wist wat het was. :') Tel daarbij de dubieuze Blatter en Europol die zegt nog maar het puntje van de ijsberg te hebben gevonden wat betreft matchfixing op, en je hebt een behoorlijk vies wereldje. Hoewel ik geen uitgesproken voetbalfan ben, maakt het me niet eens zoveel uit, ik blijf wedstrijdjes nog steeds kijken. Maar die selectieve verontwaardiging stoort me.

En niemand zegt dat er in het wielrennen niks gebeurd en je de kop in het zand moet steken. Juist niet. Het gaat om de selectieve verontwaardiging.

[ Bericht 1% gewijzigd door marcodej op 24-02-2013 21:32:42 ]
pi_123325859
quote:
Frekalsi Debesay Abrha is 26 en heeft zaterdag zijn eerste échte klassieker gereden. De Omloop Het Nieuwsblad was geen gezondheidswandeling voor de man uit Eritrea. Frekalsi was zelfs even vermist. Net toen zijn ploeg MTN Qhubeka zich zorgen maakte, dook hij op.

Zelfs zijn ploeg, MTN Qhubeka uit Zuid-Afrika, weet niet wat Frekalsi precies uitspookte zaterdagnamiddag. Vast staat dat de wielrenner uit Eritrea vroeg gelost werd en de bezemwagen (hem) miste.

VTM volgde MTN Qhubeka voor een reportage en zag Frekalsi opgeven na 115 kilometer. Daarna verdween hij letterlijk uit beeld. Toen de laatste renner al een uur binnen was in Gent sloeg de ploeg in paniek, want van Frekalsi ontbrak elk spoor. "Toen zelfs de bezemwagen leeg was, stuurde ik een deel van de ploeg naar het hotel", vertelt ploegleider Jens Zemke in Het Laatste Nieuws.

"Uiteindelijk kwam Frekalski vanuit het bijna donker toch nog over de streep gereden. Een uur later. Verkleumd. Die kou is dodelijk voor een Afrikaanse renner. En die kasseien hebben ze niet in Eritrea, zei hij. Ik vond het toch nog knap wat hij presteerde."
pi_123333845
Doorzetter ^O^
pi_123337642
quote:

[..]

Op een ander forum plaatste iemand laatst deze korte samenvatting van een paar hoogtepunten in dopinggebruik in het voetbal in de laatste 50 jaar:

http://www.4dfoot.com/201(...)y-years-of-evidence/

Je moet wel gigantisch naief zijn als je denkt dat er links of rechts af en toe wat gebeurt, ook als het zo evident is dat er grote voordelen gehaald kunnen worden uit het dopinggebruik.
pi_123338643
quote:

[..]

"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_123342235
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 19:39 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Op een ander forum plaatste iemand laatst deze korte samenvatting van een paar hoogtepunten in dopinggebruik in het voetbal in de laatste 50 jaar:

Je moet wel gigantisch naief zijn als je denkt dat er links of rechts af en toe wat gebeurt, ook als het zo evident is dat er grote voordelen gehaald kunnen worden uit het dopinggebruik.
Zelfs het Ajax van begin jaren 70 is verdacht volgens dat artikel :o
En Feijenoord in 1980. PSV heeft Ronaldo volgestopt met steroïden. Dus de theorie dat de nederlandse voetballers niet gebruiken kan ook meteen de vuilnisbak in (voor diegenen bij wie de Nandrolon-gevallen van de De Boertjes en Stam nog niet voldoende was).
pi_123342264
Ow. Ik dacht dat dit het dopingtopic was :@
pi_123344630
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 19:39 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Mooi overzicht.
Even bookmarken.
pi_123344747
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 20:45 schreef Wombcat het volgende:
Ow. Ik dacht dat dit het dopingtopic was :@
Het gaat toch over wielrennen? In NOS-stijl is dan ieder wielertopic een dopingtopic.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')