abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122726045
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 20:10 schreef Natural-Cool het volgende:
Ontwijken, want het zal wel een extremist kunnen zijn of worden ?
Ik weet niet wat voor beeld je van mij gevormd hebt maar het klopt niet heel erg. Ik geloof in mensen en hun individuele keuzes, maar zal ze er ook mee confronteren als dat achterhaalde keuzes zijn.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_122726192
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 20:13 schreef truthortruth het volgende:
Ik weet niet wat voor beeld je van mij gevormd hebt maar het klopt niet heel erg. Ik geloof in mensen en hun individuele keuzes, maar zal ze er ook mee confronteren als dat achterhaalde keuzes zijn.
Prima instelling, geef ik toe

U volgt de media en ziet kwetsbare minderheden, scheert u hen allen over een kam ?
  zondag 10 februari 2013 @ 20:21:12 #78
16305 Jappie
parttime reverend
pi_122726410
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 20:12 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat is helaas iets te kort door de bocht. De meeste gelovigen hebben het van huis uit meegekregen. Het zijn slechts de sterkere, de individuen die zich daar aan kunnen onttrekken.
De 3 grote geloven die spreken over een God een Duivel een hemel en een hel zijn er ten opzichte van de evolutietheorie nog niet zo gek lang, daarmee is je argument niet echt sterk te noemen. Voorts maak je daarmee van de gemiddelde mens dus een slappe zak die eigenlijk als een willoos slachtoffer op alles ja zegt als ie maar een lekker ijsje krijgt.

Los van dat vergeet je voor het gemak even wat het gemiddelde van deze 3 geloven van mensen vraagt. Zij vraagt aan mensen om datgene wat ze direct als winst kunnen pakken weg te leggen voor de belofte van een eventueel leven na de dood. Nu kan je veel van de gemiddelde mens zeggen maar niet dat zij erg sterk is in het onderdrukken van directe behoefte bevrediging. Ook daarmee is er al een behoorlijk gat in de fundering van je argument geslagen is het niet ?
pi_122726651
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 20:17 schreef Natural-Cool het volgende:
[..]
Prima instelling, geef ik toe

U volgt de media en ziet kwetsbare minderheden, scheert u hen allen over een kam ?
Lastige zin om te interpreteren, maar ik doe mijn best;
Ik kijk liever naar kwetsbare individuen. Kwetsbare mensen moet je helpen.

quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 20:21 schreef Jappie het volgende:
[..]
De 3 grote geloven die spreken over een God een Duivel een hemel en een hel zijn er ten opzichte van de evolutietheorie nog niet zo gek lang, daarmee is je argument niet echt sterk te noemen. Voorts maak je daarmee van de gemiddelde mens dus een slappe zak die eigenlijk als een willoos slachtoffer op alles ja zegt als ie maar een lekker ijsje krijgt.
Het is dan ook wel een heel lekker ijsje, namelijk het ultieme ijsje.
quote:
Los van dat vergeet je voor het gemak even wat het gemiddelde van deze 3 geloven van mensen vraagt. Zij vraagt aan mensen om datgene wat ze direct als winst kunnen pakken weg te leggen voor de belofte van een eventueel leven na de dood. Nu kan je veel van de gemiddelde mens zeggen maar niet dat zij erg sterk is in het onderdrukken van directe behoefte bevrediging. Ook daarmee is er al een behoorlijk gat in de fundering van je argument geslagen is het niet ?
Mensen zijn dan ook verschrikkelijk opportunistisch.
pi_122726945
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 20:25 schreef truthortruth het volgende:
Lastige zin om te interpreteren, maar ik doe mijn best;
Ik kijk liever naar kwetsbare individuen. Kwetsbare mensen moet je helpen.
Ok, betreffende individu is een vluchteling, welke geen educatie heeft kunnen genieten. Heeft een duwtje in de rug nodig om zich te redden en het gaat van uw belastingijsje af. Zou u ze in uw directe omgeving naast tolereren, behulpzaamheid tonen ?
Ter bevordering van de diversiteit, al heeft de kwetsbare nog veel te leren ?
pi_122727184
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 20:30 schreef Natural-Cool het volgende:
[..]
Ok, betreffende individu is een vluchteling, welke geen educatie heeft kunnen genieten. Heeft een duwtje in de rug nodig om zich te redden en het gaat van uw belastingijsje af. Zou u ze in uw directe omgeving naast tolereren, behulpzaamheid tonen ?
ja, absoluut. Als je zelf in zo'n situatie zat zou je ook hulp willen krijgen, dus als je de kans krijgt om dat te geven moet je dat ook doen, zeker met de rijkdom die we hier in NL hebben. En zelfs vanuit een egoïstisch standpunt werkt dit omdat dit soort altruïsme je een goed gevoel geeft.
  zondag 10 februari 2013 @ 20:36:14 #82
16305 Jappie
parttime reverend
pi_122727218
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 20:25 schreef truthortruth het volgende:

Het is dan ook wel een heel lekker ijsje, namelijk het ultieme ijsje.
Jij noemt een leven vol zelfverloochening en het vooruitzicht op een hemel waarvan de kans dat jij die gaat behalen niet erg groot is een lekker ijsje ? Dan toch liever het ijsje van het vrije westen waar je je aan God noch gebod hoeft te houden en de mogelijkheden tot zelfbevrediging in de ruimste zin van het woord voor het oprapen liggen.

quote:
Mensen zijn dan ook verschrikkelijk opportunistisch.
Ah....daar heb je het weer...mensen...altijd maar weer die mensen en HUN opportunisme he. :N
pi_122727586
quote:
6s.gif Op zondag 10 februari 2013 20:36 schreef Jappie het volgende:
[..]
Jij noemt een leven vol zelfverloochening en het vooruitzicht op een hemel waarvan de kans dat jij die gaat behalen niet erg groot is een lekker ijsje ? Dan toch liever het ijsje van het vrije westen waar je je aan God noch gebod hoeft te houden en de mogelijkheden tot zelfbevrediging in de ruimste zin van het woord voor het oprapen liggen.
Vandaar ook al die tussenvormen en verschillende interpretaties.
quote:
Ah....daar heb je het weer...mensen...altijd maar weer die mensen en HUN opportunisme he. :N
Een erfenis van evolutie zullen we maar zeggen.
pi_122727806
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2013 20:42 schreef truthortruth het volgende:
Een erfenis van evolutie zullen we maar zeggen.
Evolutie gedachtegoed, heeft Hitler voortgebracht en zijn strijd om de sterkste te worden bevorderd. Binnen een aantal generaties verwacht ik wel de volgende, beangstigend, of ?
pi_122728131
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 20:46 schreef Natural-Cool het volgende:
[..]
Evolutie gedachtegoed, heeft Hitler voortgebracht en zijn strijd om de sterkste te worden bevorderd. Biinen een aantal generaties verwacht ik wel de volgende, beangstigend, of ?
Evolutie is een natuurlijk proces, ik prefereer beschaving en ik zou Hitler niet beschaafd willen noemen.
pi_122728225
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2013 20:53 schreef truthortruth het volgende:
Evolutie is een natuurlijk proces, ik prefereer beschaving en ik zou Hitler niet beschaafd willen noemen.
De begeerte om de sterkste te worden is zelfs voor een beschaafd persoon niet te onderdrukken vanuit een opportunisme drijfveer.
pi_122728354
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 20:55 schreef Natural-Cool het volgende:
[..]
De begeerte om de sterkste te worden is zelfs voor een beschaafd persoon niet te onderdrukken vanuit een opportunisme drijfveer.
Ja hoor, dat is prima te doen, en er zijn er vele die dat bewijzen, ook zonder religie.
pi_122728418
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2013 20:57 schreef truthortruth het volgende:
Ja hoor, dat is prima te doen, en er zijn er vele die dat bewijzen, ook zonder religie.
Het is een kwestie van tijd en mogelijkheden
pi_122728730
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 20:58 schreef Natural-Cool het volgende:
[..]
Het is een kwestie van tijd en mogelijkheden
Helaas is dat voor een aantal mensen ook de waarheid :(
pi_122728799
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 16:22 schreef Uitstekelbaars het volgende:

[..]

Jawel, want dit gaat alweer over iets anders. Ik wil het er best weer over hebben, hoor. Daar niet van. Maar Triggershot probeerde mij te overtuigen van zijn visie op 4:34 en ik hem van de mijne. En daar kwamen we niet uit. Dat was discussie 1.

Nu neem ik voor het gemak het punt van Triggershot over en zeg ik: ALS Allah dan niet wilde dat er geslagen werd, of slechts symbolisch,of in ieder geval minder erg dan nu gebeurt uit naam van de Koran, waarom is dat dan niet zo gebeurd? Onkunde van de maker? Onverschilligheid? Onwetendheid? Dat is discussie nummer 2.
Dat is een redelijke moeilijke discussie. Waar ik nu geen tijd in wil steken.
quote:
[..]

Ik proef sarcasme ( heerlijk, dat licht pittige! ). Maar het feit dat er twijfel bestaat binnen de moslim-gemeenschap zul je niet ontkennen, toch?
Nee, er bestaat geen noemenswaardige twijfel hierover binnen de moslimgemeenschap. Iedereen ramt zijn idee naar voren.

Dit heeft meer te maken met de ontwikkeling van beschaving. Niet iedereen in de moslimwereld krijgt een nette islamitische educatie. Er zullen vast hordes mensen zijn, die gewoon wat doen en dat cultuur en familie bepalender zijn.
quote:
Daarom probeer ik je aan te zetten tot na te denken over de vraag: hoe had die twijfel ( en de kwalijke gevolgen vooral ) dan voorkomen kunnen worden?
Ja, als je over de moslims wil praten die vrouwen mishandeling goedkeuren met de islam, volgens mij twijfelen zij niet.
quote:
[..]

Oh, ok! Dat is het kloterige van smiley's dan denk ik. Ik dacht dat je mijn post inhoudelijk lachwekkend vond. Maar dan zitten we wat dat betreft op 1 lijn. Maar kun je daar iets mee, met wat ik toen zei?
Volgens mij is de moslimwereld daar zelf ook op de hoogte van. Wat moet ik erover zeggen?
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_122728911
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2013 21:03 schreef truthortruth het volgende:
Helaas is dat voor een aantal mensen ook de waarheid
Fijn dat u het inziet, het mes snijdt aan twee kanten.
pi_122729497
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 21:04 schreef Mathemaat het volgende:
Dit heeft meer te maken met de ontwikkeling van beschaving. Niet iedereen in de moslimwereld krijgt een nette islamitische educatie. Er zullen vast hordes mensen zijn, die gewoon wat doen en dat cultuur en familie bepalender zijn.
Zou een nette islamitische educatie, de extremisten doen ophouden, Gelovig zijn ze al, onvrede is hun drijfveer, wat denken de geschoolde moslims ?
  zondag 10 februari 2013 @ 21:51:49 #93
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_122731703
quote:
Dat is een redelijke moeilijke discussie. Waar ik nu geen tijd in wil steken.
Dat staat je uiteraard vrij ;)

quote:
Nee, er bestaat geen noemenswaardige twijfel hierover binnen de moslimgemeenschap.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Islam_and_domestic_violence

Als ik 'wife beating' intik en ik kom alleen maar discussies over de Islam tegen, is de conclusie dat het onderwerp nogal leeft, niet zo raar. Ik kan echter geen cijfers vinden die zeggen: zoveel procent van de moslims vindt dat vers 4:34 zus geïnterpreteerd moet worden en zoveel procent zegt dat het zo moet...

Maar ik ben in ieder geval benieuwd wat jij de consensus vindt, binnen de Islam. Dan gaan we daar van uit.

quote:
Er zullen vast hordes mensen zijn, die gewoon wat doen en dat cultuur en familie bepalender zijn.
En Allah was niet bij machte om daar wat aan te doen? Of is hij daar wel blij mee?

quote:
Ja, als je over de moslims wil praten die vrouwen mishandeling goedkeuren met de islam, volgens mij twijfelen zij niet.
Ik drukte me wat ongelukkig uit. 'Verdeeldheid' was een beter woord geweest ipv 'twijfel'. De moslims zijn verdeeld. Maar beide groepen twijfelen niet aan hun interpretatie. Dat lijkt me geen situatie die Allah graag in het leven had willen roepen door zijn regels te doen neerkomen. Toch?

quote:
Volgens mij is de moslimwereld daar zelf ook op de hoogte van. Wat moet ik erover zeggen?
Een deel van de moslimwereld zal weten dat er een aantal mafkezen rondlopen. Hier wordt het probleem goed geschetst:

Due to the deep complexity of Arabic interpretation and translation (even for native speakers) juxtaposed with historical patriarchal interpretations, Chapter 4, Verse 34 of the Qur'an is often translated incorrectly http://www.wisemuslimwome(...)esticviolence/#_ftn1

Los van wat de juiste interpretatie is, is dit hoe de situatie is. Dat had beter gekund, toch?

Welke regel is beter om geweld te voorkomen?

Optie 1.- Ik schop of sla geen anderen kinderen ---> niet slaan maar praten!
http://jufanke.nl/Groep3/klassenmanagement.html

Optie 2. De mannen zijn zaakwaarnemers voor de vrouwen, omdat God de een boven de ander heeft bevoorrecht en omdat zij van hun bezittingen uitgegeven hebben. De deugdzame vrouwen zijn dus onderdanig en zij waken over wat verborgen is, omdat God erover waakt. Maar zij van wie jullie ongezeglijkheid vrezen, vermaant haar, laat haar alleen in de rustplaatsen en slaat haar. Als zij jullie dan gehoorzamen, dan moeten jullie niet proberen haar nog iets aan te doen.
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')