abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121428158
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 09:07 schreef Bartisik het volgende:

[..]

En een mailtje van bol *O*

Nu eerst nog werken voordat ik kan beginnen :'(
Ja die van mij is ook onderweg ! :D.. alleen heel vies, word geleverd tussen 12 uur en 2 uur.. ik moet om 1 uur richting Amsterdam voor me werk... GRRR. dus hopen dat hij op tijd binnen is!

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 11:24 schreef Northside het volgende:

[..]

Persoonlijke voorkeur natuurlijk, maar ik ben inmiddels wel beter tegengekomen. Rad des tijds krijgt van mij een 7,5 ofzo (terwijl ik bijvoorbeeld de First Law trilogy een 8,5 en The Kingkiller Chronicle een 9 geef).

Leverdatum Nederlandse vertaling (paperback) volgens bol.com: Beschikbaar op 15.05.2013. Pfffff...
Dat worden dan de volgende boekenseries op mijn lijst :) thanks..... Tja misschien ligt het aan de Nederlandse vertaling? heb toch altijd liever engelse boeken dan beleef je het zoals de auteur het bedoeld heeft. Rad Des Tijds klinkt al om te huilen :P
pi_121428403
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 11:33 schreef Kevin24 het volgende:
Tja misschien ligt het aan de Nederlandse vertaling? heb toch altijd liever engelse boeken dan beleef je het zoals de auteur het bedoeld heeft. Rad Des Tijds klinkt al om te huilen :P
Voor mij was het het eindeloze tijdrekken. Ergens in boek 8 of 9 kreeg ik echt het idee dat mr. Jordan de serie maximaal aan het uitmelken was en maar nieuwe plotwendingen bleef bedenken om meer boeken eruit te persen. Hetzelfde verhaal had in mijn ogen ook best in 10 boeken gepast.

Nederlandse vertaling helpt ook niet nee. :P
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 16:01:45 #53
208027 Bartisik
BlahBlahBlah
pi_121437771
quote:

[..]

Persoonlijke voorkeur natuurlijk, maar ik ben inmiddels wel beter tegengekomen. Rad des tijds krijgt van mij een 7,5 ofzo (terwijl ik bijvoorbeeld de First Law trilogy een 8,5 en The Kingkiller Chronicle een 9 geef).

Leverdatum Nederlandse vertaling (paperback) volgens bol.com: Beschikbaar op 15.05.2013. Pfffff...
En bedankt... Nu moet ik nog meer boeken gaan halen :P. Heb ondertussen al een hele lijst opgebouwd met nog te lezen series.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 11:33 schreef Kevin24 het volgende:

Ja die van mij is ook onderweg ! :D.. alleen heel vies, word geleverd tussen 12 uur en 2 uur.. ik moet om 1 uur richting Amsterdam voor me werk... GRRR. dus hopen dat hij op tijd binnen is!

Ik kan hem (hopelijk) vanavond ophalen bij z'n Kiala afhaalpunt. Maar ondertussen daar nog geen mailtje van, nogsteeds onderweg dus....
~Wij zijn best bereid tot zelfkritiek, onder voorwaarde dat niemand daarmee instemt.
pi_121442137
Lokale boekhandel had hem pas over paar weken :{ tsja, dan maar naar Bol.com
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_121456357
quote:

[..]

Allemaal bagger. Ga eens goede fantasy lezen zoals Malazan Tale of the Fallen of Prince of Nothing.
Burning bridges gives you so much more
pi_121456686
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 23:39 schreef Gatenkaas het volgende:
Allemaal bagger. Ga eens goede fantasy lezen zoals Malazan Tale of the Fallen of Prince of Nothing.
Heb de hele Malazan serie hier in de kast staan, vond ik ook goed. Toch blijft Kingkiller chronicle met stip op 1 mijn favoriete fantasy serie. En First Law trilogy op 2. Misschien juist omdat ze beide maar 3 boeken zijn i.p.v. 14. Minder episch, maar duidelijker een verhaal met een begin en eind.
Ja, ik generaliseer.
pi_121457402
Ga dan eens snel met Prince of Nothing beginnen. Geloof me, daarna wil je dat soort crap nooit meer lezen.
pi_121465174
Scheurtje in de kaft :r anders ga je fatsoenlijk om met aankopen Bol :r
pi_121476137
Zo, boek teruggestuurd naar Bol. Scheurtje mag dan klein zijn, maar ik wil mijn collectie in pristine staat houden.
pi_121529613
Wat een stilte in dit topic. Is iedereen nog aan het lezen of is iedereen gedesillusioneerd na het lezen van het laatste deel.
pi_121532127
Ik ga dit topic even mijden denk ik, in verband met mogelijke spoilers die ik lees of informatie die ik nog helemaal niet wil weten.
pi_121533630
Welke spoilers? :D
pi_121548849
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 23:18 schreef Gatenkaas het volgende:
Wat een stilte in dit topic. Is iedereen nog aan het lezen of is iedereen gedesillusioneerd na het lezen van het laatste deel.
Nog niet eens begonnen, zie boven.

Sowieso, zal nog weken duren voor ik er doorheen ben. Heb wel andere dingen aan mijn hoofd.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 17:54:53 #64
186096 SneakerPimp
Hedonistische Antipaus
pi_121601975
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_121608334
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 17:54 schreef SneakerPimp het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eens.
pi_121618561
Ik kom er steeds niet aan toe om te lezen. Wel geluisterd naar een deel van de audio-versie, maar echt lezen zit er niet in omdat ik niet met rust wordt gelaten :)
pi_121622603
Hoe eerder je er doorheen bent, hoe eerder je door de teleurstelling bent. ;)
pi_121880028
Ik vond het helemaal geen slecht boek. Meestal heb ik niks met de beschrijvingen van veldslagen, maar in dit boek wist Sanderson me redelijk geboeid te houden. Het 'lonesome cowboy' einde vond ik zelf wel wat minder.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 13:41:11 #69
157749 verified  dieenebart
je weet wel
pi_122210099
SPOILER
Nou ja. Nieuwe serie dan maar :)
pi_124124977
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 17:54 schreef SneakerPimp het volgende:
SPOILER
Volstrekt niet eens :)
  zaterdag 16 maart 2013 @ 13:35:24 #71
186096 SneakerPimp
Hedonistische Antipaus
pi_124127893
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 11:39 schreef Morthill het volgende:

[..]

Volstrekt niet eens :)
Dat is prima. Waarom niet?
Ben je het niet met me eens dat er zoveel meer beloftes in de afgelopen boeken zaten dan er nu uitkomen? Jordan hintte op vanalles, met visioenen van Min en Aviendha, maar het komt op mij heel erg over alsof Sanderson niet wist wat hij daarmee aan moest, en er maar een grote knokpartij van heeft gemaakt?
Waarom was Moiraine bijvoorbeeld zo belangrijk voor het verslaan van de dark one? Iedere andere vrouwelijke channeler had kunnen doen wat zij in Shayol Ghul deed.
pi_124129602
Visioenen waren leuk, maar dan om dat te verwerken waren er nog vele boeken nodig geweest. Het stoorde me absoluut niet dat dat niet verder uitgelegd werd. Maakt het uit voor dit verhaal wat er de honderden jaren daarna gebeurt? Wat mij betreft niet.

Dat er een grote knokpartij kwam was logisch, het zou pas bizar zijn geweest als Sanderson dat er niet van had gemaakt. Het heet niet voor niets de Last Battle.

En Moiraine was zo belangrijk, omdat zij samen met Nynaeve nog altijd de enige Aes Sedai was die Rand vertrouwde.

Ik vind dat de verhaallijnen goed zijn afgerond, alle relevante open eindjes zijn netjes aan elkaar geknoopt. Natuurlijk zijn er nog legio vragen die je kunt stellen en kanttekeningen te plaatsen.

SPOILER
pi_124208521
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 14:42 schreef Morthill het volgende:
Visioenen waren leuk, maar dan om dat te verwerken waren er nog vele boeken nodig geweest.
Dit. Als het aan Jordan had gelegen was hij tot deel 27 doorgegaan, die bleef maar verhaallijnen toevoegen en openingen creëren. Er moest naar een einde worden toegewerkt, en snel ook. Dan kan je niet iedere lijn helemaal uitwerken.
Ja, ik generaliseer.
pi_124212039
Persoonlijk had ik ook graag nog een paar prequels gezien, waarin wat verhaallijnen goed worden uitgewerkt. Een boek over Padan Fain zou ik stiekem wel heel gaaf vinden. Of desnoods een verzameling korte verhalen over side-personages zoals Fain.

Helaas, zonder Jordan moet je gewoon schrappen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')