Daar ben ik nog een beetje twijfelachtig over: is het afleren door iets anders te denken, of is het afleren door je brein met onlogische vraagstukken te bezigen en daardoor die automatische redenatie aan te vullen met een 'open mind'?quote:Op maandag 30 juli 2012 00:40 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Nee, daar word je gek van. Het eerder om het afleren van belemmerende patronen, waaronder al dat 'rationaliseren'. Dat 'gerationaliseer' opmerken en het dan kijken of je het kunt loslaten / stoppen.
[..]
Jawel, maar om ze los te kunnen laten moet je ze wel doorzien/doorvoelen/weten hoe ze werken.quote:Op maandag 30 juli 2012 00:40 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Nee, daar word je gek van. Het eerder om het afleren van belemmerende patronen, waaronder al dat 'rationaliseren'. Dat 'gerationaliseer' opmerken en het dan kijken of je het kunt loslaten / stoppen.
[..]
quote:Op maandag 30 juli 2012 02:39 schreef Gray het volgende:
[..]
RNA inderdaad, vandaar dat ik het even vroeg.
En doel je met het erven niet op het DNA van mitochondrieen? Welke wél energiefabriekjes zijn, in tegenstelling tot ribosomen die eiwitstrengen maken?
Een vast patroon afleren door iets anders te denken zet je weer vast in een ander patroon. Je kunt ook een patroon loslaten en het daarbij laten.quote:Op maandag 30 juli 2012 13:57 schreef Gray het volgende:
[..]
Daar ben ik nog een beetje twijfelachtig over: is het afleren door iets anders te denken, of is het afleren door je brein met onlogische vraagstukken te bezigen en daardoor die automatische redenatie aan te vullen met een 'open mind'?
quote:Op zondag 29 juli 2012 23:37 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Niet zo moeilijk; als de functionalisten het bij het rechte eind hebben, dan zal een voldoende complexe AI ook bewustzijn ontwikkelen. Als die machines ook denken een geest te hebben en niet willen geloven dat hun bewustzijn slechts een emergente eigenschap is, dan ben ik alvast overtuigd.
Stel dat deze machines twee "zintuigen" hebben: een microfoon en een camera. Enerzijds is er de wereld van geluiden en anderzijds is er de wereld van beelden. Tevens is er een nauwe relatie tussen beide. Bijvoorbeeld, als volgens de beelden het heiblok de heipaal raakt, dan is er ook een knal. Nu zijn er twee mogelijkheden interpretaties:quote:Op zondag 29 juli 2012 23:37 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Niet zo moeilijk; als de functionalisten het bij het rechte eind hebben, dan zal een voldoende complexe AI ook bewustzijn ontwikkelen. Als die machines ook denken een geest te hebben en niet willen geloven dat hun bewustzijn slechts een emergente eigenschap is, dan ben ik alvast overtuigd.
Aardig kort sf-verhaal: Na lange decennia werk hebben techneuten alle computers van de melkweg aan elkaar geknoopt. Deze super-super-computer kan alle vragen beantwoorden. De president van de Galactische Federatie heeft de eer de laatste verbinding te leggen en de eerste vraag te stellen.quote:
Ja, dat is waar. Daar kan bewustzijn niet tegen op.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:19 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Aardig kort sf-verhaal: Na lange decennia werk hebben techneuten alle computers van de melkweg aan elkaar geknoopt. Deze super-super-computer kan alle vragen beantwoorden. De president van de Galactische Federatie heeft de eer de laatste verbinding te leggen en de eerste vraag te stellen.
De lampen op de Centrale Console gaan een voor een aan en de president schraapt zijn keel voor de eerste vraag: "Bestaat er een god?"
Prompt komt het antwoord: "Nu wel!"
Een jonge programmeur verbleekt en duikt naar het dichtstbijzijnde stopcontact, maar voor hij de stekker er uit kan trekken, wordt hij nog in zijn vlucht neergebliksemd.
Dát is pas emergentie!!
Als rechtgeaard god is Octopus Paul uiteraard behalve almachtig ook alwetend.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:47 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Ja, dat is waar. Daar kan bewustzijn niet tegen op.
Wat geeft het tenslotte als je geen bewustzijn hebt als je alles weet? Daar gaat het tenslotte toch om. Of niet?
Neem bijvoorbeeld octopus Paul als sprekend voorbeeld, wel het bewustzijn van een weekdier, maar de dingen waar het uiteindelijk om gaat weet hij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar Hij houdt dat in Zijn gaten door te kijken!
Zo is Hij wel alwetend, maar Hij laat de uitvoering in de praktijk vaak over aan Zijn schepselen.Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
Maar ook dat zou je weer moeten leren...quote:Op maandag 30 juli 2012 22:25 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Een vast patroon afleren door iets anders te denken zet je weer vast in een ander patroon. Je kunt ook een patroon loslaten en het daarbij laten.
Ja, dat kan lastig zijn. Nadat mijn rug gekraakt was moest ik echt opletten om mijn oude spierreflexen los te laten. Voelde heel onwennig.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 00:18 schreef Gray het volgende:
[..]
Maar ook dat zou je weer moeten leren...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |