Volgens mij ging dat gedeelte juist over het uitvoeren van bevelen. Er werd gekeken of de proefpersonen door zouden gaan met het onder stroom zetten van de ondervraagde (eigenlijk een geluidsopname) als dat hen bevelen werd. Velen aarzelden wel, maar na aandringen van de 'gezagvoerder' gingen ze door met het elektrocuteren. Hiermee werd onderzocht hoe mensen in staat zijn tot gruweldaden zoals die bijvoorbeeld voorkwamen in de vernietigingskampen ten tijde van de tweede wereldoorlog. Schrikbarend om te zien hoe de menselijkheid verdwijnt als er maar de juiste druk wordt uitgeoefend.quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:38 schreef Frank_Drebin het volgende:
Een zelfde situatie is dat proefpersonen mensen onder stroom moeten zetten bij een verkeerd antwoord en de voltage telkens moeten opschroeven; op een gegeven moment zetten ze gewoon apatisch de stroom op dodelijke voltages. Kennelijk zit dat in onze aard, waarom weten we niet.
Dat is een goed argument raadsheer.quote:Op donderdag 24 mei 2012 23:48 schreef Stefan het volgende:
[..]
De film richt zich op de meiden met blinddoek en badmuts
Dat is het onderwerp.
Die meiden die vol in beeld komen op het eind zoeken zelf de camera op
Portretrecht uitspraken, een waarin een burger op een commerciele foto staat en een waar een burger in een negatieve contekst staatquote:Op donderdag 24 mei 2012 23:49 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dat is een goed argument raadsheer.
Ik ben journalist en het nieuws ligt op straatquote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:07 schreef padlarf het volgende:
Maar Stefan, wat vond jij hier precies zo interessant aan dat jij het besloot te filmen? Is je goed recht verder hoor, maar ik vraag het me af.
Wat is de nieuwswaarde hier precies aan danquote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:40 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik ben journalist en het nieuws ligt op straat
Dat er iets gebeurt dat het daglicht niet kan verdragen lijkt mij nieuws.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:40 schreef Splutje het volgende:
[..]
Wat is de nieuwswaarde hier precies aan dan
Er krijgen wat mensen shit over zich heen in een apenpakje, goh wat een nieuwsquote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:42 schreef Stefan het volgende:
[..]
Dat er iets gebeurt dat het daglicht niet kan verdragen lijkt mij nieuws.
Ze zijn een beetje vies, dat is alles. Is het niet vooral zo 'leuk' omdat die meisjes er zelf zo'n heisa van maken? Dat het een stuk minder boeiend was als ze je gewoon je gang hadden laten gaan?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:42 schreef Stefan het volgende:
[..]
Mijn penis kan het daglicht ook niet verdragen, is hij nu ook nieuws?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:42 schreef Stefan het volgende:
[..]
Zodra je m tegen het Paleis op de Dam slaat zeker.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:49 schreef Schalks. het volgende:
[..]
Mijn penis kan het daglicht ook niet verdragen, is hij nu ook nieuws?
Daarom stopt ie 'm graag in donkere holletjes.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:58 schreef Stefan het volgende:
[..]
Zodra je m tegen het Paleis op de Dam slaat zeker.
Dat neemt niet weg dat het een andere situatie betreft die op zijn eigen merites getoetst dient te worden.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:05 schreef Stefan het volgende:
[..]
Portretrecht uitspraken, een waarin een burger op een commerciele foto staat en een waar een burger in een negatieve contekst staat
http://www.solv.nl/weblog/portretrecht-zwaar-de-pineut/18856
Ik zou die meiden graag willen afpersen, doe ik iets nuttigs voor de samenleving.quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:32 schreef de_boswachter het volgende:
Mensen die bij studentenverenigingen moeten om zo populair te worden gevonden zijn gewoon te vaak door de stront getrokken op de middelbare school. Welke malloot gaat zich nou laten vernederen om bij een club nepvrienden te horen, dan ben je toch niet wijs?!? En dan is de studie afgelopen en dan zien ze elkaar nooit meer. Mongo's.
Die meiden daar in Leiden zullen blij zijn dat ze op google staan met een luier om vol ongesteldheid en schijt. Nu nog de namen erbij en je krijgt over pak en beet 5 jaar prachtige sollicitatiegesprekken.
quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:32 schreef de_boswachter het volgende:
Mensen die bij studentenverenigingen moeten om zo populair te worden gevonden zijn gewoon te vaak door de stront getrokken op de middelbare school. Welke malloot gaat zich nou laten vernederen om bij een club nepvrienden te horen, dan ben je toch niet wijs?!? En dan is de studie afgelopen en dan zien ze elkaar nooit meer. Mongo's.
Die meiden daar in Leiden zullen blij zijn dat ze op google staan met een luier om vol ongesteldheid en schijt. Nu nog de namen erbij en je krijgt over pak en beet 5 jaar prachtige sollicitatiegesprekken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |