Hockeyster Pien Sanders bevestigt relatie met Oranje Leeuwin Jill Roord na breuk Thijs van Dam: ‘Erg verliefd’
Tophockeyster Pien Sanders (26) heeft na de breuk met Thijs van Dam de liefde gevonden bij Oranje Leeuwin Jill Roord (28). De voetbalster zat afgelopen weekend op de tribune toen Sanders met Den
Bosch de finale van het landskampioenschap haalde, nu spreekt de hockeyster voor het eerst over hun relatie
Het nieuws over de breuk van Sanders en Van Dam kwam begin dit jaar onverwacht. Ze waren tien jaar samen en ‘hadden het best vaak’ over trouwen. „Dat komt goed’’, zei Sanders nog in 2024. Het was een droomjaar voor de sporters, die allebei goud pakten op de Olympische Spelen in Parijs. Toch eindigde Van Dam het jaar met een gebroken hart.
„Pien heeft besloten een andere weg in te slaan zonder mij’’, zei hij tegen deze site. Sanders beëindigde hun relatie in december. „Dat zal ik moeten respecteren, hoe moeilijk het ook is. Gelukkig is er nog altijd veel respect tussen ons beiden. Maar natuurlijk geeft dit 2024 wel een heel lastig einde.’’
Snel daarna ging het gerucht dat Pien een relatie heeft met Oranje Leeuwin en Manchester City-voetbalster Jill Roord, wier relatie met FC Barcelona-voetbalster Jana Fernández eveneens in december zou zijn geëindigd. De twee hadden het de afgelopen tijd inderdaad gezellig met elkaar, bleek uit foto’s en video’s op sociale media. Maar de relatie hardop bevestigen deden ze niet, tot nu.
Hartstikke verliefd’
„Ik vind het superleuk dat ze er is’’, zegt Sanders bij Hockey.nl over Roords aanwezigheid bij de wedstrijd van afgelopen weekend. „Dit zijn belangrijke wedstrijden voor me, dus ik waardeer het heel erg dat ze aan de kant staat.’’ Als het even kan, komt Sanders ook kijken bij wedstrijden van Roord.
„Dat is alleen wat lastiger, want Jill speelt voor Manchester City. Ik heb er een paar keer op de tribune gezeten. Dat is tof om mee te maken. Ze heeft het fijn als ik er ben.’’ Voor Roord zit het seizoen erop, terwijl het voor Sanders nu juist spannend wordt. „Ze is nu vrij, dus is er nu bij. Ze vindt het leuk om te zien.’’
Roord komt haar vriendin ook aanmoedigen bij de finale volgend weekend. „Ik ben hartstikke verliefd op Jill en we hebben het leuk samen’’, zegt Sanders. „En dat is het verhaal.’’
Oplettende fans zagen Roord de afgelopen tijd al meermaals op sociale media bij Sanders. Niet alleen op foto’s en in vlogs, maar ook in de reacties. ‘I like you’, schreef Roord onder een post van Sanders, die haar daarna haar ‘hockeyvrouw’ noemde. Het stel is vooral een hit op TikTok; twee video’s waarin ze drankjes en broodjes uittesten, trokken honderdduizenden views.