abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 november 2011 @ 17:48:44 #126
302138 HuffTheTalbot
Checking the Basement for Bugs
pi_104520068
In de aanloop naar het WK 2010 speelden veel internationals veelvuldig goed voor hun club (Bayern, Inter).

Op dit moment is Sneijder hopeloos uit vorm; het duurde tot de 60e minuut voordat hij een bal écht lekker aannam. Hij zakt uit tot voorbij de twee verdedigende middenvelders en haalt ballen op bij de links- en rechtsback. Hij forceert en frustreert zichzelf, vandaar ook die onnodige overtredingen en kaarten.

Robben is er niet. Van Persie kan (nog steeds) niets uitrichten als spits in dit systeem. Elia speelt niet, De Jong zit ook op de bank. Kuijt is nuttig, maar alléén als hij de bal kwijt kan als spelers die er iets mee doen. Voor Van Bommel komt het EK te laat; hij begint een probleem te worden op het middenveld - een soort Nederlandse Timmy Simons.

Wat me vooral tegenviel is het gebrek aan dynamiek; er was was nauwelijks beweging op het middenveld en voorin als Nederland de bal had. De Duitsers liepen bij balbezit, elke 50/50 en omschakeling de benen uit het lijf om gaten te trekken: spitsen zakten in, middenvelders gingen erover heen. Bij Nederland stond iedereen alleen maar te wachten óf de bal misschien aan zou komen. De Duitsers gaven 100%, zélfs al hadden ze maar 5% kans om een bal te halen.

Ook durfden onze Oosterburen spelers onder druk in de dekking aan te spelen. Nederland deed dat veel minder, en áls het gebeurde stuiterde de bal zonder uitzondering weg, en volgde een vlijmscherpe counter. Op een gegeven moment zag je de angst in de ploeg sluipen en ging alles helemaal op safe. Na de 3-0 heeft Nederland niets anders gedaan dan de schade beperkt houden.

Duitsland speelde met 4-1-4-1 een slecht vermomd, maar bijzonder effectief counter-systeem. Zo speelden zo ook op het WK en zo zullen ze volgend jaar op het EK ook spelen. De vraag is of Bert dit systeen kan aanhouden? Het verschil werd gemaakt op het middenveld. De ene verdedigende middenvelder van de Duitser jaagde Sneijder al snel een eind achteruit, terwijl de twee VM's van Nederland geen idee hadden waar ze moesten kijken en constant aan alle kanten gepakt werden.

Bert heeft een paar dingen om over na te denken. Voldoet dit systeem nog voor de spelers die ik tot mijn beschikking heb? En is het misschien tijd om Mark - met zachte hand, tijdens een verjaardag, onder het genot van een biertje in de achtertuin - te verlossen uit zijn lijden?
Look behind you! It's your ass!
  vrijdag 18 november 2011 @ 18:02:01 #127
361004 A.Robben
Vleugelspeler
pi_104520470
quote:
3s.gif Op vrijdag 18 november 2011 17:48 schreef HuffTheTalbot het volgende:
In de aanloop naar het WK 2010 speelden veel internationals veelvuldig goed voor hun club (Bayern, Inter).

Op dit moment is Sneijder hopeloos uit vorm; het duurde tot de 60e minuut voordat hij een bal écht lekker aannam. Hij zakt uit tot voorbij de twee verdedigende middenvelders en haalt ballen op bij de links- en rechtsback. Hij forceert en frustreert zichzelf, vandaar ook die onnodige overtredingen en kaarten.

Robben is er niet. Van Persie kan (nog steeds) niets uitrichten als spits in dit systeem. Elia speelt niet, De Jong zit ook op de bank. Kuijt is nuttig, maar alléén als hij de bal kwijt kan als spelers die er iets mee doen. Voor Van Bommel komt het EK te laat; hij begint een probleem te worden op het middenveld - een soort Nederlandse Timmy Simons.

Wat me vooral tegenviel is het gebrek aan dynamiek; er was was nauwelijks beweging op het middenveld en voorin als Nederland de bal had. De Duitsers liepen bij balbezit, elke 50/50 en omschakeling de benen uit het lijf om gaten te trekken: spitsen zakten in, middenvelders gingen erover heen. Bij Nederland stond iedereen alleen maar te wachten óf de bal misschien aan zou komen. De Duitsers gaven 100%, zélfs al hadden ze maar 5% kans om een bal te halen.

Ook durfden onze Oosterburen spelers onder druk in de dekking aan te spelen. Nederland deed dat veel minder, en áls het gebeurde stuiterde de bal zonder uitzondering weg, en volgde een vlijmscherpe counter. Op een gegeven moment zag je de angst in de ploeg sluipen en ging alles helemaal op safe. Na de 3-0 heeft Nederland niets anders gedaan dan de schade beperkt houden.

Duitsland speelde met 4-1-4-1 een slecht vermomd, maar bijzonder effectief counter-systeem. Zo speelden zo ook op het WK en zo zullen ze volgend jaar op het EK ook spelen. De vraag is of Bert dit systeen kan aanhouden? Het verschil werd gemaakt op het middenveld. De ene verdedigende middenvelder van de Duitser jaagde Sneijder al snel een eind achteruit, terwijl de twee VM's van Nederland geen idee hadden waar ze moesten kijken en constant aan alle kanten gepakt werden.

Bert heeft een paar dingen om over na te denken. Voldoet dit systeem nog voor de spelers die ik tot mijn beschikking heb? En is het misschien tijd om Mark - met zachte hand, tijdens een verjaardag, onder het genot van een biertje in de achtertuin - te verlossen uit zijn lijden?
Jij snapt het. Alleen dat van Van Bommel.. geeft hem nog een paar wedstrijden dan zien we wel.
pi_104520518
quote:
3s.gif Op vrijdag 18 november 2011 17:48 schreef HuffTheTalbot het volgende:

Prachtige analyse! _O_
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  vrijdag 18 november 2011 @ 18:08:25 #129
302138 HuffTheTalbot
Checking the Basement for Bugs
pi_104520678
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 18:02 schreef A.Robben het volgende:

[..]

Jij snapt het. Alleen dat van Van Bommel.. geeft hem nog een paar wedstrijden dan zien we wel.
Ik ga misschien een beetje kort door de bocht. Een wedstrijd of twee geleden speelde hij de sterren van de hemel, maar tegen een zwakke tegenstander waarvan ik de naam vergeten ben. Het tempo waarmee hij acteerde tegen Duitsland was onthutsend.

Ik zeg: zet één verdedigende middenvelder voor het centrale duo en vul de rest van het midenveld anders in. Of Van Bommel voor die VM-plek dan de eerste optie is, weet ik niet. Als Strootman zich goed ontwikkelt zie ik hém daar liever spelen.

Bedenk ook dat er nog 9 maanden te gaan is tot aan het EK. Strootman is tegen die tijd weer een stap verder, Van Bommel 35 jaar en nog een stukje minder dan nu.
Look behind you! It's your ass!
  vrijdag 18 november 2011 @ 18:15:30 #130
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_104520902
Ik ben nog steeds voor De Jong - Sneijder voor de verdediging waar De Jong vanzelfsprekend al het vuile werk opknapt. Sneijder kwam in zijn CL jaar ook al wat meer vanuit een positie op het middenveld. Tevens is VdV - Van Persie een uitstekend koppel, waar laatstgenoemde helemaal niks aan Sneijder heeft die eigenlijk altijd voor eigen schietkans gaat.

Tegen sterke tegenstanders zou je dan weer met het WK-blok kunnen gaan spelen eventueel.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_104528010
Maar we hebben VdV nodig om mee te helpen verdedigen. Volgens mij had hij tegen Zwitserland de meeste balonderscheppingen.
Noodles
pi_104541953
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 20:57 schreef ikhouvannoodles het volgende:
Maar we hebben VdV nodig om mee te helpen verdedigen. Volgens mij had hij tegen Zwitserland de meeste balonderscheppingen.
wat? Vdv en verdedigen? :')

Die gozer is te lui om met zijn mannetje mee te lopen en de goal van iniesta zegt genoeg. ;(

Vdv :')
  zaterdag 19 november 2011 @ 03:43:57 #133
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_104542436
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2011 02:47 schreef Doublepain het volgende:

[..]

wat? Vdv en verdedigen? :')

Die gozer is te lui om met zijn mannetje mee te lopen en de goal van iniesta zegt genoeg. ;(

Vdv :')
:') :') :') :') :')

Sneijder is de luie flikker in dit team, Vaart rent zich rot
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_104542455
Bommel eruit, Janssen er in!!!!!!
  zaterdag 19 november 2011 @ 03:47:06 #135
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_104542478
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 03:45 schreef Stout64 het volgende:
Bommel eruit, Janssen er in!!!!!!
is verdedigender nog slechter dan Van Bommel.

zijn beiden ook van origine ook geen verdedigende middenvelders(net zoals strootman trouwens), dus zou je ze naast De Jong moeten neerzetten.

Edit:

En dan is Sneijder de beste keus, want hoe verder van het doel hoe meer lange ballen hij kan geven en minder vaak die godverdomme van afstand schiet
pi_104544956
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 03:43 schreef gniffie het volgende:

[..]

Idd daarom zegt redknapp van niet :')
pi_104545546
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 03:43 schreef gniffie het volgende:

[..]

Mist snelheid.
pi_104545605
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2011 10:59 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Idd daarom zegt redknapp van niet :')
Dus het is zijn mening en niet de jouwe?. Overigens rent V/d Vaart zich in het Nederlands elftal inderdaad kapot, maar mist hij zoals Paul al zegt snelheid en uithoudingsvermogen om het een wedstrijd vol te houden.
pi_104545672
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 11:29 schreef Littlerabbit het volgende:

[..]

Dus het is zijn mening en niet de jouwe?. Overigens rent V/d Vaart zich in het Nederlands elftal inderdaad kapot, maar mist hij zoals Paul al zegt snelheid en uithoudingsvermogen om het een wedstrijd vol te houden.
Aangezien redknapp elke dag met hem werkt en hem elke wedstrijd ziet spelen. Aangezien hij zijn coach is.(maar dat wist je al)
pi_104545685
9 van de 10 keer gaat VdV er bij Spurs uit als ze rond de 60/70e min. een minieme voorsprong hebben omdat VdV het gewoon niet kan belopen en dus erg kwetsbaar is. Neemt niet weg dat het een geweldige voetballer is.
pi_104545725
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 11:32 schreef Paul-89 het volgende:
9 van de 10 keer gaat VdV er bij Spurs uit als ze rond de 60/70e min. een minieme voorsprong hebben omdat VdV het gewoon niet kan belopen en dus erg kwetsbaar is. Neemt niet weg dat het een geweldige voetballer is.
Dat is hij zeker, zelfs dicht bij wereldtop maar niet bij nl elftal. Daar is hij gewoon slecht.
pi_104545919
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2011 11:34 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Dat is hij zeker, zelfs dicht bij wereldtop maar niet bij nl elftal. Daar is hij gewoon slecht.
Ik vond hem tegen Zwitserland eigenlijk de enige die nog de wil toonde om te winnen. Kijk als je hem als linksvoor neerzet in het Nederlands elftal heb je idd geen reet aan hem.
pi_104546940
VdV is de sterspeler bij Tottenham, speelt de laatste weken ook gewoon de wedstrijden uit. Hij is sowieso natuurlijk 10 klassen beter dan bv een Strootman.
Hij heeft alleen het probleem dat Sneijder nog beter is.
Ook in een 2-spitsen systeem kan VdV prima uit de voeten maar dat speelt Oranje nu eenmaal niet.
In 7 van de 10 wedstrijden kunnen VdV en Sneijder prima samen voetballen maar soms moet je ook met 2 middenvelders spelen die meer verdedigend denken ((De Jong, v. Bommel) wil je een wedstrijd over de streep trekken.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zaterdag 19 november 2011 @ 13:51:08 #144
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_104549753
Sneijder is het laatste seizoen dan ook lui, verdedigt amper mee en blijft in de opbouw aan de linkerkant van het veld hangen, wat je ook bij Oranje zag; Kuyt en Van der wiel kregen helemaal geen hulp om dingen aan de rechter kant te forceren. Vaart rent heel het veld af en is altijd in beweging om aanspeelbaar te zijn en is altijd alert in de omschakeling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')