abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95663401
quote:
2s.gif Op maandag 18 april 2011 12:58 schreef Beregd het volgende:

[..]

En als Vanendert er niet was geweest (of een andere ploeg had hem eraf kunnen kletsen door de koers vroeger open te breken), dan weet ik niet of Gilbert zou gewonnen hebben.
Dat bedoel ik. :)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_95663455
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 13:04 schreef marcodej het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. :)
Misschien niet, maar zoas ik al zei, dan had Gilbert wellicht anders gekoerst.
pi_95663496
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 12:58 schreef Lagrinta het volgende:
Er was alleen een kans als je met 3 man ging waar Andy ging en daar zou geen Freire bij moeten zitten die gaat linkeballen.
Inderdaad, Rabo deed eigenlijk alles goed tot de Keutenberg, ze zitten met drie of vier man mee. Het enige wat gewoon ontbrak was een Gesink die met Schleck meegaat. Als die met zn tweeën weg zijn en Fuglsang en de Rabo's erachter stoppen af, dan had het leuk kunnen worden. Uiteindelijk houdt tactiek op en zijn het de benen die overblijven.

Overigens krijg je ook alleen al een andere finale als Cancellara en Fränk niet op de bek gaan.

Ach, het is allemaal gelul achteraf. :D Gilbert was gewoon te sterk. Punt.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  maandag 18 april 2011 @ 13:11:01 #154
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_95663600
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 13:07 schreef marcodej het volgende:

[..]

Ach, het is allemaal gelul achteraf. :D Gilbert was gewoon te sterk. Punt.
Akkoord, maar dat wisten ze op voorhand. Dat betekent nog niet dat je er bij moet neerleggen. Doet me een beetje denken aan PR vorig jaar, waar iedereen het wel goed vond dat Canc won.

Maar de helft zat wsch al dood. (zeker die van rabo)
pi_95663788
quote:
2s.gif Op maandag 18 april 2011 13:11 schreef Beregd het volgende:

[..]

Akkoord, maar dat wisten ze op voorhand. Dat betekent nog niet dat je er bij moet neerleggen. Doet me een beetje denken aan PR vorig jaar, waar iedereen het wel goed vond dat Canc won.

Het zijn types als Hushovd en Flecha die de koers vermoorden. Een Leukemans of Boonen wil altijd wel rijden om Cancellara terug te halen.
  maandag 18 april 2011 @ 13:18:47 #156
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_95663930
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 13:15 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Het zijn types als Hushovd en Flecha die de koers vermoorden. Een Leukemans of Boonen wil altijd wel rijden om Cancellara terug te halen.
Flecha wil ook altijd wel meerijden. Was dit jaar gewoon minder.
pi_95664189
Het probleem is dat elke inspanning voor de Eyserbosweg weggegooide energie is, waardoor elke topper zijn benen tot dan stil houdt, maar dat de finale na de Keuterberg weer zo kort is dat je nauwelijks nog tactische spelletjes kan uitvoeren.
pi_95665817
quote:
2s.gif Op maandag 18 april 2011 13:11 schreef Beregd het volgende:

[..]

Rabobank legde zich er totaal niet bij neer, opende de koers al vroeg etc. Kolobnev en Rodrigeuz probeerden ook weg te komen. Andy Schleck raakt ook weg, en iedereen weet dat als je dan kan, dat je mee moet. Dat gelul hier over dat er tactisch dom gereden is, no way. Niemand kon gewoon mee met Schleck, period.

Er wordt heus wel eens dom gekoerst, maar niemand is zo dom om te denken als Andy Schleck gaat, ach, laten we op de sprint op de Cauberg wachten, die Gilbert pakken we wel. Snap niet dat mensen denken dat er zo gedacht is.

Gesink bevestigt ook gewoon dat hij wist dat hij mee moest met Schleck, maar dat hij gewoon niet kon.
pi_95665860
Ik vind het wel wat hebben dat de favoriet ook gewoon eens wint. Want zoals de afgelopen klassiekers gingen, allemaal leuk en aardig, maar dat moet geen trend worden.
  maandag 18 april 2011 @ 14:26:42 #160
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_95666703
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 14:05 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Rabobank legde zich er totaal niet bij neer, opende de koers al vroeg etc. Kolobnev en Rodrigeuz probeerden ook weg te komen. Andy Schleck raakt ook weg, en iedereen weet dat als je dan kan, dat je mee moet. Dat gelul hier over dat er tactisch dom gereden is, no way. Niemand kon gewoon mee met Schleck, period.

Er wordt heus wel eens dom gekoerst, maar niemand is zo dom om te denken als Andy Schleck gaat, ach, laten we op de sprint op de Cauberg wachten, die Gilbert pakken we wel. Snap niet dat mensen denken dat er zo gedacht is.
Ik denk dat er veel gewoon wouden wachten op de sprint op de cauberg omdat ze al blij waren met een top 10 plaats (zeker als je een leukemans of hermans hoort achteraf), niet omdat ze dachten gilbert te kunnen verslaan.
  maandag 18 april 2011 @ 14:31:00 #161
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_95666884
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 14:05 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Rabo opende de koers veel te vroeg, dat had gemakkelijk 30 kilometer later gekund, dan waren ze waarschijnlijk wel meegegaan met Barredo of Sanchez en dan hadden VDB2 , Bakelants en Vanendert niet volstaan om dat gat vlotjes klein te houden.

En als je dood zit, kan je nog altijd iets proberen, knechten doen dat constant, helemaal dood zitten en toch nog iets doen. Dan ga je voor de aanval met het risico dat je helemaal breekt en pas 15e of 20e wordt, of dat het zomaar even stil valt en dat je toch weg bent. Zeker als je met 3 bent, kan er eentje alles of niets spelen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_95666916
quote:
2s.gif Op maandag 18 april 2011 14:26 schreef Beregd het volgende:

[..]

Ik denk dat er veel gewoon wouden wachten op de sprint op de cauberg omdat ze al blij waren met een top 10 plaats (zeker als je een leukemans of hermans hoort achteraf), niet omdat ze dachten gilbert te kunnen verslaan.
Maar jij denkt dat Leukemans en Hermans wel met Schleck mee hadden gekund?
pi_95666979
quote:
2s.gif Op maandag 18 april 2011 14:31 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Rabo opende de koers veel te vroeg, dat had gemakkelijk 30 kilometer later gekund, dan waren ze waarschijnlijk wel meegegaan met Barredo of Sanchez en dan hadden VDN2 , Bakelants en Vanendert niet volstaan om dat gat vlotjes klein te houden.

En als je dood zit, kan je nog altijd iets proberen, knechten doen dat constant. Dan ga je voor de aanval met het risico dat je helemaal breekt en pas 15e wordt, of dat het zomaar even stil valt en dat je toch weg bent. Zeker als je met 3 bent, kan er eentje alles of niets spelen.
Maar Schleck, de beste man in koers na Gilbert schat ik in, die rijdt volle bak, en die rijdt er 5 seconden voor. Hoe realistisch is het dan dat iemand die véél minder is dan Schleck ook maar weg komt?
pi_95667028
Misschien een Rodriguez, maar die had net een aanval gedaan, en van hem snap je nog wel dat hij wacht op de Cauberg.
  maandag 18 april 2011 @ 14:39:04 #165
67640 SaintOfKillers
pi_95667223
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 14:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Maar Schleck, de beste man in koers na Gilbert schat ik in, die rijdt volle bak, en die rijdt er 5 seconden voor. Hoe realistisch is het dan dat iemand die véél minder is dan Schleck ook maar weg komt?
Hoe meer aanvallen, hoe groter de kans dat Lotto zegt "Fuck, we gaan alles niet doen" en dan kan zelfs een "zwakkere" wegrijden.

Achter de eerste aanvaller zullen ze uiteraard wel gaan rijden en als ze die dan (vrij slim) daar een hele tijd 100 meter voor kunnen laten spartelen om hem pas op het einde terug te halen, dan maak je 't hen alleen maar gemakkelijker als de rest enkel wat gaat zitten toekijken.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_95667570
quote:
2s.gif Op maandag 18 april 2011 14:39 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Hoe meer aanvallen, hoe groter de kans dat Lotto zegt "Fuck, we gaan alles niet doen" en dan kan zelfs een "zwakkere" wegrijden.

Achter de eerste aanvaller zullen ze uiteraard wel gaan rijden en als ze die dan (vrij slim) daar een hele tijd 100 meter voor kunnen laten spartelen om hem pas op het einde terug te halen, dan maak je 't hen alleen maar gemakkelijker als de rest enkel wat gaat zitten toekijken.
Buiten het feit dat iedereen redelijk aan zijn plafond zat, is dit natuurlijk achteraf makkelijk praten. Normaal gesproken is iemand vooruit, de favoriet het werk op laten knappen een goede tactiek. Denk niet dat iedereen vrede had met een zege van Gilbert, zoals wordt gesuggereerd, maar dat men óf niet kon, óf dacht we hebben een goeie kans tegen een Gilbert die de laatste kilometers op met flinke wind tegen veel op kop heeft moeten rijden. En natuurlijk heb je er ook een paar renners bij zitten die al lang blij zijn dat ze erbij zijn.
  maandag 18 april 2011 @ 14:49:01 #167
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_95667580
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 14:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Maar jij denkt dat Leukemans en Hermans wel met Schleck mee hadden gekund?
Leukemans was volgens mij zeker sterk genoeg om nog iets te proberen. Met shleck meegekund weet ik niet...
  maandag 18 april 2011 @ 14:50:13 #168
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_95667629
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 14:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Buiten het feit dat iedereen redelijk aan zijn plafond zat, is dit natuurlijk achteraf makkelijk praten. Normaal gesproken is iemand vooruit, de favoriet het werk op laten knappen een goede tactiek. Denk niet dat iedereen vrede had met een zege van Gilbert, zoals wordt gesuggereerd, maar dat men óf niet kon, óf dacht we hebben een goeie kans tegen een Gilbert die de laatste kilometers op met flinke wind tegen veel op kop heeft moeten rijden. En natuurlijk heb je er ook een paar renners bij zitten die al lang blij zijn dat ze erbij zijn.
Veel denken zeker en vast "liever top 5, dan alles of niets.", en als iedereen zo denkt, is de top 5 te klein.
  maandag 18 april 2011 @ 14:54:12 #169
67640 SaintOfKillers
pi_95667752
quote:
2s.gif Op maandag 18 april 2011 14:50 schreef Beregd het volgende:

[..]

Veel denken zeker en vast "liever top 5, dan alles of niets.", en als iedereen zo denkt, is de top 5 te klein.
Verschil tussen rijden om te winnen en rijden om niet te verliezen. Die 2e groep wint dan (gelukkig en terecht) ook minder vaak.
pi_95667811
quote:
2s.gif Op maandag 18 april 2011 14:50 schreef Beregd het volgende:

[..]

Kan me ook voorstellen dat het moeilijk in te schatten is, sommigen hebben toch niet vaak in die situatie gezeten (een Fuglsang, Hermans, Martens, Hoogerland?)
pi_95667850
Trouwens, Fränk Schleck 22ste vind ik wel een prestatie, als je ziet waar hij nog allemaal stil heeft gestaan :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')