Maar daar blijft het niet bij.quote:Op zaterdag 5 september 2026 22:10 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wanneer je als cultuur homofilie accepteert zeg je in feite niks meer dan: twee handelingsbekwame mensen kunnen zelf prima bepalen of ze wel/geen relatie/seks met elkaar willen.
Of je raegeert op wat ik zeg in plaats van het pad te verleggen, weer, wtf is hier gaande? Niet op mijn eerste vraag inhoudelijk willen reageren (dat alles toch subjectief is), maar dan weet jij er nog iets van te maken waarover iemand 'inhoudelijk' moet reageren. Wat is dit voor verdraaierij gast?quote:Op zaterdag 5 september 2026 22:33 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Reageer dan inhoudelijk.
Definieer "stoornis" en leg uit waarom homoseksualiteit volgens jou een ernstige stoornis is.
Ik heb ook de tijd en moeite genomen om uit te leggen wat de objectieve verschillen zijn tussen homoseksualiteit en pedoseksualiteit en dat wat je als maatschappij accepteert, dan wel een subjectieve beslissing is. Maar dat dit weinig verandert aan de objectieve verschillen tussen die twee.
Ja, het kerkelijk huwelijk.quote:Op zaterdag 5 september 2026 23:38 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Maar daar blijft het niet bij.
Een nog redelijk onschuldige uitbreiding is het “huwelijk” tussen twee partners van hetzelfde geslacht. Dit druist in tegen een breed gedragen traditie van duizenden jaren oud die ik verweven is met verschillende religies.
Geen enkel kind is gevraagd of het geboren wil worden in het gezin of de situatie waarin het geboren wordt.quote:Minder onschuldig is dat een homopaar ook kinderen willen adopteren of zelfs kunstmatig laten verwekken. Daar heb ik bezwaar tegen omdat aan het kind nooit wordt gevraagd of hij dat wel wil. En natuurlijk volgt dan weer de standaard-reactie dat het voor het kind niet uitmaakt etc.
Dat blijkt toch ook uit onderzoek?quote:Op zaterdag 5 september 2026 23:38 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Maar daar blijft het niet bij.
Een nog redelijk onschuldige uitbreiding is het “huwelijk” tussen twee partners van hetzelfde geslacht. Dit druist in tegen een breed gedragen traditie van duizenden jaren oud die ik verweven is met verschillende religies.
Minder onschuldig is dat een homopaar ook kinderen willen adopteren of zelfs kunstmatig laten verwekken. Daar heb ik bezwaar tegen omdat aan het kind nooit wordt gevraagd of hij dat wel wil. En natuurlijk volgt dan weer de standaard-reactie dat het voor het kind niet uitmaakt etc.
Dat is conform een breed gedragen traditie van duizenden jaren oud die ik (sic) verweven is met verschillende religies.quote:Op zondag 6 september 2026 00:16 schreef capricia het volgende:
Het homohuwelijk is in 38 landen landelijk gelegaliseerd.
Met een minderjarige trouwen kan in 120 landen.
Wereldwijd kun je zomaar de conclusie trekken dat minderjarigen veel meer geaccepteerd zijn dan mensen van het eigen geslacht.
Raar maar waar.
Mwaw, niet echt normaal natuurlijk...quote:Op zondag 6 september 2026 00:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is conform een breed gedragen traditie van duizenden jaren oud die ik verweven is met verschillende religies.
Dus dat is dan weer heel normaal...
Terwijl de oude Grieken mannelijke intieme vriendschappen en dus ook relaties onder mannen heel normaal vonden.quote:Op zondag 6 september 2026 00:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is conform een breed gedragen traditie van duizenden jaren oud die ik verweven is met verschillende religies.
Eens.quote:Op zondag 6 september 2026 00:19 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Mwaw, niet echt normaal natuurlijk...
Misschien heb ik iets gemist, maar wat precies is jouw vraag dan?quote:Op zondag 6 september 2026 00:03 schreef Masberum het volgende:
[..]
Of je raegeert op wat ik zeg in plaats van het pad te verleggen, weer, wtf is hier gaande? Niet op mijn eerste vraag inhoudelijk willen reageren (dat alles toch subjectief is), maar dan weet jij er nog iets van te maken waarover iemand 'inhoudelijk' moet reageren. Wat is dit voor verdraaierij gast?
quote:Op zaterdag 5 september 2026 22:10 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Definieer "stoornis". En waarom is het volgens jou een ERNSTIGE stoornis?
Hoe je naar zaken kijkt is subject. Maar de feitelijke objectieve verschillen zijn er:
De hersenen van kinderen zijn nog niet volledig ontwikkeld waardoor ze nog niet goed in staat zijn werkelijk met iets in te stemmen.
De hersenen van volwassenen zijn, over het algemeen bekeken wel volledig ontwikkeld (tuurlijk de exacte leeftijd van volwassenheid is cultuurgebonden, maar het feit dat er een verschil is tussen hersenen op jonge en oudere leeftijd is een feit).
Wanneer je als cultuur pedofilie zou accepteren betekent het dat je zegt: boeit ons niet dat het kind niet instaat is werkelijk in te stemmen, we doen het toch.
Wanneer je als cultuur homofilie accepteert zeg je in feite niks meer dan: twee handelingsbekwame mensen kunnen zelf prima bepalen of ze wel/geen relatie/seks met elkaar willen.
quote:Op zondag 6 september 2026 00:16 schreef capricia het volgende:
Het homohuwelijk is in 38 landen landelijk gelegaliseerd.
Met een minderjarige trouwen kan in 120 landen.
Wereldwijd kun je zomaar de conclusie trekken dat minderjarigen veel meer geaccepteerd zijn dan mensen van het eigen geslacht.
Raar maar waar.
Ondanks dat ik het ook even over 1 kam had geschoren, staat pedofilie natuurlijk niet gelijk met je aangetrokken voelen tot minderjarigen. Minderjarig/meerderjarig is een juridisch iets. Iemand die in het ene land volwassen is, kan in een ander land als niet-volwassen gezien worden.quote:Op zondag 6 september 2026 00:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is conform een breed gedragen traditie van duizenden jaren oud die ik (sic) verweven is met verschillende religies.
Zo heb ik het ook omschreven.quote:Op zondag 6 september 2026 08:55 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
[..]
Ondanks dat ik het ook even over 1 kam had geschoren, staat pedofilie natuurlijk niet gelijk met je aangetrokken voelen tot minderjarigen. Minderjarig/meerderjarig is een juridisch iets. Iemand die in het ene land volwassen is, kan in een ander land als niet-volwassen gezien worden.
En in veel landen kunnen 16-jarigen (vaak dus minderjarigen) wel trouwen, maar een volwassene die op een 16-jarige valt is geen pedofiel. Een pedofiel valt juist op kinderen in de PRE-puberteit
quote:Op zaterdag 5 september 2026 23:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt.
Maar het wordt gezien als parafile stoornis. Het betreft een seksuele gerichtheid van volwassenen op prepuberale kinderen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |