abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220584681
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 07:00 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Wat ik wel gezien heb, dat hij de finish op de baan van Roubaix goed in de vingers had, en dit scenario (waarschijnlijk tegen MvdP) al jaren op deze manier in gedachten had.

Pogacar hoeft niet meer extra te oefenen op de kasseien, maar nog wel op een plaatselijke wielerbaan. En ik vind dat Pogacar ook tweemaal het weer ontzettend mee heeft gehad. Ik acht Wout en Mathieu in regenedities veel kansrijker dan Pogacar.
Wat ik mis aan het hedendaagse wielrennen.
Het zichtbaar afzien, staan, zwoegen, een solo die wordt afgeklopt door een hongerklop.
Dat soort dingen zie je niet meer.
Pogi zit, zet een hoge versnelling in en rijdt door tot de finish, zelfde tempo, zelfde houding.
Vakman pur sang
pi_220586054
Tot zover mijn analyse
Tot de volgende
Vakman pur sang
pi_220587698

Een diepte-interview:

quote:
Inspecteur Kris (48) gaat viraal door opmerkelijke foto met Wout van Aert: “Echt bijzonder om mee te maken”

Een opmerkelijke foto van een juichende agent langs de wielerpiste in Roubaix is de wereld rond gegaan. Naast Wout van Aert staat Kris Cardoen, inspecteur bij politiezone Grensleie.

Een schitterend beeld is het. Wout van Aert met de vinger naar de hemel, net over de meet in de velodroom in Roubaix. Eindelijk de triomf, eindelijk de glorie, eindelijk de belofte aan zijn overleden vriend Michael Goolaerts waargemaakt. Daarnaast de juichende agent. Twee vuisten in de lucht, de glimlach op het gezicht.

De foto is van de hand van Tim Staes, de juichende agent is Kris Cardoen (48) uit Geluwe. Al sinds 2009 werkt hij bij de politiezone Grensleie, die opereert op het grondgebied Menen, Wevelgem en Ledegem.

Dat hij in uniform langs de wielerpiste stond, was niet gepland. “Door de aanzienlijke aanwezigheid van Belgische supporters langs het parcours wordt telkens structureel bijstand gevraagd door de Franse politie”, zegt hij.

Heel dichtbij
Tijdens de twee voorgaande edities werd Kris geposteerd aan de kasseistrook van de Carrefour de l’Arbre, deze keer werd hij gekoppeld aan zijn Franse collega Guillaume en diens vijfkoppige team. “Zij waren verantwoordelijk voor de coördinatie van de Velodroom-sector, waar ik fungeerde als aanspreekpunt voor Nederlandstalige supporters.”

Op die manier beleefde hij de legendarische overwinning van Wout van Aert van wel heel dichtbij. “Het was echt bijzonder om dat van zo dichtbij mee te maken. Ondanks zijn indrukwekkende palmares had hij de voorbije jaren ook met tegenslagen en ereplaatsen te maken gekregen, waardoor deze zege des te meer betekenis had. Het is net leuk wanneer niet altijd de favoriet aan het langste eind trekt.”

Trillende gsm
Of hij dan ook fan is van Van Aert? “Het is niet dat ik een uitgesproken favoriete renner heb. Uiteraard heb ik sympathie voor Wout en de andere Belgen, maar bijvoorbeeld ook voor Mathieu. Voor mij is het vooral belangrijk dat je altijd voor iemand kan supporteren, maar nooit tegen iemand.”

Dat hij supporterde, is duidelijk te zien op de foto. Al snel wist hij dat hij duidelijk in beeld was gekomen. “Enkele seconden tot minuten na de aankomst begon mijn gsm onafgebroken te trillen. Door de beperkte ontvangst op dat moment kon ik de bijhorende foto’s en filmpjes niet meteen openen. Uit een eerste sms kon ik wel afleiden dat ik zelf opvallend in beeld was gekomen. In de dagen nadien bleef dat effect aanhouden.”

Legendarisch
Eén collega merkte op hoe speciaal dat wel was. “’Besef je wel dat je op een legendarisch sportmoment stond’”, klonk het. “En ja, wanneer je dan die beelden van enthousiaste Italiaanse, Engelse en Belgische journalisten terugziet, maar ook Van Aert hoort juichen op dat moment en jij daar dan staat als oranje figuurtje dat staat te juichen. Het is grappig en bijzonder tegelijk. Iets waar ik later nog af en toe met een glimlach op zal terugkijken”, besluit de agent.
  donderdag 16 april 2026 @ 21:47:30 #54
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_220596076
Eigenlijk wel opmerkelijk dat 'we' bij het vrouwenwielrennen flink wat toppers hebben.
En uitgerekend in Parijs Roubaix nog geen enkele Nederlandse dame gewonnen heeft.
Net efkes anges
  donderdag 16 april 2026 @ 21:48:48 #55
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_220596091
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 18:01 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]

Een diepte-interview:
[..]

Ze vinden altijd wel een willekeurige Belg voor een interview.
pi_220606827
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 21:37 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Vroeg me ook al af of het puur voor de foto was of het altijd zo is :{
Altijd dus.

quote:
Stilte
De woonkamer is inmiddels verveld tot een bedevaartsoord. De urne heeft de vorm van een steen en staat prominent in een hoek, omringd met foto’s, bloemen en het shirt dat Michael droeg op de noodlottige dag. Dominant in de eetkamer hangt een levensgrote foto van Michael, energiek wroetend op de Muur van Geraardsbergen. De achtergrond somber in zwart-wit. Hijzelf stralend in lichtblauw. De foto is een week voor zijn overlijden genomen. Geen spoor van naderend onheil. Een jonge wolf in de fleur van zijn leven.

De woning is een plaats voor droefheid geworden, maar ook voor warme herinneringen. Ook tijdens dit interview wisselen Marianne, Staf en Kristof een lach met een traan. Zo liggen ze net niet dubbel als ze oprakelen hoe Michael verschillende keren een koersbroek vergat mee te nemen. Maar er wordt ook een foto bovengehaald die een Britse wielerfan gemaakt heeft, honderd meter voor Michael in elkaar zakte. Het is een gesprek met twee snelheden. De ene keer een snedige demarrage. De andere een lastige klim.

(...)

Kristof stuurt nog elke avond een sms-bericht naar zijn broer. “Michael en ik waren elke dag de laatsten die ‘s avonds berichten naar elkaar stuurden. Dat doe ik nog steeds. Ik heb zijn telefoon nog altijd, ik laad die elke week op en ik betaal nog elke maand zijn abonnement. En dan stuur ik, elke avond opnieuw zonder een dag over te slaan, hetzelfde bericht als toen hij nog leefde: ‘Sloppel (slaapwel, red.) en tot morgen.’”

“Er zijn ongetwijfeld mensen die dat weten”, gaat Kristof voort terwijl ook hij het even moeilijk krijgt. “Onze Michael krijgt nog altijd veel berichten. Op oudejaar, op zijn verjaardag. Ik kijk nooit naar de inhoud. Maar ik hoor ze binnenkomen.”
pi_220608494
quote:
9s.gif Op zaterdag 18 april 2026 16:50 schreef wimderon het volgende:

[..]
Altijd dus.
[..]

Een telefoonabonnement acht jaar aanhouden om berichten te kunnen blijven ontvangen? Hmmm, kun je dan niet beter even prepaid opladen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')