abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 juli 2025 @ 16:56:17 #26
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218278437
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 16:55 schreef wimderon het volgende:
-
Ach Wim
pi_218278692


Was bijna einde tijdperk Onley en einde tijdperk Picnic.
  maandag 21 juli 2025 @ 21:13:34 #28
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218280617
twitter
pi_218280954
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 17:35 schreef wimderon het volgende:


Was bijna einde tijdperk Onley en einde tijdperk Picnic.
Zelf destructief gedrag voor de laatste week.

Zou ik na 10 minuten tour rijden doen.
pi_218281049
quote:
Als we de renner uit Bayeux hadden op voorhand hadden verteld dat hij tijdens de tweede rustdag zou staan waar hij nu staat, namelijk een vijfde plek in het algemeen klassement, had hij ons absoluut niet geloofd. 'Bovendien zei ik vóór de Tour tegen de ploegleiders dat ze me niet moesten vragen om mee te doen voor het klassement, dat ik dat niet wilde.' Toch is dat nu wel het geval. 'Omdat het de Tour is, omdat dit allemaal gebeurt', verklaart Vauquelin.
quote:
Als je naar de jonge Brit zoekt in de algemene rangschikking, hoeft je in ieder geval niet lang te zoeken. De kopman van Picnic PostNL staat er namelijk op de vierde plek al op, op een kleine tien minuten van gele truidrager Pogacar. 'Ook voor mij is dit een verrassing', begint de nog maar 22-jarige Onley dan ook zijn verhaal tegenover de NOS.

'Ik kwam hier eigenlijk niet met ambities voor het klassement', is de Brit eerlijk. 'Ja, in de toekomst wil ik voor het klassement gaan in grote rondes, maar ik had niet verwacht dat het dit jaar al zou zijn.' Het feit dat hij staat waar hij nu staat, komt vooral doordat hij deze Tour opeens bergop met de besten meekon. 'Dus toen zeiden we: laten we hiermee doorgaan zolang het kan. Meedoen voor het klassement in een grote ronde is al een droom, nu gaan we voor het best mogelijk resultaat.'
quote:
“For sure, when I came here, I was never thinking about racing for the GC, also being up there," Lipowitz explained to reporters at the press conference. "I knew after Dauphiné I’m in good shape, and if I can show the legs I’ve had there in the Tour, I can do something really good, so for sure, I’m super happy and also a big surprise for me.”
Ik vind dit zo'n leuke rubriek.
pi_218281116
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 21:54 schreef wimderon het volgende:

[..]
[..]
[..]
Ik vind dit zo'n leuke rubriek.
Nu wachten we nog op Pogi en Jonas die zeggen dat ze eigenlijk niet voor het klassement gingen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_218281341
Mooie rustdag vandaag, dus dan ben ik mooi in de gelegenheid een paar vragen te stellen over zaken die ik niet goed begrijp, maar onze experts waarschijnlijk wel kunnen uitleggen.
1. Als ik kijk naar de renners die helemaal vooraan rijden in de etappe, zie ik vaak motoren met hoge snelheid inhalen die totaal geen aandacht aan die renners schenken, terwijl het toch daar is waar het gebeurt en voor hun nog niets is. Ik vraag me af: waar gaan die motoren naar toe met die vaart voor de leiders waar nog helemaal niets te beleven is?
2. Veel vlagvertoon bij de supporters. Maar waarom wapperen ze ook met de vlaggen naar renners die helemaal niet uit dat land komen van die vlaggen? Dat ze een Deense vlag staan droog te wapperen als Vingegaard langs komt, dat snap ik, maar als anderen langsvliegen, dan heeft het toch helemaal geen nut?
3. Waarom zit de ploegleider altijd aan het stuur en niet in de passagiersstoel, zodat hij zijn volledige aandacht kan richten op zijn renners? Dit is supergevaarlijk als hij ook nog op de weg moet letten.
  maandag 21 juli 2025 @ 22:26:02 #33
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_218281407
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 22:19 schreef Vincent_student het volgende:
Mooie rustdag vandaag, dus dan ben ik mooi in de gelegenheid een paar vragen te stellen over zaken die ik niet goed begrijp, maar onze experts waarschijnlijk wel kunnen uitleggen.
1. Als ik kijk naar de renners die helemaal vooraan rijden in de etappe, zie ik vaak motoren met hoge snelheid inhalen die totaal geen aandacht aan die renners schenken, terwijl het toch daar is waar het gebeurt en voor hun nog niets is. Ik vraag me af: waar gaan die motoren naar toe met die vaart voor de leiders waar nog helemaal niets te beleven is?
2. Veel vlagvertoon bij de supporters. Maar waarom wapperen ze ook met de vlaggen naar renners die helemaal niet uit dat land komen van die vlaggen? Dat ze een Deense vlag staan droog te wapperen als Vingegaard langs komt, dat snap ik, maar als anderen langsvliegen, dan heeft het toch helemaal geen nut?
3. Waarom zit de ploegleider altijd aan het stuur en niet in de passagiersstoel, zodat hij zijn volledige aandacht kan richten op zijn renners? Dit is supergevaarlijk als hij ook nog op de weg moet letten.
1. Ik vermoed dat dat motards zijn die wegen afsluiten of wellicht fotografen die op een goed punt willen stilstaan als de renners voorbij komen. Dit weet @Sjoerd102 vast.
2. Aandachtstrekkerij.
3. Goeie vraag, dit heb ik me ook wel eens afgevraagd. Mijn theorie is dat de hiërarchie in de ploeg wordt doorgetrokken naar de auto (bestuurder is letterlijk in control en staat boven de bijrijder).
  maandag 21 juli 2025 @ 23:17:46 #34
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_218281731
Ik denk dat het hier om de motards van de fotograven gaat.
deze rijden in een zogenaamd 'molentje'.
Er rijden (zeker in de tour) tig motoren mee met fotograven.
Mede ivm veiligheid is het onmogelijk om al deze motoren pal voor de renners te laten rijden.
Daarom wisselen ze dit continu af.
Eerst fotograaf 1 een paar KM, daarna krijgt een andere fotograaf de mogelijkheid.
De 'ordinateur' (zeg maar de verkeersregelaar) bepaalt wanneer er gewisseld wordt.
Motoren dienen dan weer afstand te nemen.

De politie werkt ook in een molentje.
Online is daar ook eea over te vinden
Bekijk deze YouTube-video
Bekijk deze YouTube-video

Al is het wel zo dat bij een Tour de France wegen (en zijwegen) al uren van tevoren afgesloten zijn.

Leuk weetje.
De auto's rijden in koers (voornamelijk) rechts
De motoren voornamelijk links.

3. Goede vraag.
Bestuurder kan makkelijker met de wielrenner communiceren omdat hij ook de snelheid kan aanpassen en het evt slingeren van de auto/renner kan opvangen. Wat dus in feite veiliger is dan als een bijrijder dat zou doen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Sjoerd102 op 22-07-2025 00:07:56 ]
Net efkes anges



quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 2 / 2
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')