abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217491239
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 17:28 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
Er wordt voor de bühne gecontroleerd inderdaad (tabletgoden), maar mocht er ooit een grote naam met een motor rondrijden dan zal dat nooit naar buiten gebracht worden. Dat zou echt de doodsteek zijn voor de sport, bij mechanische doping zou iedereen afhaken.

Merkwaardig genoeg vindt men dat erger dan andere vormen van doping.
Omdat het reputatierisico veel groter is.

Bij doping is het officieel altijd een individueel geval, op festina na tenminste. Maar bij mechanische doping kan het niet zonder dat het team het weet, of zonder dat colnago het weet. Iemand moet die motor plaatsen, de batterij in het frame verwerken. Ding moet ook niet zwaarder worden want dat valt direct op, bij een val moet het bovendien niet breken want ja. Dat doet ook iets met een fabrikant en dus verkoop om maar wat te noemen.

Daarom geloof ik er ook niet zo in: de cirkel van mensen die het weet wordt dan te groot, en dan gaan dingen lekken.
pi_217494037
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2025 17:23 schreef DiegoFuser het volgende:

[..]
Leeft de vorige Sporza-hype Fleur Moors nog?
Nog net.

quote:
Waarom Fleur Moors geen enkele koers reed sinds 1 december: “Plots vonden ze de oorzaak en moest ik onder het mes”

Geen BK veldrijden, geen WK veldrijden en nu ook geen voorjaar op de weg. Fleur Moors (19) zit even in de hoek waar de klappen vallen. Maar de Limburgse, die op 1 december 2024 voor het laatst een rugnummer opspeldde, timmert aan de weg terug. “Tot 7 mei train ik vanuit Calpe.”

Een jaar geleden debuteerde Fleur Moors voor de gerenommeerde wegploeg Lidl-Trek in de Spaanse driedaagse Vuelta Extremadura Féminas om nadien de handschoen op te nemen in de Ronde de Mouscron en de Scheldeprijs. Dit voorjaar? Geen spoor van de 19-jarige Bocholtse, die eerder al haar crossseizoen voortijdig moest afbreken en bijgevolg geen kampioenschappen kon rijden in het veld. Voor Moors’ laatste wedstrijd moeten we zowaar teruggaan naar 1 december 2024, toen ze beslag legde op een knappe twaalfde plaats in de wereldbekerveldrit van Dublin.

“Ik ben ook nog afgereisd naar Sardinië. Maar die wereldbeker werd in extremis afgelast vanwege stormweer. Dus ben ik vanuit Sardinië doorgereisd naar een Spaanse costa, waar het winterkamp met mijn wegploeg gepland stond. Alleen staken fysieke ongemakken daar voor het eerst de kop op”, reconstrueert Moors de aanleiding voor de vijf moeilijke maanden die ze achter de rug heeft. “Ik kreeg griep en keerde huiswaarts. In Bocholt werd ik vervolgens getroffen door sinusitis, waarmee ik drie maanden heb gesukkeld vooraleer er een sluitende diagnose kwam. Ik heb talloze dokters gezien, tot longartsen toe. Uiteindelijk kwam ik bij een NKO-centrum (neus-, keel-, oorcentrum, red.) terecht, waar men problemen met de slijmproductie vaststelde en mij aanraadde om onder het mes te gaan. Dankzij een operatie werd de bijholte van mijn neus vergroot opdat ik makkelijker die slijmen kan afvoeren. (Zucht) Je wil niet weten hoeveel fysiologisch water ik de afgelopen maanden door mijn neus heb gespoeld.”

Rentree? Dwars door de Westhoek
Inmiddels is het ergste leed geleden en zit Fleur opnieuw op de fiets.
“Sinds 15 april vertoef ik in het Spaanse Calpe. Dat over wonderlucht lijkt te beschikken, want ik kan eindelijk weer vrij ademen”, grinnikt de Bocholtse. “Ik blijf nog tot 7 mei, want inmiddels is ook mijn crossploeg (Baloise Glowi Lions, red.) naar hier afgereisd. Lidl-Trek heeft zich al die maanden heel begripvol getoond. Ze willen dat ik pas hervat wanneer ik helemaal hersteld en in conditie ben. Het plan is om begin juni opnieuw in competitie te treden. In Dwars door de Westhoek en Dwars door het Hageland wil ik er meteen staan. Vorig jaar eindigde ik daar respectievelijk zesde en achtste. Het zijn dus koersen die me goed liggen.”

Moors heeft de blik alweer vooruit gewend. Het kan echter niet anders of deze donkere periode heeft haar getekend.
“Dat klopt. Ik heb heel veel geduld moeten uitoefenen, veel moeten wachten. Of ik nu met vrienden afsprak of niet, in mijn achterhoofd knaagde het dat ik niet kon fietsen. Ik hield me echter voor dat ik hier sterker zou uitkomen en ik denk dat me dat ook zal lukken. Ik heb gemerkt hoe hard ik de cross en de koers gemist heb. Daardoor heb ik nu nog meer zin om alles te geven wat ik in me heb”, besluit Moors, die het BK in Binche met rood heeft omcirkeld. En het weg-WK in Rwanda? “Laat ons zeggen dat ik daar niet weigerachtig tegenover sta.”
  Moderator woensdag 30 april 2025 @ 21:33:10 #178
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_217503166
twitter

Een draadje met alle aanvallen op de Redoute van de afgelopen jaren. Als je al die beelden op een rij zet valt de aanval van Pogacar nog meer op. Je ziet allerlei pakhazen door je beeld schuiven die staand op de pedalen met de guidon vanonder amper een paar meter van de tegenstand weg weten te rijden. En dan aan het eind Pogacar die licht pedallerend zichzelf zittend richting Luik teleporteert. Het contrast is echt bizar. Uiteindelijk is het niet eens een overdrijving om te beweren dat we zoiets nog nooit hebben gezien.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_217503185
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2025 21:33 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]

Een draadje met alle aanvallen op de Redoute van de afgelopen jaren. Als je al die beelden op een rij zet valt de aanval van Pogacar nog meer op. Je ziet allerlei pakhazen door je beeld schuiven die staand op de pedalen met de guidon vanonder amper een paar meter van de tegenstand weg weten te rijden. En dan aan het eind Pogacar die licht pedallerend zichzelf zittend richting Luik teleporteert. Het contrast is echt bizar. Uiteindelijk is het niet eens een overdrijving om te beweren dat we zoiets nog nooit hebben gezien.
Je zou er bijna een complotwappie van worden en daadwerkelijk gaan geloven dat meneer een motortje in zijn fiets heeft zitten. Wat Pogacar doet kán fysiek helemaal niet. Geen enkel mens ooit heeft hem dit voor gedaan, we hebben het inderdaad letterlijk nog nooit gezien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')