abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214207740
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 23:12 schreef wimderon het volgende:
[ x ]

Ik heb het idee dat die commentatoren voor Turgis waren.
Dat is nog eens passie toch, heerlijk!
Mja
pi_214207764
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2024 05:20 schreef Pino112 het volgende:
https://nos.nl/collectie/(...)juiste-keuze-geweest
[..]
2x lek dus. En Niermann-god ( @:groenen)
Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat die lekke banden bepaald geen toeval zijn. Het zal ook te maken hebben met hoe iemand stuurt en op de fiets zit. Ook met het materiaal zelf natuurlijk. Maar het lijkt wel duidelijk dat bijv. een Pogacar en VdP veel minder vaak een lekke band hebben dan Vingegaard en Van Aert.
Mja
  maandag 8 juli 2024 @ 10:00:50 #78
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_214207871
Dat Vingegaard op 80 kilometer van de streep geen zin heeft om vol mee te draaien, alas. Het is niet om aan te gluren, maar vanuit tactisch oogpunt gewoon logisch. Zeker als je net bent lekgereden en we in een rit zitten waar defect materiaal je hele ronde kan verpesten. Laten we een kat echter een kat noemen: 80 kilometer, 4 kilometer of 100 meter, rijden doet hij eigenlijk nooit. Direct in volle paniek als hij niet omringt is door zeven blauwhemden.

Het meest hallucinante was nog toen Pogacar op het asfalt nota bene een aanval plaatste op 90 kilometer, waarna Remco er naartoe reed en gevolgd werd door Jorgenson en Laporte. Daarachter viel een heel klein gaatje van nauwelijks tien meter en direct hing hij als een mak schaap aan de telefoon. HELP ME.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_214208074
Je kan allerlei valide tactische redenen waarom Vingegaard nooit meereed, maar er zijn ook allerlei valide tactische redenen voor Evenepoel en Pogacar om niet aan te vallen op 80 km voor de streep. Zij doen het wel, Vingegaard niet, dat is evident een niet te ontkennen verschil.
pi_214208125
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 18:13 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
De heuvels hielden te ver van de finish op. Pogacar deed nog z'n best op de vlakkere stroken, maar daar wegrijden is zelfs voor hem net niet mogelijk dus.

Visma had er nog een punt aan kunnen toevoegen als ze niet zo conservatief hadden gereden.
Ik snap die redenatie, maar anderzijds, het is niet altijd beter om meer heuvels richting het einde te hebben. Als die er in dit geval hadden gelegen dat had waarschijnlijk de beste man bergop in de kopgroep (ik denk Gee, misschien Pidcock, met heel veel mazzel waren er twee bij elkaar gebleven) de rest losgereden en met voorsprong de finish bereikt. Nu kreeg je een fascinerend tactisch steekspel dat tot het laatst alle kanten op kon vallen. Zelfde gold voor het peloton, met meer heuvels richting de finish was Pogacar weggereden bij de rest en had er weer een minuutje bij kunnen pakken. Nu had Visma een keer de kans om als team van meerwaarde te zijn, en we doen er lacherig over maar ik kan dat toch ook wel waarderen t.o.v. het vreemdelingenlegioen van UAE. Wielrennen is een teamsport om er maar eens een goed cliché in te gooien.
pi_214208406
Ik vond de grindstroken nogal kort van duur. Ik had liever een langere grindstrook gezien, en dan minder in aantal.
  maandag 8 juli 2024 @ 16:46:01 #82
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_214211940
Ach, Vlasov
pi_214212038
De etappe uitfietsen met een enkelbreuk, waarom niet
pi_214212249
Vlasov valt sinds 2020 bijna elk jaar wel een keer uit in n grote ronde. 8 deelnames, 4 opgaves
Het beste adres voor al uw primeurs!

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 4 / 4
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')