Aboutaleb staat toch gewoon de schuld af te schuiven alsof hij er niks aan kan doen, maar dat ligt volgens mij wel iets genuanceerder. Ik stond ooit eens na een conferentie van m'n werk met een fanatieke PSV'er te praten, die daar ooit betrokken was geweest bij de veiligheidsoperaties. Die zei dat het dweilen met de kraan open is, daar zat vuurwerk regelmatig in de vrachtwagens die de catering kwamen brengen.
Daarbij heb je gewoon ook te maken met personeelstekorten vandaag de dag. De laatste tijd sta ik steeds langer te wachten voor de Kuip en er zijn ook wel eens poorten gewoonweg niet open. Het personeel dat er wel staat zijn ongetrainde studentjes die op het laatste moment opgetrommeld worden en steekproefsgewijs fouilleren.
Overigens vind ik stadionfakkels eigenlijk altijd sfeerverhogend werken en best wel wat toevoegen, doe het alleen niet als de wedstrijd al bezig is in verband met de rookontwikkeling. Gisteren was natuurlijk ook gewoon een storm in een glas water, het was toch een heel minimaal brandje dat je binnen een halve minuut had kunnen doven. Alleen iedereen stond een beetje gezapig ernaar te kijken in plaats van even een brandblussertje leeg te spuiten. Maar goed, dat is allemaal een andere discussie.