abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212961743
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 06:13 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Scheldeprijs :@
Betcity Elfstedenrace
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_212961751
Ik kan er trouwens niet aan wennen dat Tosh voor Visma rijdt.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_212961763
Ik vind de E3 mooier dan Gent-Wevelgem, maar toch sla ik Gent-Wevelgem hoger aan.
  dinsdag 26 maart 2024 @ 07:02:23 #179
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_212961807
Nederlandse (prof)wedstrijden hebben sowieso een handje er van om sponsors erbij te betrekken
Volta NXT Classic
Amstel Gold Race
Ster ZLM Tour
Betcity Elfstedenrace
Renewi Tour.
Net efkes anges
  dinsdag 26 maart 2024 @ 07:17:10 #180
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_212961892
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 21:30 schreef VoMy het volgende:
Ik vind Strade best oké als koers, maar dat mist toch een beetje de gravitas horend bij de echte monumenten? Voelt voor mij een beetje als een race die vooral leuk wordt gevonden als opwarmer, niet als piekmoment of zwaartepunt voor de starters. Kan een kwestie van perspectief zijn natuurlijk.
Dat geldt net zoveel voor Sanremo of Lombardije. Het 'probleem' van Strade Bianche is dat het een extreem unieke koers is. Het brengt allerlei verschillende renners samen van alle maten. Een podium Van der Poel, Alaphilippe en Bernal zul je waarschijnlijk nergens zien. Als je dat gaat proberen te promoveren tot status van monument, waarvoor ze dit jaar al een eerste voorzet hebben gegeven middels de lengte en het aantal hoogtemeters, maak je er bijna een tweede Lombardije van.
Put these foolish ambitions to rest.
  dinsdag 26 maart 2024 @ 07:27:52 #181
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_212961987
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 18:46 schreef Dale__Cooper het volgende:
Roubaix naar het najaar zie ik altijd nog wel als aantrekkelijk alternatief om de klassieke renners nog een laatste doel mee te geven.
Hier ben ik ook al langer voorstander van. Of ja, gewoon een hele herconstructie van de kalender. In de periode rond oktober krijg je waarschijnlijk veel meer de weersomstandigheden die passen bij de Vlaamse klassiekers, in plaats van de gebruikelijke 17 graden die we tegenwoordig al in de eerste twee weken van april hebben. En je maakt het veel uitnodigender voor types Van Aert en Van der Poel om naar Luik en Lombardije te komen.
pi_212964376
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 07:17 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Dat geldt net zoveel voor Sanremo of Lombardije. Het 'probleem' van Strade Bianche is dat het een extreem unieke koers is. Het brengt allerlei verschillende renners samen van alle maten. Een podium Van der Poel, Alaphilippe en Bernal zul je waarschijnlijk nergens zien. Als je dat gaat proberen te promoveren tot status van monument, waarvoor ze dit jaar al een eerste voorzet hebben gegeven middels de lengte en het aantal hoogtemeters, maak je er bijna een tweede Lombardije van.
Maar wat is daar dan het probleem van?
Juist dat de Strade uniek is maakt dat het mooi tussen andere monumenten past, geen koers die daar op lijkt. Dan is het in ieder geval niet 'het kleine broertje van'.
Al moet ik wel zeggen dat 3 monumenten in Italië wat veel is.
  dinsdag 26 maart 2024 @ 11:54:48 #183
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_212964381
Zürich is natuurlijk het zesde monument.
pi_212964395
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 07:27 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Hier ben ik ook al langer voorstander van. Of ja, gewoon een hele herconstructie van de kalender. In de periode rond oktober krijg je waarschijnlijk veel meer de weersomstandigheden die passen bij de Vlaamse klassiekers, in plaats van de gebruikelijke 17 graden die we tegenwoordig al in de eerste twee weken van april hebben. En je maakt het veel uitnodigender voor types Van Aert en Van der Poel om naar Luik en Lombardije te komen.
Beetje dubbel. Aan de ene kant is het toe leven naar zo'n Vlaamse week wel fantastisch, aan de andere kant heb ik ook wel genoten van de coronajaren waardoor koersen op andere plekken op de agenda kwamen.

Ik zou het ergens wel mooi vinden dat er vaker met wedstrijden wordt geschoven. Dan krijg je ook compleet andere voorbereidingen van het ene naar het andere jaar.
  dinsdag 26 maart 2024 @ 13:34:23 #185
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_212965335
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 11:53 schreef vivelafete het volgende:

[..]
Maar wat is daar dan het probleem van?
Juist dat de Strade uniek is maakt dat het mooi tussen andere monumenten past, geen koers die daar op lijkt. Dan is het in ieder geval niet 'het kleine broertje van'.
Al moet ik wel zeggen dat 3 monumenten in Italië wat veel is.
Het probleem is dat ze nu een krampachtige poging aan het ondernemen zijn van de Strade Bianche een monument te maken, waardoor het juist paradoxaal zijn uniekheid verliest. Ze maken namelijk niet alleen de afstand langer, ze gooien er ook nog een paar extra grindpaden en bijbehorende hoogtemeters tegenaan. Namelijk bijna 600 zelfs, en daar zou nog een uur koers bovenop moeten komen. Het is nu in de hoop tot hoogste status gebombardeerd te worden juíst het kleine broertje van Lombardije aan het worden.
pi_212965387
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 11:56 schreef vivelafete het volgende:

[..]
Beetje dubbel. Aan de ene kant is het toe leven naar zo'n Vlaamse week wel fantastisch, aan de andere kant heb ik ook wel genoten van de coronajaren waardoor koersen op andere plekken op de agenda kwamen.

Ik zou het ergens wel mooi vinden dat er vaker met wedstrijden wordt geschoven. Dan krijg je ook compleet andere voorbereidingen van het ene naar het andere jaar.
Ja, en de Giro, Tour en Vuelta laten rouleren.
  dinsdag 26 maart 2024 @ 13:43:10 #187
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_212965405
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 13:40 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ja, en de Giro, Tour en Vuelta laten rouleren.
Goed idee. Een Vuelta in de bloedhete zomer :D
pi_212969339
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2024 21:30 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Tro-Bro Leon.
Daar zou ik graag de grote mannen aan de start zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')