Ik zie vooral de parallel met Smith vorig jaar, na de winst van de WGP (ook zn eerste major)quote:Op zondag 19 november 2023 20:49 schreef Alaphilippe_ het volgende:
- Vorig jaar werd Smith wereldkampioen nadat hij de bevrijdende GSoD won.
De Grand Slam winnaar wordt zelden daaropvolgend ook wereldkampioen. Daarnaast, hoe hoger de verwachtingen hoe meer druk er op komt te staan. Kan Humphries die inmiddels aan? Grand Slam is fantastisch en zo'n finale als deze brengt natuurlijk druk met zich mee, maar het WK is met niks te vergelijken. Het duurt veel langer dan andere toernooien, er zitten een zwik feestdagen tussen, veel meer media-aandacht, er is meer geld mee gemoeid, meer emotie.quote:Op zondag 19 november 2023 20:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dit is wel een goed moment om te pieken. Als je hier zo'n toernooi smijt ben je direct favoriet voor WK. De anderen zullen heel veel twijfels hebben. Op Gary, Cross en Price na.
Het is vooral voorbarig om Humphries als WK-winnaar op te schrijven omdat de kans meer dan aanwezig is dat Smith, Price en Anderson in zijn helft komen te zitten.quote:Op zondag 19 november 2023 20:54 schreef Wertha het volgende:
[..]
De Grand Slam winnaar wordt zelden daaropvolgend ook wereldkampioen. Daarnaast, hoe hoger de verwachtingen hoe meer druk er op komt te staan. Kan Humphries die inmiddels aan? Grand Slam is fantastisch en zo'n finale als deze brengt natuurlijk druk met zich mee, maar het WK is met niks te vergelijken. Het duurt veel langer dan andere toernooien, er zitten een zwik feestdagen tussen, veel meer media-aandacht, er is meer geld mee gemoeid, meer emotie.
Het is wel heel erg voorbarig om Humphries al met potlood als wereldkampioen op te schrijven.
Het is logisch om dat te denken, hoor. Maar er zijn wat nuances; Price is niet altijd even constant, maar verliest soms vreemde duels dit jaar. Tegen Cullen op de WMP, tegen Noppert op het EK. Het bracket lijkt voor hem niet gunstig op te gaan tekenen, maar als hij de flaws in setspel kan vermijden is hij gewoon een grote tegenkandidaat.quote:Op zondag 19 november 2023 21:00 schreef Doevelaer het volgende:
Laat mij gewoon mokerdiep in de Humphries fan tunnel zitten ja
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op naar Minehead, zal ik straks even een topique voor verzorgen.
quote:Op zondag 19 november 2023 21:26 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Virtuele ranking richting het WK: https://www.dartsrankings.com/wch
Virtuele brekketArme Barney.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op naar Minehead, zal ik straks even een topique voor verzorgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |