abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210825970
Regenboogzebrapad Biervliet beklad met zwarte verf, gemeente doet aangifte

quote:
Het net aangelegde regenboogzebrapad in Biervliet is overgeschilderd met zwarte verf. Waarschijnlijk is het afgelopen nacht gebeurd. Al sinds de aanleg van het pad zijn er meningsverschillen over het pad, dat staat voor inclusie. De dorpsraad betreurt het voorval en de gemeente Terneuzen doet aangifte van vandalisme.

Het regenboogzebrapad ligt in de Braakmanlaan, vlak bij basisschool 't Geuzennest. Een plek waar veel kinderen en ouders oversteken in verband met de kinderopvang, de school en een speelweide in de buurt. Wethouder Laszlo van de Voorde reageert juist daarom verbaasd: "Het zebrapad staat voor inclusie. Iedereen moet zichzelf kunnen zijn en zich geaccepteerd en sociaal veilig voelen. Een dergelijke actie draagt niet bij aan deze mooie gedachte."

'Ik kan er met mijn pet niet bij'
Het verzoek voor een regenboogzebrapad kwam van de dorpsraad. Sinds april is de gemeente Terneuzen namelijk een regenbooggemeente waarbij er extra aandacht is voor de acceptatie van de lhbtiq+'ers. Voorzitter Mattie Verherbrugge reageert dan ook ontzet op de bekladding. "Het is gewoon triest en ik kan er met mijn pet niet bij", laat hij weten. Een dader durf hij niet aan te wijzen. "Geen idee wie erachter zit en in welke hoek we het moeten zoeken."

Op een Facebookbericht van de gemeente Terneuzen vorige week kwamen al gemengde reacties op het pad. Zo zien sommige inwoners het niet als een 'echt' zebrapad en vinden ze het zonde van het geld. "Een stoep opnieuw aanleggen, waar mensen nu over struikelen, daar is geen geld voor", klonk een van de reacties.

Naast de aangifte gaat de gemeente kijken of en hoe ze het zebrapad kunnen herstellen.

https://www.omroepzeeland(...)meente-doet-aangifte
https://m.facebook.com/st(...)l&id=100064565114891

Coalitie in Terneuzen: TOP/Gemeentebelangen, CDA, VVD, PvdA en GroenLinks
Dat is echt raar. Ik start het topic opnieuw. Er staat wel een hele vreemde mening van iemand anders dan. Niet eens een laatste post van iemand. Gewoon een willekeurige gek die wat roep onder jouw naam. Daar moet neheer iets aan doen.
pi_210826232
ik vond dit van jou ook wel 'willekeurig gek' als laatste post in dat topic:

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 19:29 schreef Jaroon het volgende:
Ik kan het niet vinden nu op youtube. Dat 4 (eigenlijk 2) mannen in vrouwenkleding keihard het gevecht aangaan op straat. Professioneel. Kijken of ze okay waren. Dan nog even waarschuwen.
of was dat iemand anders die wat riep onder jouw naam? :?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 21:04:46 #3
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_210826280
Dan heb je ook geen leven, als je je tijd verdoet om een zebrapad te bekladden. Trieste kneus.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_210826387
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 21:04 schreef Harvest89 het volgende:
Dan heb je ook geen leven, als je je tijd verdoet om een zebrapad te bekladden. Trieste kneus.
Dan heb je wel echt een raar beeld van de wereld. idd. Ook omdat mensen die dat zien gebeuren afkeurend zullen zijn. Dus doen ze het in de nacht. Wat is de impact dan? Negatief in het nieuws.....
pi_210934145
Is niet goed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')