abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210776333
Erg informatief hoe zeihan hier, de vergelijking maakt tussen de manier waarop de Britten en fransozen hun koloniale macht uitoefenden. Daar waar de Engelsen vooral gericht waren op de lokale Economische systemen door te laten draaien waren de fransozen vooral bezig hun eigen visie op de wereld te dringen. Hij noemt het een grote ego strelings oefening.
İk begrijp nu ook waarom de Fransen frontrunner waren met het onthoofden van kadaffi om vervolgens wanneer er een nieuwe macht in plaats is, deze te onthoofden om hun eigen mannetje te plaatsen, zoals ze hebben geprobeerd met haftar/Wagner/VAE, wanneer de heersende macht niet omkoopbaar is.
Omdat ze in dit spel zo goed zijn moet je een herintreding van de fransozen zeker niet uitsluiten. Eigenlijk maakt zeihan de Fransen behoorlijk zwart in deze video :P

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210781930
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2023 16:21 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Ik geloof ook niet in ze zogenaamde nobele intenties van Europa. Europa zit er ook voor zichzelf. Net zo goed als de Chinezen.
[ twitter ]
het Westen knijpt nu ook een oogje dicht bij Ethiopië trouwens. Het regime in Addis Abeba onderdrukt wreed de opstanden in Tigray en andere regio's die zich niet willen ontwapenen. Dat in verband met zowel het tegengaan van invloed van Rusland in Afrika als migratie vanuit Afrika naar Europa. Ik denk dat dat ijdele hoop is zolang Rusland wapens kan verkopen
pi_210795354
quote:
NOS Nieuws

Vandaag, 10:42
Gewapende groepen rukken op in Mali nu westerse militairen zijn vertrokken

liane Lamper
redacteur Online
In het noorden van Mali rukken gewapende groeperingen op sinds de duizenden westerse militairen het land hebben verlaten. De militaire junta in het West-Afrikaanse land blijkt niet zelf in staat om de achtergelaten legerposten te bemannen en de bevolking te beschermen tegen het geweld van militanten.
https://nos.nl/artikel/24(...)iren-zijn-vertrokken

gaat ook over de wanorde in Niger
pi_210831342
De Sahel is fucked
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 4 oktober 2023 @ 12:15:22 #30
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210831393
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 12:09 schreef Slayage het volgende:
De Sahel is fucked [ twitter ]
Niet onverwacht. Ach, zolang die lui maar niet allemaal hier komen aankloppen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_210831647
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 12:15 schreef Perrin het volgende:

[..]
Niet onverwacht. Ach, zolang die lui maar niet allemaal hier komen aankloppen.
İn Algerije hebben ze een manier gevonden om het doorreizen te verhinderen
twitter
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')