abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210638207
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

We feliciteren de heer Montero met weer een overwinning, langzaam worden al zijn geliefkoosde Asturische hellingen opgepikt. Na 178,9 kilometer bereiken we voor de tweede keer de top van deze Cruz de Linares, een klim die dus debuteert in de Vuelta. Een klim die vooral geschikt is als klim onderweg, minder als aankomst, aldus Montero. Nouja, hij krijgt deels zijn zin, het is nu allebei. Én een pas, én een aankomst. In principe vind ik de klim ook wel geschikt voor een aankomst, omdat de steilste stroken wat verder van de aankomst te vinden zijn. Een prima klim, met op de top een prima uitzicht. Niet iedere mirador is de moeite waard, deze wel. Boven op de top van de klim zien we Proaza liggen, het plaatsje waar het vooral over gaat in het roadbook. Het hoogtepunt van Proaza is de middeleeuwse toren, die ik al met jullie heb gedeeld. We zien ook de Valles del Oso, de valleien van de beer. Blijkbaar wordt er jaarlijks een cicloturista georganiseerd die aankomt boven op de gevreesde Gamoniteiro, tijdens die toertocht moeten de deelnemers ook de klim naar Cruz de Linares bedwingen. Een klim waar we verder voorlopig nog weinig over kunnen zeggen. Op de top vinden we ook een grasveld waar normaal wat paarden lopen te grazen. De klim is nog geschiedenisloos, we gaan nu pas een paar hoofdstukken aan het boek toevoegen. Famous last words van Pedro Delgado: “Deze finish in La Cruz de Linares is moeilijker dan mij was verteld en hier zal de Vuelta worden beslist, aangezien de etappe van de volgende dag in de Sierra de Guadarrama zo moeilijk niet is”, legt Perico uit.

In startplaats Pola de Allande wordt het overdag 27 graden, terwijl het droog zou moeten blijven. Wind is er amper, het is simpelweg windstil. In Proaza, in de vallei onder de klim, wordt het 25 graden, ook hier geen kans op regen en niet veel wind. Net iets meer wind wel, een beetje uit het oosten. Tegenwind in aanloop naar de slotklim, meewind op de slotklim. Dat wordt weer een record, al kan dat ook liggen aan het feit dat we hier voor het eerst boven gaan komen. Eindelijk weer eens een langere bergrit, dus beginnen we weer wat vroeger. Om 12:47 staan de renners aan het vertrek, na een neutralisatie van acht minuten mag Remco Evenepoel om 12:55 zijn eerste demarrage gaan plaatsen. De rit wordt integraal uitgezonden, Eurosport 1 is er meteen om 12:30 bij, eerst met een stukje zelfbevlekking en daarna volgt de registratie van de koers. VRT1 is om 13:35 van de partij, na het onvermijdelijke journaal. De aankomst verwacht men tussen 17:16 en 17:45.

Deze bergrit is wat langer en daardoor lastiger te controleren, ik verwacht dat het vandaag wel voor de vluchters gaat zijn. Een grote groep gaat ontsnappen en die mogen de ritzege onderling gaan verdelen, wat natuurlijk niet het belangrijkste onderdeel van deze rit gaat zijn. De vraag is vooral wat Jumbo gaat doen. Steken Roglic en Vingegaard nóg een mes in de rug van Kuss? Of gaat hij eindigen als Caesar? Het is sport, normaal gesproken zijn we blij als de beste wint, maar in dit geval snap ik de heren Roglic en Vingegaard niet helemaal. Zonder de aanwezigheid van Kuss had Roglic dit jaar de Giro niet gewonnen, om maar wat te noemen. Tijd om een keer iets terug te geven, zou je denken. Maar nee, ik denk dat Vingegaard en Roglic Kuss opnieuw gaan bestoken en dat hij vandaag uit het rood gereden gaat worden, de slotklim is er lastig genoeg voor. Dus gaat Kuss slim moeten zijn. Voorlopig laat hij zich naar de slachtbank rijden, dit kan hij voorkomen door een keer zelf als eerste aan te vallen. Gewoon full retard gaan op de eerste keer Cruz de Linares, wat gaan die andere twee doen dan? Als ze reageren worden ze op een ongeziene manier aan de schandpaal genageld. Gaan andere renners zoals Ayuso, Mas en Landa reageren? Zelfs als ze dat doen, je kunt ze ondertussen prima laten rijden, achterstand zat. Nee, Kuss moet hier echt het initiatief gaan nemen als hij wil winnen. Al sluit ik niet uit dat hij helemaal niet wil winnen, blijkbaar vindt hij alles wel best. Hoe dan ook gaat dit een dag vol spektakel worden, het internet gaat volledig gesloopt worden als Kuss aan het eind van de dag niet meer de rode trui draagt. En die kans lijkt me behoorlijk groot. In de tussentijd winnen wat vluchters de rit, boeiend.
1. Evenepoel. Als hij iets slimmer met zijn krachten omspringt moet dat lukken. Niet te vroeg, niet te enthousiast, iets meer met het hoofd. Of niet, want ik hoef hem eigenlijk niet nog een rit te zien winnen, maar afijn.
2. Bardet. Die zag ik op de Angliru nog even in de aanval gaan. Blijkbaar nog best in orde, tijd om weer eens in de vlucht van de dag te zitten dus.
3. Storer. We gooien er een paar random saaie namen in, jongens waarvan we hopen dat ze niet winnen.
4. Rubio. Tijd om voor de aanval te kiezen nu Mas het logischerwijs weer eens laat afweten.
5. Sanchez. Pelayo, de Asturische trots. Ook hij kent deze klim, sterker nog, de klim maakt onderdeel uit van zijn vaste trainingsrondje. Hij is er zo vaak geweest dat het voor hem net een racecircuit is, hij kan iedere bocht dromen. Of het hem gaat helpen om te winnen, dat lijkt me dan weer sterk.

donderdag 14 september 2023 @ 22:01:33 #2
203062 Marcoss
pi_210638237
Als Roglic echt nog voor de Tourwinst wil gaan, acht ik de kans bij Jumbo ook nog het grootst eigenlijk, dan kan hij profiteren van Vingegaard ipv enkel tegen hem koersen.

Al helpt deze Vueita niet echt in dat scenario
  donderdag 14 september 2023 @ 22:03:46 #3
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_210638271
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 22:01 schreef Marcoss het volgende:
Als Roglic echt nog voor de Tourwinst wil gaan, acht ik de kans bij Jumbo ook nog het grootst eigenlijk, dan kan hij profiteren van Vingegaard ipv enkel tegen hem koersen.

Al helpt deze Vueita niet echt in dat scenario
Ik denk dat niveauverschil met Vingegaard en Pogacar te groot is om daarvan te kunnen profiteren. Zeker op lange steile klimmen verliest hij te veel vrees ik.

En ze zijn zo verschillend in stijl dat het heel moeilijk is om als team te koersen waarbij beide renners iets winnen.
  donderdag 14 september 2023 @ 22:04:52 #4
203062 Marcoss
pi_210638281
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 22:03 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik denk dat niveauverschil met Vingegaard en Pogacar te groot is om daarvan te kunnen profiteren. Zeker op lange steile klimmen verliest hij te veel vrees ik.
Ja, eens hoor, maar in welk scenario zou het dan bij een andere ploeg wel lukken?
  donderdag 14 september 2023 @ 22:06:19 #5
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_210638300
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 22:04 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Ja, eens hoor, maar in welk scenario zou het dan bij een andere ploeg wel lukken?
Ik vrees dat Tourwinst een gepasseerd station is voor Roglic. Giro of Vuelta kan zeker nog wel. Wellicht kan hij nog andere doelen stellen, volgens mij heeft ie nog een aantal WT-koersen die hij kan winnen (of hij dat belangrijk genoeg vindt is een tweede :P)
  donderdag 14 september 2023 @ 22:13:38 #6
203062 Marcoss
pi_210638391
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 22:06 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik vrees dat Tourwinst een gepasseerd station is voor Roglic. Giro of Vuelta kan zeker nog wel. Wellicht kan hij nog andere doelen stellen, volgens mij heeft ie nog een aantal WT-koersen die hij kan winnen (of hij dat belangrijk genoeg vindt is een tweede :P)
Qua WT-rittenkoersen van een week mist hij enkel nog Zwitserland, maar dat is wel een vrij specifiek doel. Qua eendagskoersen zijn er wel meer opties, Waalse Pijl ligt hem perfect en ook San Sébastian en die koersen in Canada bijvoorbeeld. En Lombardije dan nog, daar zal hij na de Vueita nu ook nog wel een doel van maken
  donderdag 14 september 2023 @ 22:15:38 #7
470930 Pistolero
pi_210638414
Ik zie het niet zo gebeuren, maar eigenlijk zou een vertrek van Roglic Jumbo best goed uitkomen de komende jaren.

- Vingegaard is een stuk jonger en de komende jaren dé onbetwiste en uitgesproken klassementskopman, geen gezeik meer met 2 kopmannen
- Meer ruimte in de grote rondes voor Kooij
- Meer ruimte in de rondjes van een week voor de hele horde jonge klimmers/klassementsrenners die er aan zit te komen bij Jumbo(Gloag, Jorgensen, Staune-Mittet, Tulett, Nordhagen, Graat, etc.)
  donderdag 14 september 2023 @ 22:15:44 #8
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_210638417
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 22:13 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Qua WT-rittenkoersen van een week mist hij enkel nog Zwitserland, maar dat is wel een vrij specifiek doel. Qua eendagskoersen zijn er wel meer opties, Waalse Pijl ligt hem perfect en ook San Sébastian en die koersen in Canada bijvoorbeeld. En Lombardije dan nog, daar zal hij na de Vueita nu ook nog wel een doel van maken
Is de Vuelta rijden met Lombardije winnen een veelvoorkomende combo?
  donderdag 14 september 2023 @ 22:19:10 #9
262211 hhh38
pi_210638456
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 21:53 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
Uhhhhh

Als Kuss niet op sleeptouw wordt genomen door Landa staat Vingegaard nu gewoon in het rood te pronken.
Dinsdag maakte hij ook nog een minuut goed. Als Kuss daar echt een slechte dag had gehad was het toen al zover. Jonas wilde ook gewoon vol voor eigen kans gaan.
  donderdag 14 september 2023 @ 22:23:24 #10
203062 Marcoss
pi_210638504
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 22:15 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Is de Vuelta rijden met Lombardije winnen een veelvoorkomende combo?
Roglic zelf reed in 2019 en 2021 na Vueltawinst nog wel een heel sterk najaar met winst in Emilia (2x), Milaan-Turijn en Tre Valli Varesine in ieder geval. Kwam toen wel 2x tekort in Lombardije. Mas vloog vorig jaar ook nog na de Vuelta, werd toen nipt geklopt door Pogi in Lombardije
Speel mee met Lucky Day en win!Speel mee met Lucky Day en win!
  donderdag 14 september 2023 @ 23:00:07 #11
333483 Aguero
oooooooo
pi_210638817
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 17:55 schreef DiegoFuser het volgende:
WOUT heeft een hele vervelende traditie gestart binnen Jumbo met het weggeven van grote koersen.
Volgend jaar de Tour aan Primoz geven voor bewezen diensten.
Citius, Altius, Fortius.
  donderdag 14 september 2023 @ 23:19:35 #12
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210638962
Internet is wel weer leuk bezig

Moderator donderdag 14 september 2023 @ 23:25:43 #13
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_210639009
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 23:19 schreef Momo het volgende:
Internet is wel weer leuk bezig

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Niet gelachen.
  donderdag 14 september 2023 @ 23:41:49 #14
118571 wimderon
pi_210639122
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 21:41 schreef Felagund het volgende:

[..]
Ben wel benieuwd hoe het dan gelopen zou zijn, met Vingegaard die in het begin nog wat ziekjes was maar nu op dit moment de sterkste lijkt te zijn.
Die zou Vingegaard in ieder geval niet 2x zonder reactie een minuut hebben laten wegrijden.
  donderdag 14 september 2023 @ 23:45:09 #15
118571 wimderon
pi_210639143
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 21:54 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
Matxin kan lekker scouten, vooral met zijn volle portemonnee, maar op deze manier gaat het dus echt nooit lukken om een team te smeden.
Het team voor de Tour was wel een prima geheel toch? Pogacar had alleen de benen niet.
  vrijdag 15 september 2023 @ 09:47:21 #16
79567 _-_ratjetoe_-_
pi_210640455
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 21:53 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
Uhhhhh

Als Kuss niet op sleeptouw wordt genomen door Landa staat Vingegaard nu gewoon in het rood te pronken.
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 22:19 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Dinsdag maakte hij ook nog een minuut goed. Als Kuss daar echt een slechte dag had gehad was het toen al zover. Jonas wilde ook gewoon vol voor eigen kans gaan.
Vingegaard is daar (al dan niet onder druk) tijdens de Vuelta op teruggekomen. Op de Angliru hield hij zich al duidelijk in (Roglic laten rijden is het andere uiterste), en gisteren dan echt volle bak als knecht inclusief expres tijd verliezen. Terwijl als we eerlijk zijn hij toch met afstand de grootste kanshebber was geweest op winst als ze ervoor waren gaan koersen.
  vrijdag 15 september 2023 @ 10:32:19 #17
410726 Idisrom
pi_210640889
Remco en Egan.
Ze zaten beiden in de vluchtgroep, maar Bernal komt uiteindelijk zeven minuten later binnen.
Dus ik denk dat Bernal in de bergen een klasse minder is dan Evenepoel.
Dan kun je Bernal nu wel definitief afschrijven om in de toekomst een ronde te winnen
  vrijdag 15 september 2023 @ 10:54:31 #18
307558 johannes_vermeer
#Cut4Miguel
pi_210641041
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 23:00 schreef Aguero het volgende:

[..]
Volgend jaar de Tour aan Primoz geven voor bewezen diensten.
Ik vind dat Robert Gesink inmiddels ook wel een Tour verdiend heeft.
  vrijdag 15 september 2023 @ 11:13:49 #19
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_210641250
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 10:32 schreef Idisrom het volgende:
Remco en Egan.
Ze zaten beiden in de vluchtgroep, maar Bernal komt uiteindelijk zeven minuten later binnen.
Dus ik denk dat Bernal in de bergen een klasse minder is dan Evenepoel.
Dan kun je Bernal nu wel definitief afschrijven om in de toekomst een ronde te winnen
Jody is na zijn rugblessures nooit meer de oude geworden. Doodzonde uiteraard want bergop was het gewoon een van de besten.
  vrijdag 15 september 2023 @ 11:15:43 #20
241798 Felagund
pi_210641269
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 23:41 schreef wimderon het volgende:

[..]
Die zou Vingegaard in ieder geval niet 2x zonder reactie een minuut hebben laten wegrijden.
Dat denk ik ook niet, maar hij lijkt nu wel beter te zijn dan een Roglic en Kuss, dus misschien had hij op de Angliru wel tijd kunnen pakken.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
Speel mee met Lucky Day en win!Speel mee met Lucky Day en win!
  vrijdag 15 september 2023 @ 13:33:33 #21
66840 DeeBee
pi_210642519
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 11:13 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Jody is na zijn rugblessures nooit meer de oude geworden. Doodzonde uiteraard want bergop was het gewoon een van de besten.
Zonder bakpoeder misschien, maar hij heeft nooit het huidige niveau gehad.

Jody kreeg een Tour cadeau doordat ze midden in de etappe ineens de finish verlegden, ik heb hem zelden de beste zien zijn bergop. Moest godbetert Vlasov, Bardet en Thomas Geraint verslaan voor zeges in grote rondes.
Jack does it in real time...
  vrijdag 15 september 2023 @ 14:23:40 #22
262211 hhh38
pi_210642893
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2023 13:33 schreef DeeBee het volgende:

[..]
Zonder bakpoeder misschien, maar hij heeft nooit het huidige niveau gehad.

Jody kreeg een Tour cadeau doordat ze midden in de etappe ineens de finish verlegden, ik heb hem zelden de beste zien zijn bergop. Moest godbetert Vlasov, Bardet en Thomas Geraint verslaan voor zeges in grote rondes.
Roglic vs Bernal in Romandië(?) was wel fantastisch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')