Je kon ook geen fuck zien. Ook voor de start Barcelona was niet dit niet echt leuk denk ik.quote:Op zondag 27 augustus 2023 00:14 schreef chufi het volgende:
[..]
Het was niet echt interressant om naar te kijken
Of de conclusie is gewoon dat ze elk jaar eigenlijk een verkeerd tijdstip hebben.quote:Op zondag 27 augustus 2023 00:04 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Tijdstip is niet veel anders dan afgelopen jaren, geloof ik.. Alleen had je de starttijd moeten vervroegen toen de voorspellingen qua weer bekend werden (er vanuit gaande dat dat nog kon)
Roid ragequote:Op zaterdag 26 augustus 2023 22:48 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Heeft Remco een kort lontje?
Wel goeie karma voor de organisatie dat waarschijnlijk Movistar anders had gewonnen.quote:Op zondag 27 augustus 2023 09:55 schreef GrumpyOldMan het volgende:
Echt ongelooflijk. Finish om 20 u in Parijs eind juli kan prima, maar dit slaat nergens op. Gewoon én wedstrijdvervalsing, en minachting van sponsoren, publiek en renners. Hier blijft toch bij niemand een prettige herinnering aan hangen?
Das zeker zo. El boontje komt om z'n loontje.quote:Op zondag 27 augustus 2023 10:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Wel goeie karma voor de organisatie dat waarschijnlijk Movistar anders had gewonnen.
Vorig jaar in Utrecht was de finish een half uur voor zonsondergang, dat maakt al een wereld van verschil natuurlijk.quote:Op zondag 27 augustus 2023 00:04 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Tijdstip is niet veel anders dan afgelopen jaren, geloof ik.. Alleen had je de starttijd moeten vervroegen toen de voorspellingen qua weer bekend werden (er vanuit gaande dat dat nog kon)
Dat is volgens mij ook het geval ja. Als je bij de evenaar bent is het savonds bijna alsof iemand met een schakelaar het licht uit doet.quote:Op zondag 27 augustus 2023 07:54 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Het kan ook goed zijn dat de zon sneller ondergaat in het zuiden doordat het dichter bij de evenaar is, dus dat het veel sneller echt donker is.
Dat verschil tussen Utrecht en Barcelona is echt minimaal, zeker zo dicht bij de equinox.quote:Op zondag 27 augustus 2023 10:39 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Dat is volgens mij ook het geval ja. Als je bij de evenaar bent is het savonds bijna alsof iemand met een schakelaar het licht uit doet.
Ah ja, ik was even vergeten dat de start in Utrecht vorig jaar een week eerder was. Dat maakt inderdaad een half uur verschil en dat is inderdaad behoorlijk.quote:Op zondag 27 augustus 2023 10:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Vorig jaar in Utrecht was de finish een half uur voor zonsondergang, dat maakt al een wereld van verschil natuurlijk.
Je moet bij zo'n planning gewoon rekening houden met (worst-case) scenario's en een robuuste positie innemen, dat hadden heel veel mensen wel kunnen bedenken. De organisatie van de Vuelta echter niet.
Wat suggereer jij dan, dat ze de etappe hadden moeten afgelasten? Of een uur vervroegen? Ik kan me voorstellen dat dat laatste ook lastig is voor de sponsors, televisie, etc. Maar ben het met je eens dat er iets had moeten gebeuren, eventueel helemaal afgelasten ja.quote:Op zondag 27 augustus 2023 10:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Vorig jaar in Utrecht was de finish een half uur voor zonsondergang, dat maakt al een wereld van verschil natuurlijk.
Je moet bij zo'n planning gewoon rekening houden met (worst-case) scenario's en een robuuste positie innemen, dat hadden heel veel mensen wel kunnen bedenken. De organisatie van de Vuelta echter niet.
Hoe noordelijker, hoe langer het duurt voordat de duisternis echt invalt na zonsondergang (in de zomermaanden). En Barcelona ligt achter de bergen, en dan wordt het plotsklap ineens donker (het lijkt of iemand de lichtknop ineens omdraait, zoals iemand hierboven al meldde).quote:Op zondag 27 augustus 2023 10:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat verschil tussen Utrecht en Barcelona is echt minimaal, zeker zo dicht bij de equinox.
Zoals gezegd, in Utrecht finishten ze een half uur voor zonsondergang en hier mikten ze schijnbaar op precies zonsondergang. Als je een half uur van de finish-tijd van Quickstep aftrekt, kom je uit rond van Groupama-FDJ / Bora, nog voor Ineos. En bij Ineos klaagde men niet over het licht, alleen over de gladde wegen (ook een verschil met Utrecht vermoed ik trouwens).
Dat verschil tussen Utrecht en Barcelona is echt minimaal, zeker zo dicht bij de equinoxquote:Op zondag 27 augustus 2023 12:03 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Hoe noordelijker, hoe langer het duurt voordat de duisternis echt invalt na zonsondergang (in de zomermaanden). En Barcelona ligt achter de bergen, en dan wordt het plotsklap ineens donker (het lijkt of iemand de lichtknop ineens omdraait, zoals iemand hierboven al meldde).
Dus Utrecht kun je in dit geval niet met Barcelona vergelijken.
In Stockholm kun je 's zomers midden in de nacht op straat lopen, zonder dat het donker is (op de beelden van Summernight City van Abba te zien)
Nee niet afgelasten. Gewoon van tevoren wanneer je de tijden bepaalt bedenken dat het wel eens bewolkt kan zijn en uitgaan van dat scenario.quote:Op zondag 27 augustus 2023 11:58 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Wat suggereer jij dan, dat ze de etappe hadden moeten afgelasten? Of een uur vervroegen? Ik kan me voorstellen dat dat laatste ook lastig is voor de sponsors, televisie, etc. Maar ben het met je eens dat er iets had moeten gebeuren, eventueel helemaal afgelasten ja.
Zwijg Flash, zwijg.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Noemt zich de beste fietsers ter wereld. Wordt het donker, kunnen ineens niets meer. Zwijg Remco, zwijg. Morgen weer lekker op de pedaaltjes.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |