Alleen maar radio eigenlijk. De tv mannekes die vragen hem alleen af en toe live vanuit de koers iets.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:34 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Sebastiaan zit daar toch voornamelijk voor de radio ipv tv? Al kun je dan nog hetzelfde zeggen over het nut
Dat is zo ouderwets en niets toevoegend. Bij voetbal is het al eeuwen in een bezemkast.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:39 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Radio Tour is een traditie, en niet alleen bij ons. Dus het valt me zwaar.
Maar ja... die presentatoren kunnen het ook gewoon op de tv volgen denk ik.
Dan doen die maar voor de beeldloze luisteraar alsof het retespannend is.
De tijden van Theo Koomen, die al verslag kon doen voordat de live tv-camera's gingen draaien, komen toch nooit meer terug. Die zat nog gewoon ascoiaal met een mic in een Franse kapperstoel en hoorde: "Een Radio Tourflitls!! Theo, wie rijdt er voorop?" En dan blufte Theo: "ik zit achterin het peloton, dus ik zie weinig, maar er is duidelijk beweging vooraan! Mart, zijn ze daar aan het demarreren?" En rookie Mart, flink sjagrijnig om zijn hufterige collega, riep dan: "Ja Theo, een demarrage van Coppi, Bartali en Bobet!" Waarop Theo er verder het zwijgen toe deed. Geen camera die het tegendeel kon bewijzen.
Die leut is echt voorbij. We doen het nu maar met de grappen van Joris en Stef.
Vandaar dat ik ook zeg: die tijden komen niet meer terug en die leut is voorbij.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 22:06 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat is zo ouderwets en niets toevoegend. [...]
Neutrale motoren met materiaal rijden alleen nog mee omdat ze sponsor zijn. Niemand kan meer wat met het materiaal dat die bij hebben.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:50 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Dat ben ik inderdaad met je eens. Maar je hebt (in elk geval in Nederland) al 25 politie motoren nodig om eea in goede banen te leiden. Zeker als een kopgroep een voorsprong heeft denkt mevrouw van zetten uit Tiel aan de kant van de weg dat ze kan doorrijden als de koplopers voorbij zijn. Vandaar dat er politie tussendoor rijdt. Al zat een politie motor vandaag ook klem toen de achtervolgers aan sloten bij pogi en de gele trui. Dan hebben we nog 3 tv motoren (zonder hun geen beeld, en haken sponsors af) en jury met minimaal 2 motoren. Neutrale materiaal motor zou wel weg kunnen. Al krijg je dan vroeg of laat weer dat een renner pech heeft zonder ploegleider in de buurt en spreekt men weer over koersvervalsing. In de tour zie je dan bv ook nog een motor met drankvoorziening die zou prima weg kunnen kunnen. En wat doen we met de ploegleiders auto. Materiaalproblemen is dan maar uit koers?
In theorie leuk, in de praktijk kan dat al zeker de laatste 30 jaar niet meer overal. Beste voorbeeld is de Alp, waar je in het merendeel van de klim niet kan aanvallen omdat het 7 rijen dik staat die als een trechter op de renners werken. En vandaag was dat ook het geval op het deel van de klim waar Pogi wou demarreren.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 20:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dus een faal van de organisatie in feite. Als wielrenner, zeker voor het klassement bergop, moet je ten alle tijden kunnen demareren. Of moet je bij een moment van zwakte van de tegenstander maar even een paar km wachten tot hij de benen weer beter voelt, 'want het was te druk'.
Simpel: Geen publiek of hekken.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 22:41 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
In theorie leuk, in de praktijk kan dat al zeker de laatste 30 jaar niet meer overal. Beste voorbeeld is de Alp, waar je in het merendeel van de klim niet kan aanvallen omdat het 7 rijen dik staat die als een trechter op de renners werken. En vandaag was dat ook het geval op het deel van de klim waar Pogi wou demarreren.
Dus een faal van de organisatie. Al deccennia lang eigenlijk. Het is toch van de zotte dat het publiek bepaald waar je als renner wel of niet kunt aanvallen.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 22:41 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
In theorie leuk, in de praktijk kan dat al zeker de laatste 30 jaar niet meer overal. Beste voorbeeld is de Alp, waar je in het merendeel van de klim niet kan aanvallen omdat het 7 rijen dik staat die als een trechter op de renners werken. En vandaag was dat ook het geval op het deel van de klim waar Pogi wou demarreren.
Alaphilippe knalde in de Ronde van Vlaanderen een paar jaar geleden tegen een motor van de jury.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 22:20 schreef wimderon het volgende:
[..]
Neutrale motoren met materiaal rijden alleen nog mee omdat ze sponsor zijn. Niemand kan meer wat met het materiaal dat die bij hebben.
Politie en jury heb je uiteraard nodig. Maar dat zijn ook niet de motoren die menen op beslissende momenten een paar meter voor een renner te moeten gaan rijden om een foto te maken. Fotografen kun je missen als kiespijn, evenals de schoolkrantjournalisten die verslaggevertje aan het spelen zijn op de motor.
Tv-motoren kunnen er wat mij betreft nooit genoeg zijn, maar die moeten ook meer afstand houden. Als je al niet in de weg rijdt zoals vandaag dan vervals je de koers wel als je er zo dicht voor gaat rijden als nu vaak gebeurt. Maar misschien gaat dat beter als er geen colonnes fotografen in de weg rijden.
Het hele punt is dat er niet continu fotografen bij de renners zouden moeten rijden. Gewoon geen.quote:Op zondag 16 juli 2023 00:59 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Alaphilippe knalde in de Ronde van Vlaanderen een paar jaar geleden tegen een motor van de jury.![]()
Heel veel mensen denken dat er tientallen fotograven in de wedstrijd zitten, maar dit klopt niet.
De fotomotards zijn in groepjes ingedeeld de zgm pools.
Er rijden maar continu 1 of 2 'fotomotoren' bij de renners.
Dat zijn er minder dan TV motoren.
Als jouw pool niet aan de beurt is rijdt jouw motor ruim voor de koers (kilometers ervoor) of steekt de route af naar een punt waar ze weer mogen invoegen met hun pool.
indeling van TV motards:
Moto 1 kopgroep
Moto 2 kop peloton
Moto 3 staart peloton.
je kunt ook geen honderden meters afstand nemen want dan worden de beelden onscherp (zelfs met zoom).
Los van het feit dat jij dan de bocht al om bent en de renners dan nog achter de bebouwing oid zitten.
Met drones gaat ook niet werk met overhangende takken en bv stroomkabels boven de weg.
verslaggever op de motor is inderdaad enigzins achterhaald.
Motoren met materiaal zijn alleen wielen.
de neutrale wagens hebben complete fietsen. Renners lenen deze vaak voor enkele kilometers.
Maar ben het met je eens dat dat wellicht ook niet meer van deze tijd is.
Overigens interessant om de facebook pagina van Willy Wauthle (ex motard) te bekijken. Hij heeft ook wat dingen geschreven over vandaag:
https://www.facebook.com/willy.wauthle
Misschien ligt het aan mij maar ik kan echt geen touw aan die verhalen vastknopen. Willy Wartaal lijkt me een passende bijnaam voor hemquote:Op zondag 16 juli 2023 00:59 schreef Sjoerd102 het volgende:
Overigens interessant om de facebook pagina van Willy Wauthle (ex motard) te bekijken. Hij heeft ook wat dingen geschreven over vandaag:
https://www.facebook.com/willy.wauthle
Alles wat de wielersport mooi kan maken, zat erin.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |