quote:
Laat ik het logisch en algemeen houden, want voorbeelden daarvan die kun je zelf ook wel bedenken.
Propaganda en censuur bestaan immers sinds het nieuws bestaat. En ze worden niet altijd aangevuld met onbelangrijk b.s nieuws, maar ook wel verdraait of geheel verzwegen. Het nieuws bepaalt in grote mate hoe mensen zich zullen gaan gedragen. Het nieuws wordt daarvoor zowel mis, als gebruikt alsook gecontroleerd en afgemeten. Er is zelfs een term voor: "
Perception management" wat voor veel kan opgaan in de politiek, maar hier onder het kopje journalism
Perception management
Journalism is a field that organizations, companies, governments, and individuals will attempt to use to manage the public's perception of that specific organization, company, government, or person. Perception management through journalism has been seen especially in regard to government propaganda and war. This becomes problematic when governments promote certain ideas that they want the public to believe through journalism, without the journalists and media properly attributing their sources.Ik zie en hoor al jaren lang van alles waaronder gefilmde beelden buiten het nieuws om voorbijkomen waarvan ik vaak niet begrijp dat ze van, nieuwswaardig genoeg, tot dringend genoeg, toch niet op het "normale nieuws" voorbij komen.
Of eigenlijk moet ik juist zeggen: Ik begrijp zeer goed dat ze niet in het normale nieuws voorbij komen. Het zou een ongewenste verandering onder de bevolking bewerkstelligen deze informatie op het normale nieuws te laten zien.
Er zou misschien eens een topic moeten komen met de titel:
Waarom zie of hoor ik dit niet op het gewone journaal?
[ Bericht 0% gewijzigd door Monomeism op 27-04-2026 22:38:07 ]
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell