abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209443694
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 16:48 schreef torentje het volgende:

[..]
Is ook stom, dat men van hogerhand regels opstelt en dan die regels niet handhaaft, waardoor burgers een conflict krijgen met opdringerige medeburgers.
Ja, die arme burgers die gebukt gaan onder andere burgers.
Het is wat allemaal.
Go hard or go home
pi_209443773
quote:
10s.gif Op donderdag 8 juni 2023 13:43 schreef Tijn het volgende:
Maar goed, als ik het goed begrijp is het dus prima om te bellen in de stiltecoupé want het is maar 1 minuut en het is een heel belangrijk telefoontje en je hebt niet altijd een zitplaats en kaartjes zijn hartstikke duur en het is sowieso niet volledig stil want de trein zelf maakt geluid en de conducteur handhaaft toch niet en in het buitenland hebben ze niet eens stiltecoupé's dus toeristen zijn niet bekend met het concept.

Goed verhaal :T
Je was de oorpluggen of de noisecancelling hoofdtelefoons nog vergeten. :)
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_209444578
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2023 17:19 schreef Noek het volgende:

[..]
Ja, die arme burgers die gebukt gaan onder andere burgers.
Het is wat allemaal.
Ja, sommige burgers proberen iedere grens op te rekken.
pi_209495327
Tsja. Met die overvolle treinen is rustig zitten in de trein, inclusief de stiltecoupé, er niet meer bij. Het asociaalst vind ik nog de NS en dan meer specifiek de manier waarop mensen worden vervoerd.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 08:15:37 #180
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_209495507
Je bent gewoon een asociaal varken als je in de stiltecoupe gaat lopen bellen, punt. Dat het druk is en er elders geen ruimte is is geen excuus, dan pas je je gewoon aan aan de regels die in die coupe gelden.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_209495872
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 13:02 schreef Elan het volgende:

[..]
Weet je wat asociaal is? Als bedrijf het gore lef hebben mensen de hoofdprijs te laten betalen terwijl je niet eens een zitplaats kunt garanderen en vervolgens infantiele iniatieven in te voeren waardoor je op bepaalde plekken ook nog gedwongen wordt om stil te zijn.
De NS is geen bedrijf.
Een bedrijf kan zelfstandig bestaan en winst maken zoals corendon of rayanair.
De NS is gewoon openbaar vervoer en wordt overeind gehouden met belastinggeld. Want openbaar vervoer kan nooit zelfstandig bestaan, laat staan winst maken.
pi_209496330
Heel af en toe reis ik met iemand met een verstandelijke beperking. Ik leg hem uit wat een stiltecoupé maar dat is hij vergeten als hij mij met luide stem vertelt welk leuk liedje hij aan het luisteren is. Na een drukke overstap in Zwolle of Almere ben ik al blij dat ik in een volle trein nog naast hem kan zitten en let dan niet op de sticker op het raam. En dan heb je van die typische 'stiltecoupé-autisten' voor je zitten, die na slechts twee woorden gezegd te hebben meteen uit hun vel springen en jou de les gaan lezen, waarmee ze zelf dus ook in de overtreding gaan. Hoewel ik zelf de voorkeur geef aan een stiltecoupé vind ik toch dat die in onze volle treinen weggelaten zouden moeten worden. Van de eerste klas kun je prima een stiltecoupé maken.
pi_209497100
Treinen zijn primair bedoeld om van A naar B te komen.
Het is fijn als dat in relatieve rust kan, maar doodse stilte verwachten is een utopie.

Aan bellers: Je hebt bellen en schreeuwen in een mobiel waarbij de hele coupé kan meegenieten.
Als mensen met een fatsoenlijk volume praten, rekening houdend met medemens en situatie in de coupé, heb ik er geen problemen mee. Dat verwacht ik zowel in een stiltecoupé als in een andere.

Stiltecoupés zijn op zich een prima idee, maar dan moet de NS wel voor voldoende capaciteit zorgen zodat mensen keuze hebben waar ze gaan zitten. Nu is het vaak zoeken naar een plek en sardientjes in blik situaties.
Tegenwoordig ga ik ook rustig 1e klas zitten als het in de 2e klas weer eens hutje mutje is.

Laat NS eerst maar eens de basis op orde krijgen voordat ze dit soort speciale dienstverlening willen aanbieden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')