Voor fans van een team zal dat vaak wel zijn, want je hebt even voor die troostfinale de kans op de finale gemist. Je bouwt dan toch de spanning op en i.p.v. "zal het gebeuren?", zit je dan met een troostfinale.quote:Op zaterdag 17 december 2022 20:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
1990 Engeland was voor hun nogal traumatisch. Een uitstekend team met Lineker, Ince, Gascoigne, Platt. Spannende wedstrijd tegen Belgie met Platt in de laatste minuut van de verlenging in de tweede ronde en hun 'moeder aller nederlagen' in de halve finale tegen Duitsland met Southgate die de beslissende penalty mist...
Huh Nederland? Die vierde plek in 98 was toch juist een van de eervolste? Met een glorieuze overwinning op Argentinië en een nipte uitschakeling tegen Brazilië.quote:Op zaterdag 17 december 2022 20:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Betonvoetbal was het zeker niet, ze deden af en toe leuke dingen en lieten zien over een aantal goede voetballers te beschikken. Bovendien is een parcours afleggen waarin je van Belgie wint en Spanje en Portugal uitschakelt ronduit knap te noemen. Mindere vierde plaatsen in de afgelopen jaren: Engeland, Nederland, Zuid Korea, Uruguay.
Nederland 2014. Na de 5-1 tegen Spanje was het niks meer tot de troostfinale.quote:Op zaterdag 17 december 2022 20:34 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Huh Nederland? Die vierde plek in 98 was toch juist een van de eervolste? Met een glorieuze overwinning op Argentinië en een nipte uitschakeling tegen Brazilië.
Ah, Chris Waddle was het inderdaad. Ja, Milla inderdaad, en Francois Omam-Biyik bij Kameroen. Die verdediging schopte overigens naar alles wat bewoog, de wereld maakte voor het eerst kennis met de Afrikaanse tackle. Overigens was ik 7 jaar dus echt meegemaakt heb ik 1990 niet, heb later wel veel teruggezien.quote:Op zaterdag 17 december 2022 20:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Voor fans van een team zal dat vaak wel zijn, want je hebt even voor die troostfinale de kans op de finale gemist. Je bouwt dan toch de spanning op en i.p.v. "zal het gebeuren?", zit je dan met een troostfinale.
Was na de eerste ronde al wel een beetje klaar met Engeland, Ierland en Nederland. Tegen België en Kameroen kwam Engeland heel erg goed weg. Dat was gewoon geluk eigenlijk. Tegen Duitsland, West-Duitsland toen nog eigenlijk, hadden ze eigenlijk wel moeten winnen.
Southgate was er op het WK1990 niet bij. Die beslissende pingel miste hij op het EK 1996 tegen Duitsland in de halve finale.
Wat me dan meer bij staat van dat WK is Roger Milla en Kameroen, Costa Rica, die goede Argentijnse keeper, die inviel, omdat de eerste keeper z'n been brak tijdens het maken van een blunder tegen Kameroen en ook wel Argentinië dat zich herstelde van de nederlaag tegen Kameroen en met betonvoetbal tot de finale kwam.
En de beste nummer 3 aids, met als dieptepunt Nederland - Ierland.
Werden 3e ja, en dat lijkt me toch alleen al door een ongekende 5-1 op de wereldkampioen en een heerlijke 3-0 op het thuisland meer dan genoeg voor een eervolle vermelding in deze lijstjes.quote:Op zaterdag 17 december 2022 20:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nederland 2014. Na de 5-1 tegen Spanje was het niks meer tot de troostfinale.
edit: kut, Nederland werd daar natuurlijk derde.
[..]
Ah, Chris Waddle was het inderdaad. Ja, Milla inderdaad, en Francois Omam-Biyik bij Kameroen. Die verdediging schopte overigens naar alles wat bewoog, de wereld maakte voor het eerst kennis met de Afrikaanse tackle. Overigens was ik 7 jaar dus echt meegemaakt heb ik 1990 niet, heb later wel veel teruggezien.
Gewoon tossen zou ik geen probleem vinden neequote:Op zaterdag 17 december 2022 20:08 schreef -XOR- het volgende:
Die 'troostfinale' moeten ze trouwens afschaffen, al was het alleen maar omdat een van de twee halve finalisten een goed toernooi afsluit met de kater van 2 nederlagen.
Ik was 9. Eerste WK waar ik echt wedstrijden van heb gezien en dingen onthield zeg maar. Van 1986 weet ik echt niks meer wat ik niet later terug heb gezien.quote:Op zaterdag 17 december 2022 20:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nederland 2014. Na de 5-1 tegen Spanje was het niks meer tot de troostfinale.
edit: kut, Nederland werd daar natuurlijk derde.
[..]
Ah, Chris Waddle was het inderdaad. Ja, Milla inderdaad, en Francois Omam-Biyik bij Kameroen. Die verdediging schopte overigens naar alles wat bewoog, de wereld maakte voor het eerst kennis met de Afrikaanse tackle. Overigens was ik 7 jaar dus echt meegemaakt heb ik 1990 niet, heb later wel veel teruggezien.
Ach ja, ik vind het wel prima eigenlijk. Liever deze Kroatië - Marokko op tv dan geen voetbal en morgen de finale. Voor spelers zal het wel ruk zijn. Helemaal als je verliest, want dan ga je na het halen van de halve finale met twee nederlagen snel op elkaar weer naar de kiet.quote:Op zaterdag 17 december 2022 20:47 schreef Machielovic het volgende:
[..]
Gewoon tossen zou ik geen probleem vinden neeMaar deze troostfinale was nog best aan te gluren wat ik ervan gezien heb dat scheelt wel, die kater veranderd toch vaak snel in trots zeker in het geval van Marokko lijkt me.
Volgend jaar bij de Nations League ook gewoon een wedstrijd om plek 3.quote:Op zaterdag 17 december 2022 20:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ach ja, ik vind het wel prima eigenlijk. Liever deze Kroatië - Marokko op tv dan geen voetbal en morgen de finale. Voor spelers zal het wel ruk zijn. Helemaal als je verliest, want dan ga je na het halen van de halve finale met twee nederlagen snel op elkaar weer naar de kiet.
quote:Burgemeester Femke Halsema vindt dat Marokko de morele winnaar van het WK is
De burgemeester vindt de vierde plek die het Marokkaanse elftal in Qatar haalde mooi, zo zegt ze. "Voor mij de morele winnaar van het WK. Felicitaties aan alle Amsterdammers die de afgelopen weken zo intens met de voetballers hebben meegeleefd."
Waarom moeten die mensen continu gepleased worden. Op AD.nl lees je bijvoorbeeld enkel over de nederlaag van Marokko en hoe jammer dat wel niet is, maar de lofuitingen voor Kroatie zijn schaars.quote:
Continu pleasen van Marokkanen?quote:Op zondag 18 december 2022 13:09 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Waarom moeten die mensen continu gepleased worden. Op AD.nl lees je bijvoorbeeld enkel over de nederlaag van Marokko en hoe jammer dat wel niet is, maar de lofuitingen voor Kroatie zijn schaars.
Dus mevrouw Halsema, ook even de Kroatische Amsterdammers feliciteren en vanavond de Franse of Argentijnse Amsterdammers.
Wat een nonsens zegquote:
Dat is de dhimmi-mentaliteit.quote:Op zondag 18 december 2022 13:09 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Waarom moeten die mensen continu gepleased worden. Op AD.nl lees je bijvoorbeeld enkel over de nederlaag van Marokko en hoe jammer dat wel niet is, maar de lofuitingen voor Kroatie zijn schaars.
Dus mevrouw Halsema, ook even de Kroatische Amsterdammers feliciteren en vanavond de Franse of Argentijnse Amsterdammers.
Inderdaad, de PVV doet dat als 1 van de partijen niet en dat zij nu zo hoog scoren heeft niet alleen daar mee te maken maar met de onvrede over de huidige regering in het algemeen.quote:Op zondag 18 december 2022 13:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Continu pleasen van Marokkanen?
De volgens peilingen grootste partij van NL heeft Marokkanen als speerpunt en gisteren deed die partij ook nog de belofte dat ze rellende Marokkanen gaan deporteren. Dat kan toch werkelijk helemaal niemand 'pleasen' noemen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |