abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 juni 2014 @ 02:34:52 #276
51233 Punnik
www.punnik.nl
pi_140979318
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 07:39 schreef cerror het volgende:

[..]

Mooie setup! :o
Geen Atari ST voor midi? :P
Kheb alleen maar met Amiga's gewerkt, nooit met Atari, dus mis de midi nog niet echt :)
-=> de MilieuVriendelijkeGroeten <=-
www.punnik.nl
  donderdag 12 juni 2014 @ 09:00:27 #277
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_140981237
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:02 schreef timbob het volgende:
Als chiptunes een genre is, is gitaarmuziek ook een genre. Of "muziek met vocalen".

Chiptune is geen genre. Je kan met een atari en een Gameboy veel verschillende genres maken.

Het is een stylistische keuze wellicht. Of een medium. Of een restrictie. Maar geen genre.
Daar denken heel veel audio portalen anders over.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  donderdag 12 juni 2014 @ 17:10:52 #278
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_140995580
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 09:00 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Daar denken heel veel audio portalen anders over.
dan denken die audio portalen verkeerd.

Ik snap heust wel dat alles in 1 genre gepropt wordt hoor. Aangezien het geluid van veel chips erg herkenbaar is, dan is die valkuil snel gemaakt.

Als nu ineens de piano uitgevonden werd, dan zou pianomuziek waarschijnlijk ook een genre zijn.
Dat je er jazz en funk en klassiek op kunt spelen komen ze later pas achter.

Je moet het geluid van chiptune mooi vinden. Daarom is het vaak zo dat als je het geluid niet mooi vind, dat je chip-jazz net zo ruk vindt klinken als chip-dubstep, of chip-pop.
Vandaar dat het maar in de genregroep gegooid wordt.

Maargoed.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  donderdag 12 juni 2014 @ 17:23:30 #279
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_140995899
quote:
4s.gif Op donderdag 12 juni 2014 17:10 schreef timbob het volgende:

[..]

dan denken die audio portalen verkeerd.

Ik snap heust wel dat alles in 1 genre gepropt wordt hoor. Aangezien het geluid van veel chips erg herkenbaar is, dan is die valkuil snel gemaakt.

Als nu ineens de piano uitgevonden werd, dan zou pianomuziek waarschijnlijk ook een genre zijn.
Dat je er jazz en funk en klassiek op kunt spelen komen ze later pas achter.

Je moet het geluid van chiptune mooi vinden. Daarom is het vaak zo dat als je het geluid niet mooi vind, dat je chip-jazz net zo ruk vindt klinken als chip-dubstep, of chip-pop.
Vandaar dat het maar in de genregroep gegooid wordt.

Maargoed.
Ik denk dat een paar enkelingen hier verkeerd denken.

chiptunes is wel degelijk een genre, dat hier een paar dat niet inzien omdat ze in de "new age waar alles doorelkaar getieft word en je zelfs hele orchestra door een chip heen trekt om er een hans zimmer static overheen te kunnen leggen zodat de hele club trilt en dat je 20% hipper maakt" denken te leven, muzikaal...

Er zijn ook mensen die wat random noten op een papiertje vegen en dat dan met een 'improvisatie modern jazz genootschap tetteren..wat nergens naar klinkt en dat dan 'een medium' noemen.

chiptunes is een genre gebaseerd op karakteristiek retro-game 8bit muziek en is gewoon gevestigd.

Ja je kunt de nieuwe CD van marco borsato ook door een amiga trekken maar dat maakt het geen chiptune, het maakt het wel een tune dmv een chip hoor, maar het blijven 2 verschillende dingen.

De stroming, nu even zonder gekheid die muziek met gameboy hardware maakt etc is een flick, een medium inderdaad, maar dat doet het genre chiptunes niet af en heeft er niet persé iets mee te maken tenzij het pure chiptune 'IS.
  donderdag 12 juni 2014 @ 23:59:28 #280
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_141015361
Dus jij zegt dat chiptune een genre is dat weinig te maken heeft met het wel of niet gebruiken van oude geluidschips.

En dat muziek die gemaakt is met oude geluidschips niet persé chiptune is?

▀█▀ █ █▀█▀█
  vrijdag 13 juni 2014 @ 10:57:48 #281
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_141023633
quote:
5s.gif Op donderdag 12 juni 2014 23:59 schreef timbob het volgende:
Dus jij zegt dat chiptune een genre is dat weinig te maken heeft met het wel of niet gebruiken van oude geluidschips.

En dat muziek die gemaakt is met oude geluidschips niet persé chiptune is?
Ja.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 16:52:43 #282
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_141036387
Dan hebben wij een andere definitie van chiptune.

▀█▀ █ █▀█▀█
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')