abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 november 2022 @ 20:21:56 #1
501313 Alexandrian
Oostenrijks econoom
pi_206525075
twitter

Goed dat Lula de invasie in Oekraïne veroordeelt maar tegelijkertijd realistisch blijft en dus niet meegaat in de persoonsverheerlijking van Volodomir. Bovendien is hij een van de weinige wereldleiders die daadwerkelijk naar een oplossing toe wil werken in plaats van louter te roeptoeteren dat Putin slecht is.
Géén Oostenrijkse schilder
pi_206525147
Lekker boeiend wat deze nobody uit Brazilie vindt. Alsof Brazilie ooit een grote rol ergens heeft gespeeld behalve bij voetbal.

Oh en slavernij.
  dinsdag 1 november 2022 @ 21:16:58 #3
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206525943
quote:
85s.gif Op dinsdag 1 november 2022 20:15 schreef Vallon het volgende:

[..]
Onderhandelingen zijn nu niet mogelijk meer omdat Putin elke grens van rechten en menselijkheid heeft overschreden. O.a. door burgerdoelen te laten bestoken, mensen te verdrijven en daarvoor terecht moet staan.
Er valt niks meer te onderhanlelen, hooguit om te voorkomen dat zijn regime nog meer oorlogsmisdaden begaat.

Een tijd terug, in de fase dat Putin net was begonnen met invallen, had ik ook even het waanbeeld om Putin laten wegglippen met een medaille in een gouden kooi. De Tsaar mag daar doen alsof hij kleren draagt en ik was bereid hem te prijzen voor zijn herwonnen "inzichten".

De gedachte dat mensen die opkomen voor hun rechten, schuldig zouden zijn aan hun lot, blijft een bijzonder staaltje van omdenken. Zoiets dat een moordenaar zegt dat hij niet geschoten had als het slachtoffer bereid was om het leed te ondergaan. Dit soort redenaties zijn varianten op het dader-excuus van het korte rokje.
Ik bepleit dan ook geen onderhandelingen zoals de Poetin-verstehers dat doen, maar probeer aan te tonen dat het juist de Russen (en hun fanbois in het Westen) zijn die lijden aan oorlogszucht. Met wat ik bepleit (Russische terugtrekking, alle veroverde gebieden terug naar Oekraine en Poetin krijgt een 'verlaat de gevangenis zonder te betalen') zullen Zelensky en de rest van de Oekrainers het prima eens zijn, het zijn de Russen die hier niet aan willen.

Het is juist het gelijkstellen van Zelensky aan Poetin of juist de omkering (dat degenen die voor de Oekraiense soevereiniteit pleiten oorlogszuchtig zouden zijn) waar ik stelling tegen neem.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 1 november 2022 @ 21:26:06 #4
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_206526103
Op zich is dit geen hele gekke kijk op de wereld toch?

Ik denk dat het overgrote gedeelte van de wereld het hier wel mee eens is. Hij vindt ook dat Poetin zijn handen (en zijn wapens) thuis moet houden. En het Westen moet de oorlog niet in stand houden als dit niet nodig is.

Het probleem is alleen een beetje dat het nog wel nodig is omdat Poetin geen gas terugneemt. Dus kan Zelenski dat ook niet doen. Ik zie het zelf niet helemaal, maar ik kan me er ergens ook wel wat bij voorstellen dat je Zelenski niet de man vindt om hierin het voortouw te nemen en ik had een periode ook wel het idee dat hij iets teveel in zichzelf was gaan geloven. Maar dat ligt meer aan de slappetietenaanpak van het westen, die de boel door Oekraine uit laat vechten. Dan zit je ook aan de machthebbers in Oekraine vast.

Dus wat we nou met deze mening opschieten zie ik ook niet helemaal. Een beetje kroegpraat
Laffe huichelaar
  dinsdag 1 november 2022 @ 21:47:41 #5
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_206526540
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 21:16 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik bepleit dan ook geen onderhandelingen zoals de Poetin-verstehers dat doen, maar probeer aan te tonen dat het juist de Russen (en hun fanbois in het Westen) zijn die lijden aan oorlogszucht. Met wat ik bepleit (Russische terugtrekking, alle veroverde gebieden terug naar Oekraine en Poetin krijgt een 'verlaat de gevangenis zonder te betalen') zullen Zelensky en de rest van de Oekrainers het prima eens zijn, het zijn de Russen die hier niet aan willen.

Het is juist het gelijkstellen van Zelensky aan Poetin of juist de omkering (dat degenen die voor de Oekraiense soevereiniteit pleiten oorlogszuchtig zouden zijn) waar ik stelling tegen neem.
Ik kan mij weinig voorstellen bij een "verlaat de gevangenis zonder te betalen" voor Putin.
Rusland zal imo sws de Oekraïense schade moeten dokken en Putin moet berecht worden voor zijn daden.
Natuurlijk zijn alle beslissingen daarin ten principale één en alleen aan Oekraïne zelf.
NB: Dat het Westen Oekraïne steunt, hoeft en zal Rusland sws niet hoeven te "betalen".

Waar veel vergelijkingen ook misgaan is dat Rusland bestaat uit de persoon Putin en dit totaal niet opgaat voor Zelensky die hooguit Oekraïne als soeverein land vertegenwoordigd.
Zelensky kan simpelweg niets anders doen dan dat waar kiezers hem daarvoor het mandaat geven.
Putin is hier de oorlogszuchtige, kan op eigen houtje alles beslissen in "onderhandelingen die itt; door Zelensky eerst moeten worden voorgelegd aan aan parlement cq. het gehele Oekraïense volk. Hierbij kan zelfs een meerderheid niet beslissen voor een minderheid met waar het gaat om hun gevestigde rechten en nationaliteit
Los daarvan is er nog zoiets als soevereiniteit dat per definitie ondeelbaar is.

tldr; er valt niets te onderhandelen over een een onvoorwaardelijke terugtrekking uit Oekraïne door Rusland.
Dat Rusland grijpt naar de (genocide) truc door herbevolken van "veroverde" gebieden, doet daar verder niets van af.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')