quote:
Op donderdag 17 maart 2022 17:15 schreef TARAraboemdijee het volgende:[..]
Hoewel ik zelf geen naturist ben, heb ik naaktrecreatie absoluut niet als provocerend gezien.
Sauna's zijn toch ook besloten en naakt? Lopen ook kinderen rond hoor.
Naakt zou niet per definitie provocerend moeten zijn. Juist door een beeld te schetsen van naakt=seksualiteit krijg je dus van die kromme dingen.
De manier van omgang met elkaar, brede acceptatie onafhankelijk van hoe je eruit ziet en wat je wel of niet aan hebt, dat heb ik op het terrein van mijn vader mogen ervaren en bijzonder prettig gevonden. De goede kanten daarvan heb ik meegenomen.
Dat jij anders bent opgevoed, dit niet kan voorstellen, dat maakt het niet perse verkeerd!
Nogmaals, naturisme is min of meer besloten. Een naaktstrand staat aangegeven. Een camping kun je niet zomaar op en als zij Duinrell afhuren voor een dagje, dan loopt daar dus niemand rond die daar aanstoot aan neemt.
Waarom zou je daar dan een punt van maken? Waarom mee bemoeien?
Sterker nog, naaktrecreatie is niet eens alleen maar toegestaan op besloten (aangewezen) locaties. Geschikte locaties zoals natuurgebieden , afgelegen strandjes ed zijn eveneens geschikt voor naaktrecreatie. Een naakte wandeling maken in een rustig bos is dan ook gewoon legaal. (artikel 430a wbvs, zie ook
www.artikel430a.nl )
Dat iemand dat niks vindt of er aanstoot aan neemt is jammer maar helaas, we leven in een vrij lang met rechten en vrijheden voor iedereen en dat hoor je gewoon te respecteren. Aanstoot wordt nooit gegeven, enkel genomen.
Een moslima heeft bv ook het recht een hoofddoek op te doen en heeft zelfs zóveel vrijheid dat het vaak op de werkvloer ook wordt toegestaan, een naturist heeft de vrijheid ongekleed te recreeen op aangewezen en geschikte locaties en christenen staat het vrij op zondag hun auto niet te wassen en naar de kerk te gaan. Zodra 1 groep de anderen dingen gaat verbieden creeer je een probleem en komt de vrijheid (en stabiliteit van de maatschappij als geheel) in gevaar dus accepteer dat anderen een andere levenswijze hebben en respecteer anderen daar ook in.
Mensen die anderen hun levenswijzen niet gunnen zijn een gevaar voor de vrije samenleving die we hebben en dat is simpelweg niet tolereerbaar. Naturisten dringen anderen hun levensovertuiging ook niet op, religieuzen dienen dat ook niet te doen. Laat elkaar gewoon lekker met rust.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'