abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 maart 2024 @ 12:33:12 #76
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_212784641
quote:
Het is toch ook onvoorstelbaar..
  Redactie Sport / Supervogel maandag 11 maart 2024 @ 12:54:33 #78
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_212784669
In de laatste bocht ook echt he.
  maandag 11 maart 2024 @ 12:55:32 #79
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_212784685
Debiel
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 11 maart 2024 @ 17:41:46 #80
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_212787939
quote:
De kosten van een top 10 plaats zijn groot. Nu gaat ie helemaal nooit meer vooraan rijden ;(
  maandag 11 maart 2024 @ 18:31:52 #81
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_212788537
Zijn er ook beelden van de crash van Wivco?
pi_212788831
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 17:41 schreef hhh38 het volgende:

[..]
De kosten van een top 10 plaats zijn groot. Nu gaat ie helemaal nooit meer vooraan rijden ;(
Ooit komt het moment dat hij wint, dat kan niet anders!
pi_212789020
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 18:56 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Ooit komt het moment dat hij wint, dat kan niet anders!
Vallend over de finish dan wel. Dat hij dan toch op het podium staat met een gebroken sleutelbeen. Dat zou toch de cirkel rond maken
pi_212799894
quote:
Wat was er aan de hand met Primoz Roglic in Parijs-Nice? “Als je gewoon bent om een ploegentijdrit met Wout van Aert te rijden…”

Wat was er aan de hand met Primoz Roglic in Parijs-Nice? Fysiek niet heel veel, maar na acht jaar Jumbo blijkt de Sloveen wel te moeten wennen aan nieuwe voeding, nieuwe kledij en nieuwe ploegmaats. Trainer Marc Lamberts: “Als je gewoon bent om een ploegentijdrit met Wout van Aert te rijden…”

Máár tiende. Bij Primoz Roglic (BORA-hansgrohe) liggen de verwachtingen hoger in een rittenkoers, zelfs als het zijn eerste wedstrijdkilometers van het seizoen zijn. Oorzaak? Alvast niet de hoogtestage die hij vooraf afwerkte in Tenerife. “Ik ben er geweest”, zegt zijn trainer Marc Lamberts. “Primoz haalde daar drie weken een hoog niveau, niet veel anders dan de voorbije jaren. Hij trainde een groot volume en ik zag goeie vermogens in de VO2max en de thresholdblokken. Daarna had hij thuis nog een normale taperweek (afbouwen van het trainingsvolume in functie van competitie, red.).”

In Parijs-Nice ging het aanvankelijk ook nog goed. Tot aan de ploegentijdrit, waarin BORA-hansgrohe op een ontgoochelende elfde plaats eindigde. Commentaar van Roglic na afloop: “We kennen elkaar niet, koersten nog niet samen. Ook dat is wennen.”

Blijkt dat Roglic in die ploegentijdrit de Jumbo-aanpak hanteerde: vol van start tot finish. “Primoz haalde in de ploegentijdrit best hoge vermogens”, aldus Lamberts. “Maar hij heeft eigenlijk te hard gereden. Te veel getrokken en gesleurd aan kop. Hij kent zijn ploegmaats daarin nog niet voldoende. Als je natuurlijk gewoon bent om een ploegentijdrit met Wout van Aert te rijden… Het is aanpassen als er nu iemand anders in je wiel zit.”

Juiste suikers
Bij BORA-hansgrohe is er ineens heel veel nieuw voor Roglic, een renner die in zijn profcarrière maar één keer eerder van team veranderde. Van in oktober is hij bijvoorbeeld al op zoek naar de juiste voeding op de fiets. “Bij BORA is er een andere leverancier dan bij Jumbo”, zegt Marc Lamberts, de trainer die wél mee overkwam van het Nederlandse team. “Dus op dit moment zijn we zoekende naar de juiste supplementen, naar de juiste suikers voor op de fiets. Het gaat er niet om dat het ene beter is dan het andere. Het is een kwestie van opnieuw te vinden wat er werkt voor Primoz.”

Het meest frappante voorbeeld van de zoektocht van Roglic: de kledij. AGU, de kledingsponsor van bij Jumbo, biedt uiteraard een ander assortiment aan dan Sportful, waarmee BORA-hansgrohe samenwerkt. En ook daarin maakte hij in Parijs-Nice foute keuzes. “Primoz is echt nog aan het zoeken hoe hij zich met een nieuwe kledingsponsor het best kan kleden in verschillende types weer”, aldus Lamberts. “Rolf Aldag heeft me gezegd: na een heel koude rit waren de handen en voeten van Primoz aan het gloeien. Daar had hij zich veel te warm gekleed. En op zondag, op de laatste dag, gebeurde net het omgekeerde. Daar is hij naar de auto gekomen omdat hij te koud had. Maar op dat moment is het eigenlijk al te laat. Primoz is op de slotdag onderkoeld geraakt. Hij gaf zelf aan: op de slotklim kon ik Victor Campenaerts niet meer volgen.”

Conditie in orde
Hoopgevend voor Roglic: conditioneel zou er weinig aan de hand zijn. Getuige ook zijn derde plaats in de rit van zaterdag. “Tot en met zaterdag was Primoz gewoon op niveau”, zegt Lamberts. “Niet top, maar dat is hij begin maart ook de voorbije jaren niet geweest. Niet vergeten dat hij Parijs-Nice in 2021 heeft verloren van Maximilian Schachmann en dat hij in 2022 alleen won omdat Wout van Aert hem toen geholpen heeft.”
Roglic’ volgende wedstrijd is de Ronde van het Baskenland (1-6 april). Een nieuwe kans om vertrouwd te raken aan zijn nieuwe ploeg. Lamberts: “Ik weet dat het misschien belachelijk klinkt, maar Parijs-Nice ging echt om aanpassen aan nieuwe voeding, nieuwe kleding, een nieuwe fiets. Conditioneel was Primoz op niveau en dat op zich is dat een positief signaal.”
Schuld van WOUT. Van de voeding. Van de kleding.
  dinsdag 12 maart 2024 @ 17:16:58 #85
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_212800217
Op de training lukte alles. Primoz van Barneveld.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  dinsdag 12 maart 2024 @ 17:21:51 #86
40566 Ericr
Livewrong
pi_212800262
“Dus op dit moment zijn we zoekende naar de juiste supplementen, naar de juiste suikers voor op de fiets. Het gaat er niet om dat het ene beter is dan het andere. Het is een kwestie van opnieuw te vinden wat er werkt voor Primoz.”

Geen foodcoach, dan wordt het lastig. Zijn vast wel wat 'supplementen' te vinden. Wel oppassen dat ze niet vervuild zijn.
  dinsdag 12 maart 2024 @ 17:23:19 #87
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_212800285
Grappig dat ze zijn 'verlies' in 2021 proberen te spinnen als ook toen was hij niet top. Na Colmiane had hij een voorsprong van een minuut en godbetert drie etappes gewonnen, die hij verloor door zelfmoord te plegen in de vallei na lek dan wel val.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_212801168
Jeetje, zo herkenbaar. Als ik mijn Sportful setje ipv Agu setje pak ben ik ook compleet in de war qua temperatuur.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  Moderator dinsdag 12 maart 2024 @ 18:47:48 #89
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_212801256
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 16:45 schreef wimderon het volgende:

[..]
Schuld van WOUT. Van de voeding. Van de kleding.
Dit is echt hilarisch.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_212801284
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 18:40 schreef Steven184 het volgende:
Jeetje, zo herkenbaar. Als ik mijn Sportful setje ipv Agu setje pak ben ik ook compleet in de war qua temperatuur.
#jesuisrogla
Jack does it in real time...
  dinsdag 12 maart 2024 @ 19:30:56 #91
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_212801836
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 17:21 schreef Ericr het volgende:
“Dus op dit moment zijn we zoekende naar de juiste supplementen, naar de juiste suikers voor op de fiets. Het gaat er niet om dat het ene beter is dan het andere. Het is een kwestie van opnieuw te vinden wat er werkt voor Primoz.”

Geen foodcoach, dan wordt het lastig. Zijn vast wel wat 'supplementen' te vinden. Wel oppassen dat ze niet vervuild zijn.
En hij kan toch precies dezelfde voeding eten als bij jumbo? Koop lekker dezelfde gels die je gewend bent.
  dinsdag 12 maart 2024 @ 19:37:38 #92
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_212801959
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 19:30 schreef Zwansen het volgende:

[..]
En hij kan toch precies dezelfde voeding eten als bij jumbo? Koop lekker dezelfde gels die je gewend bent.
Dat zal sponsor technisch wel wat moeilijk zijn. Maar ook Jumbo wisselde van leverancier en Amacx is volgens mij ook niet baanbrekend.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_212802007
Volgens Thijs werd Cian Uijtdebroeks uitgelachen toen hij zijn maaltijden ging afwegen bij BORA.
  dinsdag 12 maart 2024 @ 19:40:20 #94
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_212802016
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 18:40 schreef Steven184 het volgende:
Oh dit lijkt me wel echt even een puzzel hoor. Zeker in wisselende weersomstandigheden en met een FTP van 400+ watt geloof ik wel dat het een moeilijke balans is.

Dat Agu beter zou zijn vind ik dan wel echt vreemd klinken.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_212802432
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 19:40 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Oh dit lijkt me wel echt even een puzzel hoor. Zeker in wisselende weersomstandigheden en met een FTP van 400+ watt geloof ik wel dat het een moeilijke balans is.

Dat Agu beter zou zijn vind ik dan wel echt vreemd klinken.
Allicht. Maar dit is maand 6, niet maand 1.
  dinsdag 12 maart 2024 @ 20:22:08 #96
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_212802696
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 20:03 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Allicht. Maar dit is maand 6, niet maand 1.
Volgens mij moet je het jaar afmaken onder de oude sponsor, ook op training. Voeding lijkt me niet per se, maar kleding absoluut wel.

En als ik me niet vergis z'n eerste race. Stuk stressvoller natuurlijk, kiest niet zelf het moment van energie leveren. Als je bedenkt dat 80% van je energie warmte wordt, en die overige 20% je daadwerkelijk gemeten power is, dan is dat een flinke warmtecapaciteit.

Combinatie van warmte, zweet, regen en koude omstandigheden is altijd enorm lastig.
pi_212802707
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 20:22 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Volgens mij moet je het jaar afmaken onder de oude sponsor, ook op training. Voeding lijkt me niet per se, maar kleding absoluut wel.

En als ik me niet vergis z'n eerste race. Stuk stressvoller natuurlijk, kiest niet zelf het moment van energie leveren. Als je bedenkt dat 80% van je energie warmte wordt, en die overige 20% je daadwerkelijk gemeten power is, dan is dat een flinke warmtecapaciteit.

Combinatie van warmte, zweet, regen en koude omstandigheden is altijd enorm lastig.
Voor die paar miljoen kan je vast een setje sportful kopen.
  dinsdag 12 maart 2024 @ 20:23:23 #98
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_212802713
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 20:22 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Voor die paar miljoen kan je vast een setje sportful kopen.
Tot je er in gefotografeerd wordt en je je sponsorcontract hebt gebroken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')